Subaru XV: Zimní princ
Pohon všech kol se hodí v každém ročním období. Ale teprve v zimě získáte nad ostatními auty převahu za všech okolností. Zima a Subaru zkrátka patří k sobě. A Subaru XV není výjimkou.
Na testování Subaru XV jsme si nemohli přát lepší podmínky. Auto jsme dostali v době, kdy teploty padaly až k -20 stupňům a sůl na silnicích neúčinkovala. Tehdy Subaru XV vytáhlo ty největší trumfy.
Zraje jako víno
Ač se to tak nezdá, Subaru je vlastně velmi konzervativní značka. Na první pohled vypadá Subaru XV velmi podobně, jako vypadalo před pěti lety. Když půjdete po detailech, začnete odhalovat změny, ale nejde o nějaké generační obměny jako u jiných aut. Velkých změn si všimnete až v interiéru. A změn k lepšímu. Zatímco staré XV nebylo příliš pohodlné a cítili jste se v něm trochu jako v traktoru, nové XV je esencí pohodlí a komfortu. Jen těžko budete v této třídě hledat auto, které nabízí takový komfort.
To nejlepší ze Subaru
Čím je komfort daný? Základem je výtečné nastavení podvozku. Auto z vás nevyklepe duši, podélné i příčné nerovnosti, dokonce i retardéry přejíždí s elegancí luxusní limuzíny. Bravo! Čím je to dáno? Je to díky technice, kterou Subaru používá. Všechny vozy Subaru mají velmi nízké těžiště, model XV nevyjímaje. Díky nízkému těžišti se auto tolik nenaklání a naladění pružin a tlumičů nemusí být tak tvrdé, jako to někdy potřebuje konkurence. To vše při zachování skvělých jízdních vlastností.
Benzín je benzín
Drsná zima dá někdy autům pořádně zabrat. Iksvéčku bylo ale prakticky jedno, kolik je venku stupňů. Benzínový motor si brumlal pořád stejně. Dvoulitrový motor poskytne výkon 110 kW. Na papíře je to hodnota, která vypadá velmi slibně. Na 100 km/h ale zrychlí až za 10,7 sekundy. To na dvoulitrový benzín bez turba není oslnivý výsledek. Třeba konkurenční Mazda CX-5 (také čtyřkolka, dvoulitr benzín bez turba a také v automatu) potřebuje jen 9,2 sekundy a to je velký rozdíl. Kde je zakopaný pes?
Subaru XV používá bezestupňovou převodovku CVT s obchodním označením Lineartronic. Tato převodovka nemá klasické převody, ale postupně převod upravuje. V praxi to znamená, že držíte třeba 2500 otáček a auto pořád a pořád zrychluje. Bez přeřazování, bez ztráty zátahu, zkrátka jak název napovídá – lineárně. V 95 % jízdních situací s ní budete spokojení. Jízda s ní je příjemná, netrhavá, nekousavá, neskutečně plynulá. Dokonce s autem můžete jet i velmi svižně a vše je v pořádku. Problém nastane při potřebě rychle vyrazit vpřed. Kdy chcete, aby vás auto koplo dopředu. To Lineartronic neumí.
Z města cesta
Auta tohoto segmentu stále častěji jezdí ve městě jako tzv. městské crossovery. Tady je ale Subaru XV škoda. Mnohem lépe se cítí mimo zpevněné cesty. Ani lesní cesta s vyjetými kolejemi mu nebude činit potíže. Světlá výška vozu je totiž úctyhodných 22 cm! Abyste měli představu, třeba Škoda Yeti má 18 cm. XV tak v průchodnosti terénem za sebou nechá naprostou většinu SUV. I díky Lineartronicu zvládnete jízdu terénem i bez velkých zkušeností. Zkrátka stačí přidat plyn a pohon všech kol se o zbytek postará.
Trumfy převažují
Modernizované Subaru XV přesvědčí. Interiér je naprosto TOP, tady budete spokojeni. Auto je fantasticky komfortní, v tomto ohledu nemá soupeře. Naprosto jisté jsou jeho jízdní vlastnosti. Navíc u Subaru máte jistotu, že vsází na osvědčenou a trvanlivou techniku. V servisu vás budou vidět zřídkakdy. Subaru si evidentně v této disciplíně věří, proto je na auto záruka 5 let nebo 200 000 km. Kaňkou na vysvědčení tak zůstává jen převodovka, která snižuje dynamiku vozu. Manuál by v tomto případě mohl být lepší volbou.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,7 s |
Maximální rychlost | 187 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 455 kg |
Průměrná spotřeba | 6,5 l / 100 km |
Rozměry | 4 450 × 1 780 × 1 570 mm |
Cena od / testovaného vozu | 549 000 Kč / 669 000Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Co přinesl rok se značkami na přání?