Náš autotest: Volkswagen Tiguan Allspace nabízí techniku Kodiaqu RS a neztratí se ani v terénu!
Volkswagen Tiguan Allspace je dost podobný domácí Škodě Kodiaq. Může ale nabídnout o trochu lepší techniku. Vyplatí se jeho nákup?
Vypadá to, jako by Škoda Kodiaq a Volkswagen Tiguan Allspace byly klony. Ale rozdíly tu jsou. V technice hlavně v tom, že Koadiaq je postavený na platformě MQB-B, zatímco Tiguan, stejně jako nově oznámený SEAT Tarraco, sází na platformu MQB-A. A zatímco Kodiaq je svébytný model, Allspace vychází z klasického Tiguanu.
Hlavní je motor
Allspace můžete mít i s motorem 2.0 BiTDI a výkonem 176 kW. A právě to je jeden ze základních technologických rozdílů oproti Koadiaqu. Tento motor se do Škodovky dlouho nenabízel, protože jej nebylo možné technicky do auta dostat. Přichází až v nedávno představeném Kodiaqu RS, tedy v ostré verzi. V Tiguanu jej můžete mít právě i v takové civilní verzi, jakou najdete na našich fotografiích.
Motor se dvěma turbodmychadly nabídne řidiči 240 koní a točivým momentem 500 Nm. Je jednoduše dokonalý. S velkým Tiguanem si hravě poradí, kdykoliv polechtáte plynový pedál, auto vystřelí vpřed a i při vysokých rychlostech za dálničním limitem ochotně zrychluje. To je paráda. Navíc jezdit za 7 litrů nafty není žádný problém. Je to jednoznačně nejlepší motor, jaký si do Tiguana můžete pořídit, přemýšlejte o něm!
Jako v Passatu
Interiér Tiguanu nebude překvapení pro toho, kdo zná vozy Volkswagen. Kožená sedadla nabízí nadprůměrné množství komfortu, ergonomie je naprosto bezchybná. Všechny ovladače a nastavení najdete tam, kde je očekáváte. Na dotykové displeje jsme dnes zvyklí, problémem budou pro někoho, kdo není zvyklý na smartphony. Díky tomu, že většinu funkcí auta lze ovládat také hlasem, není třeba, aby řidič odkláněl zrak ze silnice. Vlastně jedinou výtku máme k ovládání hlasitosti. Také to je řešeno dotykově, já dávám přednost otočnému kolečku. Naštěstí je možné hlasitost ovládat i tlačítky na volantu.
Také přístrojovku, tedy vlastně displej, známe z jiných modelů Volkswagen a rovněž si není na co stěžovat. V Tiguanu se vlastně cítíte jako v Passatu, jen sedíte o něco výše a interiér je výrazně vzdušnější.
Na silnici i v terénu
I když Tiguan Allspace narostl do délky, na jízdních vlastnostech se to nijak neprojevilo. Díky pohonu všech kol jsou jeho jízdní vlastnosti velmi jisté a bezpečné. Tiguan umí být i na zatáčkovité silnici velmi rychlý. A i na české rozbité okresce dostatečně komfortní. Můžou za to především nastavitelné tlumiče pérování, které mají několik režimů, a právě režim Comfort dokáže jízdu velmi zpříjemnit. Jízdní vlastnosti jsou určitě lepší, než u konkurenta největšího – Škody Kodiaq.
Ale co terén? Tiguan nabízí několik režimů pro jízdu v terénu, tak jsme jej vzali i mimo silnice. Prudká klesání, stoupání, boční náklony, jedno kolo ve vzduchu, vše velký Allspace zvládl bez jediného zaváhání. Za dobrý výkon může především elektronika, která umí rozdělovat točivý moment mezi jednotlivá kola a nedovolí protáčení jednoho kola. Zkrátka to funguje a s Tiguanem se rozhodně nemusíte bát opustit silnice.
Odveze i 7
Naše verze byla čistě pětimístná, takže nabídla opravdu obrovský zavazadlový prostor 760 litrů. Pokud si ale připlatíte 15 300 Kč, může Tiguan odvézt až 7 pasažérů. Záleží tak jen na vás, zda takovou přepravní kapacitu využijete.
Bez čekání
Škoda Kodiaq je v České republice bestseller. Když si ji objednáte, budete na ni čekat dlouhé měsíce, v extrémních případech skoro rok. U Tiguanu Allspace takový problém nehrozí, navíc je k dispozici spousta vozů skladem, které můžete mít okamžitě. Oproti Škodovce boduje Volkswagen v lepších jízdních vlastnostech, cena obou aut je přitom vyrovnaná. Naše testovací auto bylo v maximální možné výbavě a vyšlo na 1,5 milionu, pokud vám bude stačit skladové auto s běžnější výbavou, v pohodě se vejdete do 800 000 Kč. My bychom volili raději Tiguana.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 6,7 s |
Maximální rychlost | 228km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1880 kg |
Průměrná spotřeba | 6,5 l/100 km |
Rozměry | 4 701 × 1 839× 1 674 mm |
Cena od / testovaného vozu | 688 900 Kč / 1 552 000 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Volkswagen Golf Sportsvan. Nafouklá verze oblíbeného Golfa nabízí větší prostor!