Nejlepší káry pro petrolheady
Kdo je petrolhead? Na první pohled vypadá jako běžný řidič, ale vězte, že tomu tak není. Jsou to puritáni mezi řidiči. Chtěli by sebrat řidičák každému, kdo jen uvažuje o automatické převodovce a komu záleží více na komfortu než na tom, kolik ramen používá přední náprava. Jaká auta si pak tito řidiči kupují? No přece sportovní!
Vlastně to nemají vůbec jednoduché. Auta se stávají stále více spotřebním zbožím a zákazníkům více záleží na tom, aby fungovalo lépe propojení telefonu s Bluetooth, než aby řešili, kolik ventilů má jejich motor. A jak se mění poptávka, mění se i nabídka. Sehnat auto, které má dostatečný „petrolhead faktor“ není vůbec jednoduché. Ale přesto to jde a nebude vás to stát jako luxusní domek v satelitu u Prahy.
Mazda MX-5
Mazda o něm tvrdí, že tento roadster je zkonstruovaný pro čiré potěšení z jízdy. A kdo někdy sledoval ten pořad na Streamu o autech, které moderuje jeden z největších (nebo nejvyšších) petroheadů, tak o tomto claimu nemůže pochybovat. Vždyť moderátor srovnává malého Japonce kde s čím, včetně rodinných MPV. A vždycky se diví, že to rodinné MPV není kdovíjak sportovní, tak jako právě MX-5. Ještě jsme od něj neslyšeli, že je nějaké auto sportovnější, takže to tak asi bude.
Cena: 629 900 Kč
Subaru WRX STI
Všichni jsme měli období, kdy jsme měli uhry jako hrachy a na zdech, či aspoň ve skříni, nám visely plakáty. Někomu s Kylie Minogue, někomu s auty. A když s auty, tak tam nemohlo chybět Subaru. Impreza STI se zlatými koly a křídlem velkým jak brejle Jirky Ovčáčka. Pak jsme vyrostli a pořídili si normální auta. Jenže petrolheadi zůstali v tomto období stejně jako jejich láska k Subaru, takže dnes stojí na showroomu a ve zpocené ruce drží podepsanou objednávku na Subaru WRX STI SPORT. Dostanou auto, které je opravdu nekompromisní. Výkon 300 koní, pohon všech kol. Na auto stačí nalepit číslo a může se vydat na rallye. Řidiče bude trestat za každou chybičku, kterou udělá, bude s ním zápasit o každý centimetr na silnici. Je to jako když si jdete do sexshopu koupit peříčka na lechtání a odcházíte s pouty a bičíkem. A tak to mají petrolheadi rádi.
Cena: 1 199 000 Kč
Porsche Cayman
No dobře, opravdu skutečný petrolhead by sáhnul po 911 GT3 RS, ale řekli jsme si, že zůstaneme cenově na zemi. A věřte nebo ne, Cayman v základu nestojí ani milion a půl. A máte Porsche! Porsche, které vypadá jako to legendární Porsche, které jede jako Porsche a ve kterém se budete cítit, jako když jedete v Porsche. Petrolhead bude nadšený. Sportovní jízda, vysokootáčkový šestiválec, maximálka 266 km/h. Ach ano, tohle chce nejen petrolhead!
Cena: 1 475 000 Kč
BMW M235i
Neexistuje jiná automobilka, od které by se petrolheadi odklonili tolik, jako od BMW. Čím to? Dříve vyráběli v Mnichově jedno sportovní auto vedle druhého. Prakticky neexistovalo BMW, kterým by nešlo jezdit dveřmi napřed. Jenže tahle doba je pryč a BMW dělá rodinná auta s pohonem předních kol a třemi válci. Za což jí petrolheadi veřejně pranýřují. Jenže není všechno tak zlé. Třeba takové M235i. Má pohon zadní nápravy a nabušený šestiválec s výkonem 326 koní. Takže petrohleadi můžou jezdit, jak jim jejich schopnosti dovolí.
Cena: 1 204 000 Kč
SEAT Leon CUPRA
Cože? Jakože opravdu SEAT? No, jenže on CUPRA není jen tak obyčejný SEAT. Má výkon až 290 koní a především špéru mezi předními koly. Co to znamená? Normálně když jedete pilu v zatáčce s předokolkou, tak odlehčené kolo na vnitřní straně zatáčky se začne protáčet a to je špatný. Špéra zajistí, že naopak se výkon přenese na to zatížené kolo. Takže zatáčku můžete prosvištět asi tak o polovinu vyšší rychlostí, než byste s normálním autem mohli. A to je sakra dobře pro každého petrolheada. Protože bude nejrychlejší na silnici!
Cena: 724 900 Kč
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Nejlepší bukva-káry. Troufnete si?