První podrobný test vozu Toyota Camry v České republice. Prozradíme, kdy se vyplatí sáhnout po Japonci a kdy po Superbu

Toyota Camry přichází na český trh, my jsme s ní ujeli první stovky kilometrů. Jaký z toho máme dojem? Prozradíme vám v jednom z úplně prvních testů.

Že vám název Toyota Camry nic neříká? To je chyba! Dost možná je na světě déle než vy. Vždyť její premiéra nastala už v roce 1982 a prodalo se jí téměř 20 000 000. V Česku nikdy nebyla bestsellerem a poslední roky se zde vlastně ani neprodávala.

V půlce dubna už v Chorvatsku sluníčko hezky pálilo. S horkými okreskami se Camry pere statečně.

Tentokrát chce ale uspět i v České republice. Na mušku si bere Škodu Superb. Oproti domácí limuzíně je ještě delší, komfortnější a sází na hybridní pohon, který skutečně funguje. My jsme se vydali otestovat ji na silnice do Chorvatska.

Design Camry je úplně nový, moderní, agresivní, povedený.

Platforma od Lexusu

Japonci jsou mistři podivných zkratek. Vzpomeňte si třeba na Yaris GRMN. Camry pro změnu stojí na modulární platformě se zkratkou TNGA (Toyota New Global Architecture). Jde o stejnou platformu, jakou využívá i Lexus ES, jehož test jsme vám přinesli nedávno. Pochází tedy z dobrého rodu.

Jak jedním slovem charakterizovat Camry? Limuzína.

Sedíme uvnitř

I po usednutí do interiéru poznáte inspiraci značkou Lexus, což je jen dobře. Materiály vypadají opravdu kvalitně, označení „manažerská limuzína“ rozhodně není nadnesené a Superb to bude mít dost těžké.

Zadní sedadla nabízí obrovské množství místa. Cestující vzadu navíc mají svůj dotykový displej, na kterém ovládají klimatizaci, vyhřívání sedadel, ale třeba i přehrávanou hudbu v autě.

Najít správnou pozici za volantem je jednoduché, v rozložení tlačítek budete asi chvíli tápat. Něco je vlevo, něco je vpravo, tohle by šlo jistě vylepšit. Na druhou stranu je Toyota v tomto konzervativní, a pokud jste na její rozložení zvyklí, nic vás zde nepřekvapí.

Nejluxusnější provedení ve výbavě Executive vyjde na 1 050 000 Kč.

Kaňkou na kráse je navigace, která by v roce 2019 opravdu mohla vypadat o něco lépe.

Pochvalu si Toyota zaslouží za velký head-up displej.

Celý infotainment je ale rychlý, přehledný a ovládá se jednoduše. A reproduktory JBL hrají fantasticky, to si musíte poslechnout. Jako v koncertní síni.

Rukopis Lexusu je značný.

Dva a půl litru a elektrika navrch

O pohon se stará čtyřválcový benzínový motor s neskromným objemem 2,5 litru. Ten nabízí výkon 131 kW, což dnes není nijak závratná hodnota. Toyota se nesnaží z motoru dostat maximum za každou cenu, což je jistě dobře. Spalovacímu motoru navíc pomáhá elektromotor, který nabízí dalších 88 kW. Když zaberou oba motory na plný výkon, má řidič pod pedálem luxusních 160 kW, nebo-li 218 koní.

2,5 litru, to jen tak u nějakého auta dnes nenajdete. Navíc mu napomáhá elektromotor.

A to je hodně znát. Na 100 km/h je vůz už za 8,3 sekundy, díky objemu motoru ale ani potom neuvadá a ochotně táhne až do 180 km/h kde jej zastaví omezovač. Ano, na 180. Nová doma, smiřte se s tím.

Bezpečnost především. Camry je vybavena všemožnými asistenty, které by měly zabránit nehodě.

Pokud pojedete rozumně a budete naplno využívat hybridní ústrojí, které umí jet jen na elektřinu, umí rekuperovat (místo brzdění se pohybová energie ukládá ve formě elektřiny do baterií) a vůbec správně kombinovat oba motory, můžete bez potíží jezdit pod 5 litrů benzínu. Při svižném tempu za hranicemi legálních rychlostí pak počítejte se spotřebou o litr vyšší. To by opravdu šlo.

České chalupáře kufr nenadchne. Absence kombíku bude největší slabinou Camry.

Sázka na komfort

Měkce naladěné tlumiče dávají hned po prvních metrech tušit, kde bude mít Camry své místo. Dlouhé a pohodlné cesty, to je to pravé. A klidně si můžete sednout na pravé zadní sedadlo a užívat si komfortu. Místa zde totiž budete mít jako v opravdové limuzíně. K tomu si připočtěte perfektní odhlučnění a je tady skutečně výborný polykač kilometrů.

18″ kola jsou na auto akorát.

V Chorvatsku jsme Camry vyzkoušeli na kvalitních, nicméně náročných silnicích. Ostré zatáčky, šikany, stoupání i klesání. Nakonec si dlouhé auto se vším poradilo, ale bylo vidět, že to není doména, kde si to užívá.

Tohle bude pan ředitel milovat. A vaše děti taky.

Čím přetáhne zákazníky

Je jasné, že Toyota chce lovit především ve vodách Škody Superb. Čím může přesvědčit? Je to především pohon. Superb nemůže nabídnout hybridní pohon s emisemi CO2 pod 100 g na km, což je u mnoha korporátních flotil limit pro pořízení vozu. Určitě bude konkurovat i cenou. Ta začíná pod milionem korun, ale firemní zákazníci okamžitě získávají slevu 15 %, takže nakonec se může nákup Camry jevit i jako ekonomická volba. Posledním trumfem bude komfort. Superb nabídne jistější jízdní vlastnosti, kdo ale nepotřebuje vymetat okresky a raději se bude rozmazlovat komfortní jízdou, ten spíše sáhne po voze vyrobeném v Japonsku.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 8,3 s
Maximální rychlost 180 km/h
Pohotovostní hmotnost 1595 kg
Průměrná spotřeba 4,3 l/100 km
Rozměry 4 885 × 1 840 × 1 185 mm
Cena 920 000 Kč / 1 050 000 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Autotest Volkswagen Arteon: žádný koncept, ale reálné auto! Je to nejlepší auto z nabídky?

Náš autotest: Lexus ES zašlape Superb do země. Čím boduje? První podrobný test na internetu.