Nezlobte se na kurýry! Práce v zásilkové službě je tvrdá řehole! Nahlédli jsme do zákulisí a zkusili si to
Přišla vám zpráva, že se bude očekávaný balíček doručovat mezi devátou a jedenáctou dopoledne? Zůstali jste kvůli tomu doma, ale už je dvanáct a balík nikde? Neobracejte svůj hněv hned na řidiče. Možná toho má jen příliš, ale to neznamená, že se nesnaží a zásilku nakonec nedoveze. Jak to funguje v praxi?
Lidé mají ve zvyku nadávat na zásilkové služby. Objednají zboží v eshopu a zvolí dopravce…DPD, PPL, Geis, DHL, Top Trans, In-Time, Česká pošta…je jich skutečně celá řada. V každé z firem je přitom postup nakládky balíků trošku jiný, rozvoz je však vždy stejná písnička. A není to žádný med.
V 5:00 na značkách
Jedna věc je vstávat ráno. Třeba v šest hodin. Druhá věc je ale být někde na pátou, tzn. vstávat ve čtyři nebo také v půl čtvrté ráno. Ráno? Vždyť to je noc! Mysleli jsme, že takhle brzo vstávají jenom pekaři, ale řidiči zásilkové služby? To určitě nějak škodí zdraví. Zvlášť potom, když skončíte večer v šest. Jen si to spočítejte. To je třináct hodin v práci. A někdy jezdíte i mnohem déle.
Tvrdá práce v zásilkové službě
U každé zásilkové služby to máte po ránu jinak. Někde máte hromadu balíků připravenou skladníky přes noc, jinde musíte stát dvě hodiny u pásu, sledovat krabice a sáhnout po té své. Tedy té, která spadá do vašeho rajónu. Většina řidičů totiž jezdí stále ten samý kraj, jinak by z toho zešíleli. Jen díky tomu dovedou být efektivní a neskončí s rozvozem o půlnoci.
Není nic horšího, než začít jezdit po kraji, který neznáte – nebo znáte, a názvy ulic a číslování domů vám nic neříkají. Vyhledávat si každou adresu v mobilu je neskutečně zdržující a otravné. A co teprve, když je těch adres třeba osmdesát. Některé vám aplikace ani nevyhledá – a musíte se vracet, otáčet, obvolávat zákazníka a zkoušet najít cestu po telefonu. Prvních pár týdnů, potažmo měsíců v takové práci je peklo – prostě děláte od rána do večera.
Žádné řízení, jen volání, volání a zase volání
Práce řidiče zásilkové služby řadí řízení až na druhé místo. V první řadě budete telefonovat. Pořád a v jednom kuse voláte a voláte, protože každého po odeslání zprávy s přibližnou dobou doručení zajímá, v kolik to přesně bude, jestli má čas si dojít nakoupit nebo že zrovna budou děti spát.
Někdo si stěžuje, že je zrovna v práci, jiný, že na to čeká už třetí den, a další zase chce, abyste nechali balík u sousedky, která je nepohyblivá a balík musíte odnést do čtvrtého patra. Každého přirozeně zajímá pouze jeho zásilka, a nikdo nebere v potaz, že jich ten den musíte doručit ještě dalších sedmdesát.
Vánoční peklo
Ta pravá noční můra začíná před Vánoci. A nemyslíme prosinec, ale mnohem dřív. Lidé objednávají dárky jako zběsilí, ale vaše auto se postupně plní až po strop. Zásilek přibývá a vy je prostě musíte rozvézt všechny. U některých firem vám dokonce auta dotlačí i to, co nechcete. Zvlášť šikanózní pověst má DPD, kde je životnost řidičů skutečně krátká. Nikdo to totiž nevydrží moc dlouho. A žádný div, ono když máte přes den čas se sotva vyčůrat na benzince a napít se v kabině auta koly, za chvíli byste dopadli špatně.
Ke konci roku se ke klasickému hektickému tempu přidává ten pravý vánoční stres. Tuhle práci může dělat málokdo. Navíc, u některých výše zmíněných firem dostáváte i nepříjemné pokuty za neuklizenou kabinu auta nebo vrácené balíky. Zkrátka teror.
Práce snů?
Pokud chcete začít jezdit u dépédéčka nebo pépéelka, rozejděte se nejdřív s přítelkyní, ať jí zbytečně netrápíte a nemusí to ukončovat za vás. Pokud máte děti, rovnou je někomu svěřte, a s přáteli se také rozlučte. Stejně jako s vašimi koníčky. Teď budete jen neustále brát zvonící telefon a přehrabovat se v autě hromadou krabic a balíků.
Má to ale i své výhody. Stoprocentně zhubnete, nejen stresem, ale i tím, že nebudete mít čas jíst. Takže i ušetříte.
A pokud zrovna čekáte nějaký balík, zkuste trochu lidského přístupu a pochopení. Každý jsme jenom v práci. Hlavně v klidu.
Autor: Eduard Havel
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
5 ranních zvyků vysoce produktivních lidí. Zkuste to podle nich a zlepšete svou produktivitu práce!