Redakční autotest: Jaguar XF Sportbrake. Kombík v náročných podmínkách uspěl. Poradíme, který typ motoru si vybrat!

Vozů Jaguar na českých silnicích moc nevidíte. Proč? Protože jsme národem kombíkářů. Milujeme kombíky. A Jaguar teď přichází se snem každého chalupáře.

redakcni autotest kombi Jaguar XF

Ba ne. XF není auto pro chalupáře. Je to manažerské auto. Pro pana ředitele. Ale to přeci neznamená, že management občas nepotřebuje převést něco opravdu rozměrného. Obzvláště, když design kombíku neruší. Právě naopak, z mého pohledu je kombík zajímavější, než sedan.

Kombík je krasavec.

Poutá pozornost

BMW řady 5? Mercedes E? Tato auta potkáváte na silnici zcela běžně. Ale kdy naposled jste viděli Jaguara? Není tedy divu, že auto přitahuje pohledy. A to jak zkušených diváků pořadů o autech, tak žen, které zřejmě láká design, který je tolik odlišný od německé konkurence. Jaguar se toho nebojí!

Jaguar se uměl vždy odlišit.

Uvnitř jako doma

Kdo už někdy seděl v nějakém voze Jaguar, případně Land Rover (jsou to příbuzní), bude zde doma. A posezení je to přímo královské. Kožené sedačky vás skvěle pohltí, ani po dlouhé jízdě nebudete unavení. Volant skvěle padne do ruky. Chvíli budete muset zkoumat význam všech tlačítek na volantu, je jich zde rovnou 14, ale právě třeba takové tlačítko pro vyhřívání volantu v zimě oceníte.

Stačí sešlápnout brzdový pedál a stisknout tlačítko Start. Ozve se krásný zvuk benzínového motoru. Jeden by ani nevěřil, že se jedná jen o dvoulitrový čtyřválec. Také 184 kW, tedy 250 koní dává řidiči pocit, že pod kapotou bude něco mnohem silnějšího.

Nejlepší jízda na ledu

Z fotografií asi rozumíte tomu, že auto jsme testovali v nepříliš příznivém počasí. I když, jak se to vezme. Ano, XF je zadokolka, se kterou je na sněhu vždycky větší zábava. A právě v náročnějších podmínkách jsem nevěřil tomu, jak skvěle se inženýrům podařilo podvozek naladit. Chcete jet bezpečně? XF lze přepnout do zimního režimu a ať děláte co děláte, auto jede jako na suchu. Neustřelí ani o centimetr. Chovalo se tak dobře, že jsem se musel jít podívat, jestli to náhodou není čtyřkolka. Takhle jisté jízdní vlastnosti jsem u zadokolky ještě nezažil. Věřte tomu, že v BMW 5 se budete muset s autem prát mnohem více.

Přední kola se starají jen o zatáčení, i když…

Když vás přejde strach, zimní režim vypnete a zvolíte si závodní mód, kdy vám elektronika do řízení tolik nekecá a budete nadšení ještě více. Vůbec si nebudete připadat jako ve velkém kombíku. Pětimetrového giganta (tak jo, bez 4 cm) můžete vodit smykem jak autíčko na dálkové ovládání. Budete se těšit na každý zasněžený kruhový objezd, kdy budete moci auto poslat dveřmi napřed a na centimetr přesně budete vědět, jak se bude pohybovat. Tohle je zkrátka mazel, kterého chcete domů!

Kufr nabídne 565 litrů – to je jen o 25 více, než kolik nabízí sedan, ale prostor je mnohem přístupnější.

Berte benzín

Předchozí dekáda naučila řidiče kupovat manažerská auta s naftovými motory. Poslední 2 roky se ale situace otáčí. Benzínové motory udělaly velký pokrok. Při velmi, ale velmi dynamické jízdě se spotřeba vozu ustálila na 10,1 litrech benzínu na 100 km. Pokud budete jezdit delší trasy a nebudete mít pravou nohu pořád na podlaze, nebude problém jezdit za 7 litrů. Odměnou vám bude ten nejjemnější chod motoru, bezprostřední reakce a nádherný zvuk, který k takovému autu zkrátka patří.

Jaguar XF Sportbrake se velmi povedl. Pokud se chcete odlišit, je to auto přímo pro vás. Nabízí dostatek komfortu, mnohem lepší jízdní zážitek a nebudete z něj mít pocit, že vás chce zabít. Přemýšlejte o něm!

Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,1 s
Maximální rychlost 241 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 705kg
Maximální výkon 184 kW
Rozměry 4955 x 1496 x 1987 mm
Cena od / testovaného vozu 1 148 000Kč / 1 515 404 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Autotest: Jaguar F-Pace; v zatáčkách jsme netušili, co se bude dít!

Test: Jaguar XF. Čím si získává řidiče?