Největší propadáky slavných značek. Parfém s vůní grilu, cihla s logem nebo jogurtová Cola. Tohle se opravdu nepovedlo
Jen luxusní nebo zavedená značka není vždy zárukou úspěchu. Když se módní gigant pustí do návrhu zbraní nebo začne velký fastfoodový řetězec vyrábět kosmetiku, nekončí to dobře. Tohle zboží zrovna nezazářilo, a nejsou to zdaleka jediné případy, kdy známí výrobci šlápli vedle. Co dalšího se nepovedlo?
Channel je značka, o které ženy sní. A muži na ni vydělávají, aby se ženám zavděčili. Možná proto se marketéři téhle firmy rozhodli v roce 2017 zařadit do sběratelského katalogu i něco pro ně. Bumerang. Luxusní, designový. Prostě Channel. Bratru za 35 000,- korun. Zabíjení klokanů ještě nikdy nebylo stylovější.
Vůně benzínu a ohně
Zippo je prostě klasika mezi benzíňáky. Stylové cvaknutí zapalovače rozdráždí fantazii každého pyromana, a zapálit si drsněji můžete už jen škrtáním sirtky o boty. Těžko říct, proč se tedy výrobce úspěšného zapalovače rozhodl uvést na trh parfém Zippo. Který je umístěn do tvarem stejné lahvičky, i se škrtátkem. Zábava, pokud v kabelce nahmátnete místo voňavky zapík, nebere konce.
Win7? Infarkt zaručen
Burger King uzavřel s s Microsfotem ďábelskou dohodu, a když šli do japonského prodeje Windows 7, nasadil i fastfood speciál, whooper W7. Burger se sedmi plátky hovězího masa, pro šťastné majitele nových Windows. Něco, co vám vysadí čelist. Výsledek nepotěšil jedlíky ani běžné uživatele softwaru. Infarktů ale výrazně přibylo.
Spodky na jedno použití
Za trhák se nedají považovat ani jednorázové spodky. Prostě je nosíte, jak dlouho potřebujete, a pak jdou tyhle bombarďáky do koše. V roce 1998 je společnost BIC uvedla na trh V Británii, Řecku a Rakousku. Ani nechceme přemýšlet nad tím, proč spodky na jedno použití cílili zrovna sem. Jisté je, že se unisex prádlo nechytlo.
Není cihla jako cihla. Tahle má logo
V Supreme se prodávají hadry, za které by vás maminka nepochválila. Má to být sice něco jako streetwear, ale koupit si tu můžete i věci, které opravdu moc nedávají smysl. Třeba v roce 2016 luxusní a stylové těžítko na stůl, v podobě cihly. Jenže to je normální cihla, jen s nastříkaným logem Supreme. Akorát pětkrát dražší, než ve stavebninách. Tak to totiž chodí na štrýtu.
Když chcete v šatníku přidat plyn
ZARA se také soustředí na luxusní oblečení, ale její kolekce dětských pyžam rozhodně nezazářila tak, jak by si představovala. Jejich noční úbor pro děti, zvaný v katalogu Šerif, totiž svou velkou žlutou hvězdou a modrobílými proužky připomínal stejnokroj židovských vězňů z koncentráků. A to opravdu hezké není.
Černá není pro každého
Propadákem, který si už v roce 2006 vysloužil osočení z neskrývaného rasismu, byla nová dietní CocaCola White. „Protože černá pro vás není dost dobrá.“ Prostě bílá kola s jogurtovou příchutí. Naštěstí se tenhle produkt dal sehnat jen v Asii, kde nikomu moc nevadil. Problémy s tím měli univerzitní aktivisté na západě. Možná ale předtím jen vypili hodně latté od Toma Hortona, který chtěl dobýt trh se svým kapučínem, posypaným čili omáčkou. To jednoho zdivočí.
Vůně ranní fritézy
Strava šampionů? Proč by ne, to má budoucnost. Rebook ale se svojí stoprocentně zdravou slaninou rozhodně nezabodoval. Podobným propadákem snad už byla jen podprsenka s košíčky ve stylu vodní postele, se kterou chtěla prorazit stáčírna minerálky Evian.
A své si můžeme myslet i o parfémové řadě Moshino, prodávané ve stejné plastové láhvi s rozprašovačem, jako má každý čistič záchodů. A když už jsme u těch voňavek, v roce 2015 přišel Burger King s ne zrovna šťastným nápadem: ohnivou vůní rozpáleného grilu. Každý by chtěl městskou jet do roboty, a smrdět přitom jako fritéza, ne?
Autor: Radomír Dohnal
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: