Toyota Corolla – víte v čem je nejlepší na světě?
Toyota Corolla si drží jedno prvenství. Možná byste to neuhodli, ale jde o vůbec nejprodávanější automobil na světě. To asi nemůže být špatná, jinak by ji lidé nekupovali, ne?
Ruku na srdce, sedany to mají v Evropě velmi složité. Tento typ karoserie zkrátka není oblíbený. Kombíky a liftbacky jsou praktičtější, hatchbacky pro většinu zákazníků přitažlivější. Je tu ještě jeden aspekt – evropské automobilky vyrábějí většinou jako naprostý low-cost. Vzpomeňte si na Citroën C-Elysée, Renault Fluence, Peugeot 301 nebo Dacia Logan. Všechno jsou to sedany, jejichž primárním cílem je stlačit cenu ne malého auta co nejníže. To image nepomůže. Řada zákazníků se tak na sedany dívá trochu skrz prsty.
Octavii po krku
Jenže nic z toho pro Corollu neplatí. Auto tak musí bojovat především s předsudky. Tak třeba low-cost? U Corolly ani náhodou! Výbava obsahuje vše, co řidič potřebuje. 7 airbagů, bi-LED světlomety, automatickou dvouzónovou klimatizaci, navigaci, parkovací kameru, tempomat, vyhřívané sedačky, bezklíčkový přístup, ale třeba i systém informující na vybočení z jízdního pruhu. Ruku na srdce, co více v autě potřebujete?
Ani zavazadlový prostor se nenechá zahanbit. Výrobce udává 452 litrů, což rozhodně není málo. Na převážení velkých věcí to samozřejmě není, ale pár kufrů na dovolenou sem vměstnáte. Vlastně Corolla je opravdu důstojný konkurent třeba pro domácí Škodu Octavii.
Nevšední vzhled
Už u Toyoty C-HR jsme psali, že Toyota má v poslední době agresivní a nepřehlédnutelný design. A Corolla není výjimkou. Přitahuje pozornost odvážně pomačkanými plechy a navíc máte jistotu, že příliš často stejné auto nepotkáte.
Interiér je zpracovaný velmi pečlivě a odolně. Kdo Toyoty zná, tomu nebude ovládání připadat složité. Displej digitálních hodin na středovém panelu už patří k folklóru asijských značek.
Sázka na komfort
Jestli něčím Corolla opravdu boduje, tak je to jízdní komfort. Dokonce i na velkých 17″ kolech patří Corolla k těm nejkomfortnějším vozům, na jaké můžete narazit. Toyotě se podařilo naladit podvozek i na špatné cesty, podélné ani příčné nerovnosti nedělají jízdu nekomfortní. Ruku v ruce s tím jdou jízdní vlastnosti. Corolla není na žádné závodění, ale na pohodovou jízdu. Corolla je nedotáčivá, avšak velmi čitelná.
K pohodové jízdě vybízí i motor. Toyota už sice pomalu také přechází na turbomotory, ale ne v tomto případě. Jde o poctivou jedna-šestku. Dáme ruku do ohně za to, že tento motor bude fungovat bez potřeby servisu dlouhé roky a stovky tisíc kilometrů. Motor bez turba není tak výbušný, jak jsme dnes zvyklí, ale 97 kW stačí na svižnou jízdu.
Pohodář
Toyota Corolla z vás udělá za volantem pohodáře. Budete si užívat komfortní jízdu, nebude vás provokovat k nějakým divočinám. Nabídne léta prověřenou techniku a přitom si vás dostatečně rozmazlí. To vše navíc za velmi rozumné peníze. Testované auto bylo prakticky v plné výbavě a tak jak jej vidíte vyjde na 528 500 Kč. A to je dost dobrá cena!
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10 s |
Maximální rychlost | 200 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 350 kg |
Průměrná spotřeba | 6 l / 100 km |
Rozměry | 4 620 × 1 775 × 1 465 mm |
Cena od / testovaného vozu | 379 900 Kč / 528 500 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Autotest: Volkswagen Polo GTI je blecha na extázi