Náš autotest: Čím vás zaujme Opel Mokka?
Roztomilý kukuč
Mokka se nemusí líbit všem, to je jasné. V oranžové barvě s „off-road“ doplňky v šedé však vypadá hodně dobře a ostudu neudělá. Na velkých 18″ kolech vypadá zkrátka cool. Uvnitř už to zase tak moc cool není. Interiér už není nejmladší, středový panel obsahuje něco kolem 40 tlačítek. No je to fakt hodně. Napřed jsem na to koukal, nevěřil, ale na druhou stranu po pár dnech jsem si na ten systém docela zvykl. Zkrátka na všechno máte tlačítko, stačí si pamatovat které. Věřte tomu, že cesta k cíli pomocí dedikovaného tlačítka je obvykle rychlejší, než proklikávání se v menu, takže účel světí prostředky, ne? No, uvidíme, co nová Mokka, určitě na tom zamakají.
Co musíme vypíchnout, to jsou obzvláště pohodlné sedačky. Na první pohled nevypadají, ale sedí se v nich sakra dobře! Hlavně podsedák je délkově nastavitelný, to jak u řidiče, tak u spolujezdce, to je pecka.
A jedééém
O pohon Mokky se starala naftová jedna-šestka. Zatímco Mokka je starší auto, tenhle motor patří k tomu nejlepšímu a nejnovějšímu. 100 kW je dobrá hodnota, s malým SUV si v pohodě poradí. Dost výkonu poskytne i na dálnici, nic výkonnějšího pro Mokku není třeba. Fascinovala nás jeho úspornost. Více než 6 litrů do něj nedostanete. Jezdit se spotřebou pod 5 litrů bude realita. Neuvěřitelné.
Mokka má pohon všech čtyř kol. Ale jen v určitých situacích. Téměř za všech okolností je to předokolka a teprve při protáčení kol předních připojí elektromagnetická spojka kola zadní. Na suché silnici k tomu fakticky nedojde. I když budete při jízdě hodně draví, ESP vás usměrní dřív, než se zadní kola připojí. Naštěstí jde ESP deaktivovat, takže zablácenou cestu, rozmáčenou louku nebo zasněžený příjezd k horské chatě zvládne Mokka levou zadní (a pravou zadní taky samozřejmě). Pokud vám o zdolávání náročných cest zase až tak nejde, můžete si Mokku samozřejmě pořídit i jako předokolku.