Radim Passer. Muž, který svým Bugatti pokořil německou dálnici. Rychlostí 400 km/h!

Když máte dostatek finančních prostředků, trochu času a vášeň pro rychlá auta, můžete toho využít mnoha způsoby. Úplně se nabízí pokus, co všechno snese běžný ranní provoz na ospalé dálnici našich sousedů. Radim Passer si to zkusil a uspěl.

Radim Passer a Bugatti Veyron

Čtyřiapadesátiletý Radim Passer není jen tak obyčejný chlápek. Je to hluboce věřící křesťan. Také člověk, který si v roce 2007 jako úplně první Čech pořídil sen všech zapřisáhlých motoristů – Bugatti Veyron. Naprostý klenot, co se z nuly na stovku dostane za necelé tři vteřiny, tehdy přišel na 37 milionů korun. Pro většinu tuzemské populace je to naprosto zdrcující částka daleko přesahující hranice lidského chápání. Pro úspěšného developera, jehož jmění časopis Forbes odhadl na pět miliard, je to výhodná investice do vlastního koníčku. No, každý na to kouká jinak…

S větrem o závod. Jako nikdy

Sen o pokoření rychlostního rekordu se u známého podnikatele zřejmě zrodil ve chvíli, kdy se poprvé podíval na tachometr svého vozu. Maximální rychlost Bugatti Veyron je totiž neuvěřitelných 408 km/h, což si přímo žádá o test, zda se to dá vůbec „ustát“. Bylo samozřejmě nemyslitelné zkoušet to jen tak z plezíru a bez předchozí přípravy. Proto nejprve bohatý developer vyrazil do Německa na testovací trať Volkswagenu, aby se důkladně seznámil se skutečně závodní jízdou. Okruh absolvoval v továrním voze, a podle jeho slov ho to nadchlo. Jenže zkušební trať není běžná silnice a Volkswagen není Bugatti. A Radek Passer není někdo, komu by stačilo málo. Přišel tedy čas otevřít vlastní garáž.

Do třetice všeho dobrého. A rekordního

Jízda se uskutečnila na německé dálnici A2 z Berlína do Hannoveru. První pokus o dosažení rychlostního maxima zhatilo počasí a nízké teploty, druhý zase nespolupracující převodovka, která odmítala sportovní režim. Na potřetí a po spolupráci s techniky automobilky Bugatti, kteří vůz dokonale připravili, se to už povedlo. Radim Passer tedy na dálničním úseku bez žádných rychlostních limitů mohl ukázat Němcům, že s Čechem není radno závodit. Dosáhl za běžného provozu rychlosti 402,5 km/h. A to je rekord světové velikosti, který zřejmě zůstane nepřekonán.

„Tato mise tím skončila a necítím potřebu to jakkoli vylepšovat,“ vyjádřil se Radim Passer během rozhovoru pro českou verzi magazínu Forbes. Tak škoda, naši evropští sousedé tak přišli o další zážitek!

Autor: JF

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Jezdit za 4 litry benzínu? Dá se to! Která auta tohle zvládnou a jak je to možné? Vyzkoušeli jsme v terénu

BMW X3: V redakčním autotestu jsme odhalili jeho nepříjemnou vlastnost. Uhodnete kterou?