Ubisoft odhalil Assassin’s Creed: Odyssey! Čekají nás změny a ne každého potěší. Co přinese nový díl oblíbené série?
Ubisoft oficiálně představil Assassin’s Creed: Odyssey. Oznámení nové hry ale zanechává ve spoustě lidech smíšené pocity. Přichází množství změn, které sérii tak trochu odklání jiným směrem, a to zarytí fanoušci nevidí rádi. Podobné názory jsme už ale slyšeli v době vydání čtvrtého Assassin’s Creed: Black Flag, a nakonec se stal jedním z nejoblíbenějších dílů série. Co nového přinese Odyssey?
Assassin’s Creed: Odyssey se odehrává ve starém Řecku. Vždycky jsme tak nějak doufali, že nám Ubisoft jednou naservíruje antický díl, a teď se tak skutečně stalo. Historie je bohatá a vzhledem k tomu, kolika rozmanitými epochami už lidstvo prošlo, mají tvůrci opravdu širokou paletu možností. Jak je to ale se zprávou, že Odyssey ztratila tvář Assassin’s Creed?
Čeho je moc, toho je příliš… nebo ne?
Série Assassin’s Creed si svojí slávu zaslouží a další díly jenom vítáme. Od roku 2007 vychází každý rok. Je ale pravda, že už AC: Unity si vysloužilo nelibou pověst zabugované hry s nezajímavým příběhem. Po AC: Syndicate z roku 2015 pak zůstala ve všech trocha pachutě a pocitu stále se opakujícího a ohraného motivu. Ubisoft udělal moudrý krok, když vydání dalšího dílu o rok odložil, s tím, že bude přepracován soubojový systém a hra přinese nové prvky a svěží vítr do celé série. To se také stalo, když vyšlo dobrodružství ve starém Egyptě, Assassin’s Creed: Origins. Je proto překvapením, že rok poté dorazí nově oznámený Odyssey, který ani moc nezakrývá fakt, že se jedná o Origins, převlečený do jiných kulis.
Nejstarší výlet do minulosti přináší změny
Odyssey se odehrává 400 let před Origins. Assassínský řád v té době ještě nebyl, tudíž přichází první facka: nehrajeme za asasína, ale řeckého bojovníka a žoldáka. Takže žádný řád, bratrstvo nebo krédo. Tady bude spousta fanoušků nadávat. Hned v úvodu si zvolíme pohlaví, s čímž se setkáváme poprvé. Alexios i Kassandra budou mít stejný příběh a na hru samotnou to nebude mít žádný vliv. Velkou změnou je potom fakt, že rozhodování ve hře bude mít dopad na samotný příběh. Uvidíme, jak bude v případě AC tohle fungovat, každopádně to nemusí být vůbec špatné. Hře to přidá na realističnosti, když budeme moci některé úkoly odmítnout nebo si najít vlastní cestu, jak je splnit.
Dialogové volby dokonce umožní rozhodnout, na čí stranu se přidáte, s kým se rozhádáte nebo s kým budete zadobře. Stejně tak se můžete chovat jako lidumil, pomáhat vesničanům a chránit je před padouchy, anebo jako grázl, zabíjet nevinné a loupit. Za to na vás bude vypsána odměna a půjdou po vás žoldáci. Klidně se objeví v tu nejnevhodnější chvíli, třeba během vaší mise, kdy se nevidění plížíte ruinami, takže i tohle si budete muset rozmyslet a případně nést následky.
K veslům, chásko líná!
Vítaným rozšířením oproti Origins je návrat lodních bitev. Ty budou samozřejmě ve starověku trochu odlišné, protože nemáte k dispozici žádná děla. I tak hraje v Odyssey vaše loď Adrestia významnou roli, protože půlku herního světa bude tvořit právě vodní plocha. Vrací se tedy i potápění za poklady, prozkoumávání tajuplných ostrovů nebo drancování jiných lodí. Pokud galéru rovnou nepotopíte, ale nalodíte se na ni, můžete klasicky opravit loď, získat kořist nebo verbovat do své posádky. Novinkou je pak rekrutování kohokoli, na koho narazíte i na souši a budete mít tuhle možnost na výběr. NPC vás může odmítnout nebo se k vám přidá.
Tohle – je – SPARTAAA!
Co se týká hlavní postavy, jste Sparťan, ale ne jen tak ledajaký. Přímý potomek legendárního Leonida je předurčen k velkým cílům, a k tomu vám pomůže i králův odkaz, hrot jeho kopí, které zde používáte během boje jako sekundární zbraň, podobně jako Connor čepel k tomahawku v AC3. Leonidovo zlomené kopí je zároveň mocným artefaktem, který vás obohacuje o nadlidské schopnosti, které budete odemykat v průběhu hry. Nebudete tedy používat štít, což znamená, že není možné údery na vás blokovat. Místo toho je budete muset ve správný moment odrážet anebo jim uhýbat. Důležité je potvrdit jednu domněnku – ano, ve hře se poprvé neobjeví skrytá čepel, ikonická zbraň asasínů.
Stejně jako měl Bayek v Origins orla Senu, i zde budete mít k dispozici svůj dron. Ten váš se jmenuje Ikaros a plní tu samou funkci. Vidí zkrátka všechno a pomůže vám detekovat cíle v lokaci.
Vrací se strom dovedností z AC: Origins, takže nás čekají tři třídy skillů, které budeme postupně vylepšovat: Hunter, Warrior a Assassin. Odyssey půjde tedy podle očekávání stejnou cestou jako Origins a s rozšířenými RPG prvky se budeme setkávat v AC hrách už běžně. Samozřejmostí je arzenál dobových zbraní s možností úprav a změna vzhledu s jakoukoli zbrojí, kterou na sebe oblečete.
Evoluce si žádá oběti
Na obrázcích i v ukázce vypadá nový Odyssey úžasně. Nikdo nepochybuje o tom, že bude hra opět hitem a nakonec po ní sáhnou i ti, co budou plnit komentáře pod videi naštvanými výkřiky o tom, že „tohle už není Assassin’s Creed“. Na druhou stranu, doba Ezia Auditore už je prostě za námi a bez dalšího vývoje nelze přinášet na svět nové tituly. Příklon k žánru RPG hře taky jen prospěje, takže nevidíme důvod, proč se směle nevydat na výpravu do antického Řecka. Assassin’s Creed: Odyssey vychází 5. října 2018 na PC, PlayStation 4 a XBox One. A my se už nemůžeme dočkat.
Autor: Eduard Havel
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: