Redakční autotest: BMW 230i Cabrio – bezstarostná letní jízda se staženou střechou! Tohle auto vás bude bavit

Teploty ve stínu atakují třicítky, sluníčko pálí, ideální počasí na to sundat střechu, volume doprava a užívat si života.

Redakční autotest: BMW 230i Cabrio - letní jízda

V čem je zádrhel? Abyste mohli sundat střechu, potřebujete kabriolet. Jinak to jde dost špatně. Pokud přijdete na autosalon BMW, čekají na vás už jen 2 kabriolety. BMW řady 4 je sice kabriolet, ale má pevnou střechu. Pokud chcete plátěnou, jak se na správné kabrio sluší a patří, můžete si vybrat pouze z řady 2. Tak jsme se na něj podívali, jestli stojí za to.

Léto, voda, sluníčko, kabriolet.

Čistokrevné BMW

Co si představíte, když se řekne BMW? Sportovní auto, které je zábavné řídit, s pohonem zadních kol? Správně! Současná doba ukazuje, že BMW je spíše specialistou na SUV, ale pořád umí vyrobit i skvělé kompaktní auto, které je hravé a zábavné. BMW řady 2 je toho důkazem. I design je to, co tuto značku udělalo ikonou sportovních aut. A dvojka cabrio to jen potvrzuje. Černá 18″ M kola doplňuje typická modrá „Estoril Blue“. A samozřejmě nemůžou chybět ani černé ledvinky. Krásná práce! Jediné zklamání najdete v zadní části vozu. Výfuk je totiž jen na jedné straně. To naznačuje jediné – byť jde o označení 230i, což by naznačovalo benzínový třílitr, ve skutečnosti je pod kapotou vozu jen dvoulitr a samozřejmě čtyřválec.

Radost z jízdy

I když pod kapotou najdeme jen 4 válec, není to důvod ke smutnění. Jeho výkon 252 koní stačí k tomu, aby auto bez střechy zrychlilo na 100km/h za 6,1 sekundy a maximální rychlost je tak jako tak omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba se přitom dá i bez velkého přemáhání udržet pod 7 litry. Chod je přitom sametový, s jemným prskáním do výfuku a motor ve spojení s osmistupňovou sportovní automatickou převodovkou vždy a bez prodlení nabídne výkon, který vás vystřelí vpřed.

Světlomety kompletně sází na LED. A svítí báječně.

Motoru skvěle sekunduje podvozek, který dovolí neuvěřitelné čáry. Je to způsobeno i tím, že kabriolet není nijak přehnaně těžký – pohotovostní hmotnost 1650 kg je velmi slušná. Dvojka se přitom v zatáčce nekroutí. Poslouchá na slovo a ráda si nechá ustřelit zadek – pokud to řidič vyžádá. Právě schopnosti podvozku mě dovádí k myšlence, že provedení M240i, s třílitrovým šestiválcem a výkonem 340 koní, bude to pravé ořechové. Zvláště, když příplatek není nijak závratný.

Výfuky na jedné straně = pod kapotou je čtyřválec.

Střechu dolů

Stačí 16 sekund držet tlačítko v interiéru a střecha je schovaná. Případně lze střechu sundat i na dálku jen pomocí dálkového ovladače. Auto je čtyřmístné, ale místa na vzadu je opravdu málo. Na zadní sedadla tak raději nainstalujte síť proti větru, která zajistí, že i v dálničních rychlostech je v autě příjemně a vítr neobtěžuje. Do 140 km/h je jízda se staženou střechou naprostá pohodička.

Se střechou lze takto manipulovat i při jízdě do 50 km/h.

Mladé a hravé

Je jen málo toho, co lze BMW 2 Cabrio vyčítat. Základní cena startuje pod milonem korun, vybrat si můžete naftu, benzín i čtyřkolku, co každému vyhovuje. Dvojka má parádní podvozek, je to auto, které vás bude bavit řídit. Potěšilo by mě, kdyby kožené sedačky byly ventilované, v horkých dnech jsem měl propocená záda, ale to je opravdu jen maličkost.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 6,1 s
Maximální rychlost 250 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 650 kg
Maximální výkon 185 kW
Rozměry 4432 x 1774 x 1413 mm
Cena od / testovaného vozu 930 800 Kč / 1 584 886  Kč

 Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Redakční test: Mercedes E 300 kupé. Srdeční záležitost a posilovna ega v jednom!

Náš autotest: Volkswagen Beetle Cabriolet