Toyota GT86: skvělá zábava s tradicí
Často se mě kamarádi ptají, které auto je nejvíc zábavné. Tohle. Toyota GT86.

Možná si říkáte, jak je to možné. Toyota? To je ta automobilka, co vyrábí trochu nudnou Corollu a pak taky ty hybridy. Jak tam zapadá nejzábavnější auto? Budete se možná divit, ale Toyota vyráběla zábavné sporťáky ještě v době, kdy jste tahali kačera. Už v roce 1970 vyráběla japonská automobilka model Celica, což byla čirá radost z ježdění. V době, kdy vrcholem českého strojírenství byla Škoda Favorit, tak Toyota Celica nabízela motory do výkonu až 173 kW. A design? Kdo neměl v pokojíčku Celicu nikdy vylepenou, ten nemá srdce! Takže i když se Toyota v posledních letech od sporťáků odklonila, má na co navazovat.
- Zapomeňte na xenony. Tady svítí bi-LED.
- Přední pneu vydrží dlouho. Zadní můžete zničit za chvíli.
- Na výšku má auto jen 132 cm!
Společná práce
Toyota na modelu GT86 ale nepracuje sama. Vyrábí jej společně s automobilkou Subaru, která vůz prodává pod názvem BRZ. Ryzí geny Subaru poznáte podle motoru, který hřmí pod kapotou. Je to totiž typický boxor, tedy motor s protiběžnými písty. Ten nabídne výkon 147 kW a hlavně úžasnou charakteristiku. Motoru nepomáhá žádné turbo, výkon si musíte umět zasloužit. Nesmíte se bát podřadit a řvoucí motor nutit k nejdrsnějším výkonům. Těch 200 koní totiž dává až při 7000 otáčkách za minutu! Musíte ho držet pod krkem a ukázat mu, kdo je tady pánem.
- Boxer motor pomáhá snižovat těžiště vozu.
- Čmouda
- Řazení pro fajnšmekry. Dráhy jsou krátké a velmi přesné.
Nízké těžiště i hmotnost
Možná se to zdá, že 200 koní není mnoho. Jenže GT86 je velmi nízké auto. Sedíte téměř na zemi, jako v motokáře. Těžiště není ani 50 cm nad zemí! Navíc hmotnost 1312 kg řadí vůz mezi muší váhy. V součtu to znamená, že auto sedí jako přikované a motor s ním umí pořádně zamávat. Možná, že ve sprintu na rovné silnici nebude přeborníkem, ale v první zatáčce za sebou nechá i leckterý supersport.
Zatáčkový král
Právě v zatáčkách auto ukazuje, co opravdu umí. Vypněte si stabilizaci, která nedovolí sklouznutí podvozku, a užívejte si fantastického odladění auta. Diferenciál mezi zadními koly má omezenou svornost, takže nedovolí, aby se jedno kolo protáčelo a druhé nic nedělalo. V praxi to znamená, že i s vypnutou stabilizací se můžete v apexu zatáčky spolehnout na plný výkon, který vás vytáhne ven a vy budete mít pusu od ucha k uchu.
- Elektronika vám do řízení kecat nemusí.
- Taková motokára.
- Sedačky jak ze závoďáku.
I na denní používání
Toyota GT86 není auto na nákupy, točit jedním prstíkem volantem opravdu nejde a vše je takové drsňácké. Ale patří mezi auta, se kterými můžete jezdit každodenně do práce, a nebude to problém. Jen počítejte s tím, že vás bude pořád provokovat. Pořád bude chtít, abyste motor vytáčeli, zatáčky řezali a každého před sebou předjížděli. Zkrátka je to takový Mefisto, který zkouší míru vaší sebekázně.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,6 s |
Maximální rychlost | 226 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 312kg |
Průměrná spotřeba | 7,8 l / 100 km |
Rozměry | 4 240 × 1 775 × 1 320mm |
Cena od / testovaného vozu | 819 900 Kč / 919 900 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
On-line škola driftu. Zkuste to podle nejlepší drifterky na světě Míši Sacherové!