Ty nejblbější nápady za milion babek

Každý vynálezce by si měl na počátku položit otázku, zda chce spíš změnit svět, anebo zbohatnout. Recept na to, jak se stát milionářem, totiž patrně zní: nevynalézat užitečné věci.

nejblbější

Nemůžete si dovolit mazlíčka, ale samota vás tíží? Doceníte po večerech blízkost němé tváře? Pro akvárko místo nenajdete a uschne vám i kaktus? Pak právě pro vás by tu byl „objev“ Garyho Dahla, který se opravdu řadí mezi ty nejblbější z nejgeniálnějších. Začal lidem prodávat tzv. Pet Rock. Fakticky to byl jen obyčejný šutr, který vám ve stylové krabičce poslal poštou. Nepočůrá koberec, nemusíte ho venčit, na dovolenou klidně může s vámi i letadlem. Krása! Za 3,95 v dolarech (necelou stovku v korunách) to byl dokonalý vtip. Lidi si těchto mazlíčkovských kamenů nakoupili v průběhu šesti měsíců za 15 milionů dolarů.

rock
Pet rock, ideální mazlíček pro lidi, kteří nemají vůbec na nic čas. (foto: instagram.com/ antiquesleuth)

Aplikace pro každou příležitost

Pšoukající či prdící polštářky jsou součástí pubertálních vtípků přes 2 století. Je třeba jít s dobou. A proto je tu mobilní aplikace od Joela Comma, jmenující se iFart. Prostě audio-katalog různě hlasitých prdů v mobilu. Za dolar ke stáhnutí je to zadarmo. A za dva týdny těch stáhnutí bylo 400 000.

A kolik byste třeba dali za falešnou zubní náhradu s dost odpornými zuby? Prostě nejblbější koninu, kterou někomu hodíte do pití? Jonah White s tím přišel v roce 1993, a prodal jich po dvou dolarech 20 000 000 kusů!

Výrobce balených nápojů, firma Propel, přišla před časem s geniálním nápadem. Nejsou lidé postižení zdravým životním stylem a dietami? Jsou. A tak začali prodávat dietní vodu. Je bez příchutě, bez bublinek. A hlavně, je úplně bez kalorií. Je to prostě úplně obyčejná pitná balená voda. Ale ta jejich je dietní. Což je při osmi dolarech (řekněme 180 korunách) za litr a půl kohoutkové geniální marketingový tah. V Japonsku i ve Státech to zrovna letí, takže jestli chcete být „in“…

Přehlídka naprosté šílenosti

Že pomalu ztrácíte důvěru v lidstvo, anebo se vaše skepse vůči civilizaci zahrabala pod limit? Jedinou jistotou je, že vždycky to ještě může být horší. Slyšeli jste například o Párových spodcích? Prostě zbytnělých spoďárech, které můžete nosit společně s partnerem/partnerkou? A co třeba umělé oční řasy pro blinkry vašeho čtyřkolového miláčka? Nebo selfie-lžička, tedy selfie tyčka se lžičkou na druhé straně? Kouzelná je i sada pro mini-mini golf, který můžete hrát na toaletě. Zlepšíte si hendikep!

Je libo saténovou podprsenku pro muže, abychom je nediskriminovali jen proto, že nemají kozy? Máte pravdu, našlo by se dost takových, co by pak kvůli diskriminaci nemuseli nosit ani slipy. Rozhodně musíme zmínit i Frok (nikoliv fork). Dutou plastovou vidličku z McDonald’s. Do které můžete ručně zastrkat hranolky k okusování a tím se zbavit toho nepříjemného pocitu, že se rukou dotýkáte mastných hranolek. A pak je tu plastový držák na šálky, který si můžete připnout k hraně stolu.

Milionové zisky a bezpočet nařčení (dlužno dodat, že oprávněných) z týrání zvířat. Takové byly Doggles, tedy sexy brýle pro vašeho psa. Cokoliv od RayBanů po pilotní kuklu nebo svářečské brýle, nebo potápěčský set i se šnorchlem. No nekupte to! Můžete s tím udělat svému mazlíčkovi super fotku. A… no, to je asi tak všechno.

Doggles
Kdyby pes mohl mluvit, co by asi řekl tento? (foto: instagram.com/nsmba)

Jak to dělají profíci?

Pokud by vás zajímalo, jaký je v současnosti nejúspěšnější „vynálezce“ takových produktů, obraťte se na Mattyho Benedetta.

Ten v téhle sféře začal ve čtrnácti letech, duševně dodnes nevyspěl, ale brzy bude miliardářem. Fascinujících zbytečností vymyslel tisíce, a k 187 z nich drží i světové patenty. Patří k nim ústní rouška s nápojovým vakem, kroksy určené nikoliv na nohy ale prsty ruky, čínské jídelní hůlky se zabudovanými bezdrátovými sluchátky nebo stometrový kabel k nabíječce na telefon. Jeho recept na úspěch je prostý: zjevná blbost, nákladově se dostat pod 5 dolarů, prodávat do dvaceti. To je magická suma, za níž si hipsteři koupí cokoliv. 

Tenhle chlapík je úplná studnice geniální hlouposti.

Momentálně už neřeší ani výrobu nebo distribuci, a nechává své zákazníky, aby si jen stáhli podklady a na 3D tiskárně si to vyrobili sami. Geniální! Matty a jeho nejblbější nápady jsou vskutku milionové.

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

7 případů, kdy se reklamní kampaň zvrhla v neslavný marketingový fail

Bizarní umění: 8 soch, ze kterých vám spadne čelist