Vyzkoušeli jsme: lze v tomhle počasí jezdit v kabrioletu?
Teploty pod 10 stupňů, sychravo, kluzko. Je to počasí pro kabriolet? Vyzkoušeli jsme za vás!

Že BMW v provedení Cabrio funguje jako parádní auto během léta, o tom asi nikdo nepochybuje? Ale co když se teploty přiblíží desítce? Nebo ještě méně? Měli jsme to štěstí, že BMW 4 Cabrio jsme zkoušeli při teplotě 8 stupňů Celsia. Jak auto fungovalo?
Se střechou: gran turismo
S nataženou střechou vám ani nepřijde, že sedíte v kabrioletu, ale spíše v nějakém gran turismu či kupéčku. BMW 4 Cabrio je totiž úžasný polykač kilometrů. Silný motor, jistý pohon všech kol, velmi komfortní sedačky, perfektní odhlučnění, zkrátka vše, co pro dlouhé cesty potřebujete. Když sedíte uvnitř, vůbec nic nenapovídá, že střecha nad hlavou může stiskem jediného tlačítka během cca 20 sekund zmizet.
https://youtu.be/zj-ED75GqSk
Takový transformer.
Bez střechy: po pár kilometrech
Vyjet při 8 stupních bez střechy se nedá. Proč? Protože motor ještě není zahřátý, topení pořádně nefunguje. Je potřeba ujet cca 5 km, aby z výdechů začal foukat teplý vzduch. A to nejen z výdechů klimatizace před vámi, ale také v sedadle. Přímo na váš krk bude foukat horký vzduch a věřte nebo ne, je to báječné! Při kombinaci teploty na max, vyhřívání sedačky a kšiltovky na hlavě není ani 8 stupňů ale vůbec žádný problém. Tedy při rychlosti do 130 km/h. Pak už začne do auta foukat a příjemné to není. Vlastně ještě jedna podmínka: na zadních sedadlech nikdo nesedí a místo toho zde máte větrolam, tak jak vidíte na fotografii níže. Ten zajišťuje takové proudění vzduchu, aby do vás v autě nefoukalo.
- Všimněte si výdechu horkého vzduchu na krk.
- Větrolam si určitě nasaďte.
- Tradiční interiér BMW – sází na jednoduchost.
Až přijde zima
Co nižší teploty? Asi také nebudou činit problém. Možná o něco klesne maximální komfortní rychlost, možná budete muset motor zahřívat o něco déle, ale rozhodně to neznamená, že se budete muset vzdát jízdy bez střechy. Šťastnou cestu!
- Jedeme k moři nebo na hory?
- Chlapi ví. Nahoře bez je to vždycky lepší.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 5,2 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 925 kg |
Průměrná spotřeba | 5,9 l / 100 km |
Rozměry | 4 638 × 1 825 × 1 364 mm |
Cena od / testovaného vozu | 1 233 700 Kč / 1 823 900 Kč |
Autor: Analytik
- Naftový šestiválec nevypadá jako ideální volba pro kabriolet, jenže když má 313 koní, přimhouříte oko.
- BMW řady 4 je dost agresivní.
- Světla sází na chytré osvětlení LED.
- I na 19″ kolech zůstává auto nečekaně komfortní.
- Ať si třeba mrzne.
- Výfuky by mohly být po obou stranách, nemyslíte?
- Vzadu nikoho vozit nechcete.
- Kola jsou z provedení BMW Individual.
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Range Rover Evoque Cabriolet: léto budiž pochváleno