Redakční autotest: Mitsubishi Eclipse Cross. Japonské kladivo na Karoq s jedním typem motoru!
Je pro vás Mitsubishi Outlander příliš staromódní? Japonci přichází s odpovědí jménem Eclipse Cross.
Třída městských SUV je pěkně napěchovaná. A přichází samé novinky: Škoda Karoq, Nissan Qashqai, Volkswagen T-Roc… řada automobilek se snaží odlišit designem, a proto přichází i s vozy jako Toyota C-HR, Range Rover Evoque nebo BMW X4.
Pravě s posledními třemi jmenovanými má Eclipse Cross nejvíce společného. Čím? Tvarem karoserie. Jak je totiž moderní, Eclipse má tvar karoserie připomínající kupé. Pokud si myslíte, že Mitsubishi někoho kopíruje, najděte si koncept Mitsubishi XR-PHEV z roku 2013. Zjistíte, že Eclipse Cross vypadá na pár detailů úplně stejně.
Větší, než čekáte
Kdo by čekal, že díky tvaru karoserie bude v autě méně místa, ten se mýlí. Eclipse je uvnitř nečekaně velký. Nejen řidič, ale i cestující na zadních sedadlech mají bohatě místa. Jestliže v nadpisu přirovnáváme vůz ke Škodě Karoq, v interiéru mluvíme minimálně o Kodiaqu.
Zadní lavice je navíc posuvná, takže pokud potřebujete větší zavazadelník, není to problém. Mimochodem, naše verze prošla českou úpravou pro zvětšení zavazadlového prostoru. Bezezbytku se využije veškerý možný prostor. Různé organizátory a přepážky jdou ven a místo toho se instaluje čalounění, které jde opravdu až na dno. Majitel vozu tak získá navíc nezanedbatelných 83 litrů! V řeči čísel má kufr maximální objem 531 litrů. Hezké řešení!
Motor jaký chcete, pokud…
Chcete do auta benzínový motor 1,5 s turbem a výkonem 120 kW?! Výborně. Ono totiž ani žádnou jinou volbu nemáte. Vůz se opravdu dodává jen s jedním jediným motorem. V listopadu 2018 se přidá ještě naftový motor o objemu 2,2 litru, ale to je ještě daleko.
Překvapilo nás, že benzínová jedna-pětka je pěkně živá. 120 kW není málo, jen je třeba, aby se motor točil. Plný točivý moment je k dispozici až v 1800 otáčkách, pokud se otáčkoměr povaluje pod touto hodnotou, zrychlovat se autu příliš nechce.
Motor je zbrusu nový a nabitý technologiemi, kombinuje přímé a nepřímé vstřikování paliva, časování ventilů MIVEC, turbodmychadlo s elektronickým řízením obtokového ventilu Waste gate, zkrátka naprosto skvělý motor. Pochválit musíme i spotřebu. Výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 6,6 litrů benzínu na 100 km, my jsme jezdili do 7 litrů. Paráda!
Jen předokolka
Nízká spotřeba a dobrá dynamika je vykoupena tím, že náš model byl vybaven pouze pohonem předních kol. Kdo chce čtyřkolku, ten si musí připlatit za vyšší výbavy a přichystat si tak minimálně 719 850 Kč. (Pro porovnání v případě Škody Karoq vám stačí 669 900 Kč.)
Jízdní vlastnosti jsou pak ukázkové. Auto je pevné, jisté, na limitu postupně přechází v nedotáčivost, což je velmi bezpečné.
Technologicky vybavený
K místu řidiče není co vytknout. Prostoru je dostatek, ovládání je velmi jednoduché, všechny funkce jsou intuitivní. Pokud sáhnete po plné výbavě, budete mít k dispozici celou armádu asistentů. Adaptivní tempomat, head-up displej, systém sledování mrtvého úhlu, asistent změny jízdního pruhu a mnoho dalšího. Chválíme ale to, že bezpečnostní asistenty, jako je systém předcházení a zmírňování následků čelního nárazu s detekcí chodců, nebo systém monitorování a podpory udržování jízdního pruhu, jsou k dispozici bez příplatku ke všem výbavám.
Má čím zaujmout
Kdo chce vybírat vůz v tomto segmentu, nemá to jednoduché. Konkurenčních modelů je opravdu hodně. Mitsubishi Eclipse Cross ale jen tak nezapadne. Nabízí velmi unikátní design, který na silnici nepotkáte každý den. Boduje i velkým vnitřním prostorem, kvalitním zpracováním a skvělými jízdními vlastnostmi. Konkurenci tak rozhodně zatopí.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,3 s |
Maximální rychlost | 205 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 500 kg |
Maximální výkon | 120 kW |
Rozměry | 4405 x 1805 x 1685 mm |
Cena od / testovaného vozu | 549 650 Kč / 569 650 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Euro 6c přichází: zmizí některé motory i celé modely automobilek
Redakční test: Mercedes E 300 kupé. Srdeční záležitost a posilovna ega v jednom!