Náš autotest: Toyota Hilux je na trhu už déle než 50 let. Nová generace přináší velké změny

Legendární Toyota Hilux přichází s další generací. Auto, které poslouží na stavbě, v terénu, ale klidně s ním můžete vyrazit i do centra města. Osmá generace totiž nabízí značně rozšířené možnosti komfortu cestování.

Náš autotest: Toyota Hilux je na trhu 50 let. Nová generace přináší změny

Za ty dlouhé roky se toho tak strašně moc změnilo. Ještě ve své předchozí generaci byla Toyota Hilux vozem, kterým jezdit nechcete. Tvrdý, nepohodlný, zkrátka pracant. V terénu toho sice zvládl hodně, ale na silnici to nebyla žádná hitparáda. Současný Hilux je na tom nesrovnatelně lépe. Ale popořádku.

Toyota Hilux není žádný prcek

Hilux není žádný prcek. Na délku měří 533 cm.

Tradice se počítá

První Hilux se na silnici objevil už v roce 1968, kompetenci v tomto segmentu tak Toyotě nikdo sebrat nemůže. Renault Alaskan nebo Mercedes třídy X jsou úplní nováčci bez zkušenosti. Jistě, můžete argumentovat tím, že vychází z Nissanu Navara, ale i jeho kořeny byste dohledali lehce – pochází z roku 1997, ve srovnání s Hiluxem je to takový cucák. Nikoho tak nepřekvapí, že náš Hilux je už v osmé generaci.

Toyota Hilux je vůz prověřený po celém světě

Hilux je prověřený po celém světě.

Korba na přání

Jak vidíte z fotografií, náš pickup byl vybaven pevným krytem s horním rámem. To je pro pickup trochu nezvyklé provedení, protože kryt se dá jen zvednout, nikoliv zcela odsunout, takže přístup na korbu je relativně omezený. Ale Toyota samozřejmě nabízí mnoho jiných nástaveb, včetně vysoké, nebo si zkrátka můžete nechat pickup úplně „nahý“, tak by se nám líbil úplně nejvíc. Výhodou je, že i v České republice najdete desítky různých zástavbářů, kteří vám prakticky poskládají na korbu cokoliv si budete přát. To je velká deviza pickupů.

Toyota Hilux/ prochlapy.cz

Toto provedení horního krytu bychom si nevybrali, zvolit si můžete mnoho jiných přímo od Toyoty, případně si nechat postavit vlastní na míru od zástavbáře.

O kousek blíže osobáku

Toyota Hilux pořád nejezdí jako běžná osobní auta. Ani nemůže. Už když usedáte do auta, tak se musíte vytáhnout pěkný kus nahoru. Z pozice sedadla pak na ostatní auta koukáte jako na prcky. I velkým SUV koukáte na střechu. Výbavou však nejedno luxusní auto zatluče Hilux do země. Vyhřívané kožené sedačky, automatická klimatizace, tempomat a nespočet asistenčních systémů včetně čtení dopravní značek jasně dává tušit, že Hilux míří na více rozmazlené řidiče, než tomu kdy bylo v historii tohoto modelu.

Objem navíc je znát

Výhodou Toyoty Hilux je nepochybně naftový motor o objemu 2,4 litru. Většina evropské konkurence sází na dvoulitry, 4 deci objemu válců navíc je znát. Výkon je běžných 110 kW, ale točivý moment 400 N.m je dostupných už od 1600 otáček a při jízdě zkrátka cítíte, že motor má sílu. Když jedete do těžkého terénu, můžete navíc využít redukční převodovku, takže Hilux může pomalu šplhat i do nesmyslných kopců, navíc se zátěží. Řidič se nemusí o nic starat, stačí šlapat na plyn a točit volantem. O zbytek se postará automatická převodovka a elektroničtí asistenti. Tohle zkrátka funguje.

Jedeme po silnici

Hilux nikdy na silnici nepatřil mezi hvězdy segmentu, současný model ale tento nedostatek úplně maže. Jezdí opravdu komfortně, s přijatelnou hladinou hluku, dokonce si můžete projet i okresky v rychlejším tempu. A na dálnici nebude ztrácet dech, tohle se Toyotě skutečně povedlo. Na co je třeba si dávat pozor, to je pomalý převod řízení. Co tím myslíme? Zkrátka s volantem musíte točit mnohem více, než jste zvyklí z osobního auta. Zatáčky, které běžně jezdíte bez přehmatávání tady jedním pohybem nezvládnete. Na druhou stranu je to dobře. Přeci jen sedíte opravdu vysoko a prudké trhnutí by mohlo znamenat ztrátu stability vozu. Tady i při trhnutí volantem k ničemu takovému nedojde, protože Hilux změní směr jen málo. A lehký převod se navíc hodí v terénu, kdy můžete přesněji manévrovat.

Stále nezdolný pracant

I přes přítomnost asistentů a elektroniky neztratil Hilux nic ze svých schopností. V terénu jsme jej opravdu hodně potrápili – z našeho pohledu. Pro Hiluxe to evidentně nic nebylo. Na korbě uveze klidně i tunu materiálu a na kouli může táhnout přívěs až o hmotnosti 3,5 tuny. Ten je navíc elektronicky stabilizovaný.

Toyota Hilux

Zrychlení z 0 na 100 km/h 12,8 s
Maximální rychlost 170 km/h
Pohotovostní hmotnost 2095 kg
Průměrná spotřeba 6,8 l/100 km
Rozměry 5 330 × 1 855 × 1 815 mm
Cena 711 480 Kč / 1 167 650 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Redakční autotest: Volkswagen Amarok jako leštěnka pro individualisty, kteří se spokojí s tím nejlepším!

Náš autotest: Legendární Toyota RAV4 přichází v nové generaci. Čím se tolik liší od konkurence