OBRODA SCUDERIE FERRARI! CO ZA NÍ STOJÍ?
Dlouhých 34. závodů čekali fanoušci Ferrari na okamžik, kdy rudý vůz protne cílovou pásku jako první. Po malajském vítězství Sebastiana Vettela je čekání konec. A ani v ostatních závodech probíhající sezony Ferrari nezklamalo. Co stojí za jeho návratem na výsluní?
Sebastian Vettel
Čtyřnásobný mistr světa v barvách stáje Red Bull byl již od malička označován jako „Baby Schumi“, tedy jako následovník legendárního Michaela Schumachera. Jeho odpůrci Vettelovi často předhazovali, že svých úspěchů dosáhl zejména díky technickému náskoku Red Bullu. Po svém přestupu je Vettel rázně umlčel. V prvních třech závodech sezony dojel vždy na stupních vítězů a v Kuala Lupmur dokonce na stupni nejvyšším (jak moc se ze svého vítězství radoval, si můžete prohlédnout ve videu). Ne každý si také vzpomene, že své první vítězství získal Vettel v deštivé Velké ceně Itálie 2008 s průměrným vozem Torro Rosso. Vettel výborně komunikuje se svými mechaniky a je tak zřejmé, že na vzestupu italské stáje má lví podíl. I díky němu se stal 38. mužem v historii, který s vozem Ferrari vyhrál velkou cenu formule jedna.
Maurizio Arrivabene
Po katastrofální sezoně 2014 došlo v nejvyšším vedení Ferrari k zemětřesení. Dlouholetý šéf Scuderie Stefano Domenicali byl na své pozici nahrazen ambiciozním Maurziem Arrivabenem, dlouholetým manažerem jednoho z celosvětových tabákových koncernů. A ve Ferrari se děly věci. Restrukturalizace stáje, kompletní obměna vedoucích pracovníků, totální změna myšlení. A zemětřesení zjevně nese ovoce. Tradičně liknavý italský přístup je Arrivabenemu cizí a organizace Ferrari pod ním šlape jako švýcarské hodinky.
James Allison
Jako jeden z mála přežil čistku a posunul se do křesla technického ředitele. Očividně se z minulých chyb dokázal poučit a jeho tým v zimě odvedl fantastickou práci, z které nyní těží celá Scuderie v čele se Sebastianem Vettelem a Kimim Räikkönenem. Potenciál technckého týmu se navíc zdá daleko větší, než se na začátku ltošní sezony očekávalo. Ato ředevším díky Allisonově kvalitní práci.
Němec, Ital a Brit. Tři národnosti, tři klíče ke zlepšení, jeden společný cíl. Zatím se výše zmíněným pánům jejich plány daří na výbornou a máme se tak v letošní sezóně od Ferrari nač těšit! Co říkáte?
Autor: Amon Surtur
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Formule 1: Rakve na kolech ale zábava