Nejlepší způsoby, jak vyzrát na reklamní hovory. Učte se od nás!
Moderní doba má řadu negativních jevů jako atomové bomby, globální oteplování či reklamní hovory. Pravda, poslední problém se zdá poněkud banální, ale kolikrát vám za poslední rok přistála za okny atomovka či roztál ledovec a kolikrát vám vyzváněl telefon s neznámým číslem?
Braňte se otravnému telemarketingu
Váš telefon neustále vyzvání a už toho máte tak akorát dost? Pak je buď načase vyměnit kamarády, anebo něco udělat s reklamními hovory. Právě nabídky služeb a produktů patří k tomu nejotravnějšímu, co moderní doba stvořila. Taktika telemarketingových agentur je navíc často postavená na hlavu. Nebo si snad někdo opravdu myslí, že ideální čas pro volání je neděle okolo oběda, kdy navíc mnoha českými domácnostmi obchází stará známá paní Kocovina? Pokud už vás tedy takové hovory skutečně otravují, máme pro vás 10 způsobů, jak na ně vyzrát.
1. „Cizí čísla zásadně nezvedám“
První řešení a také jedno z nejúčinnějších. Pokud totiž nebudete zvedat neznámá čísla, nevyžádané hovory můžete zredukovat na nulu. Nevýhodou ovšem je, že ne všechna cizí čísla musí nutně pocházet od telemarketingových agentur. Bude-li vám tedy např. volat banka, že dlužíte peníze a začínají vám nabíhat penále, má rovněž smůlu. Ačkoli smůlu máte v tomto případě spíš vy.
2. „Googluji, tudíž jsem“
Nevyžádané hovory už hnuly žlučí prakticky všem, tedy snad s výjimkou těch, kteří nemají žádné kamarády, a tak je pro ně každé zazvonění telefonu menším svátkem. Každopádně díky všeobecné rozladěnosti (a touze vydělat nějakou tu kačku) vznikly internetové stránky, kde lidé sdílejí své zkušenosti s daným telefonním číslem. Jste-li tedy rychlí, nemusíte hovor vůbec zvedat a pomocí vyhledávače zjistíte, kdo vám to chce zase z(ne)příjemnit odpoledne.
3. „Jdeš na černou listinu“
Když už si dané číslo vyhledáte a zjistíte, že se skutečně jedná o nějakou tu supr nabídku na extra levné ponožky, které stojí pouze cenu dětské práce v Africe, okamžitě si ho zablokujte. Příště vás totiž stejná firma nebude otravovat minimálně z tohoto čísla.
4. „Nemám zájem!“
Pokud už hovor z neznámého čísla přijmete, jako nejjednodušší řešení se samozřejmě jeví rázné odmítnutí. Jenže ne každý má koule na to, aby tímto způsobem člověka na druhé straně „drátu“ odpálkoval. Pak už ale asi nezbývá nic jiného, než si zaplatit nějaký ten kurz asertivity…
5. „Když se teda chtějí bavit, tak je nechám vykecat“
Hovor můžete také přijmout, zjistit, o co jde a říci: „ano, rád si vaši nabídku vyslechnu“. Telefon pak položíte vedle sebe a budete se dál věnovat činnosti jako doposud. Garantujeme vám, že když volající po několikaminutovém monologu zjistí, že je telefon hluchý, radostí do vzduchu skákat nebude.
6. „Běžte už do pr…“
Začít nadávat je jedno z nejlepších řešení, i když dle etikety by vám asi neprošlo. Lidé v jednotlivých reklamních agenturách si pak o vás mezi sebou řeknou, že jste sice vulgární debil, ale budete mít pokoj. Nesmíte však zapomínat, že jde pouze o zaměstnance a chcete-li od plic seřvat ty skutečně zodpovědné, musíte si sehnat číslo na vedení dané společnosti.
7. „Je libo death metal, nebo techno?“
S pánem či paní na druhém konci „drátu“ se také můžete podělit o vaše nejoblíbenější hudební pecky. A pokud se bude jednat o nějaký agresivnější styl, který navíc důkladně „ohulíte“, snaha volat znovu asi výrazně poklesne. Ovšem pozor! Existuje riziko, že volající bude mít stejný hudební vkus jako vy a pak už se otravného volání možná nezbavíte.
8. „Když odmítnutí nic nezmůže, aplikace pomůže“
Aktuálně si je rovněž možné stáhnout aplikace, které vám s telemarketingem mohou skutečně pomoci. Nainstalujete-li si některou z nich, budete mít automaticky blokována čísla, jež jsou dle důvěryhodných uživatelů obtěžující. To je mimochodem dobrý nápad.
9. „Souhlas jsem k tomu rozhodně nedal!“ Určitě?
Mnozí lidé si neuvědomují, že k podobným praktikám možná dali v minulosti souhlas, a to při podpisu smlouvy s operátorem. Vy že k nim určitě nepatříte? Pak si zkuste vaši smlouvu pořádně přečíst. Možná že na předposlední straně dole a malým písmem objevíte větu, jež vás přesvědčí, že se mýlíte. Podstatným krokem je tedy projevit svůj nesouhlas.
10. „Udávat se nemá, ale hlásit se to musí“
Nespornou výhodou projevení nesouhlasu je to, že potom už každý nevyžádaný hovor můžete hlásit. Kam? Máte v podstatě dvě možnosti, a to Českou obchodní inspekci (ČOI) nebo Český telekomunikační úřad (ČTÚ). Nejenže pak na vás daná firma nic nevydělá, ale může dostat i tučnou pokutu. A škodit škoditelům není škodlivé, nebo snad ano?
A jaké praktiky používáte vy?
Autor: Petr81
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
5 applikací, které v telefonu prostě chcete mít!
Podrobný rádce, jak najít ztracený nebo ukradený telefon s Androidem či iOS