Náš autotest: BMW Z4 nabízí to, co řidiči na BMW vždy milovali. Schválně, jestli uhodnete co

Na český trh přichází novinka – BMW Z4. Auto, které skutečně slibuje to, co má BMW dlouhá léta ve sloganu – radost z jízdy. Jak to dělá?

Náš autotest: BMW Z4 nabízí to, co řidiči na BMW vždy milovali

Možná vás to překvapí, ale na modelu Z4 spolupracovalo BMW s automobilkou, která se zábavnými vozy nemá až tolik společného – s Toyotou. Jenže společnou prací vznikla dvě auta, kromě zmíněného Z4 také Toyota Supra. A ta má skutečné ambice být zábavným autem. Ale zpět k našemu BMW Z4.

Čistokrevný roadster

V éře všelijakých crossoverů, čtyřdveřových kupé a jiných hybridů je až s podivem, že Z4 je čistokrevný roadster. Nabízí dvě sedadla a jízdu bez střechy. Pokud počasí nedovolí, můžete natáhnout černou plátěnou střechu. Její ovládání je zcela automatické, dokonce tak můžete učinit i pomocí dálkového ovládání. Střecha se neschová do zavazadlového prostoru, má svůj vlastní prostor – jasná výhoda, neubírá tak místa na bagáž.

Ta jízda

Nebudeme chodit kolem horké kaše, jízda v tomhle autě je skvělá. Už opravdu dlouho jsem neřídil auto, které by bylo tak zábavné. Čím toho mnichovští inženýři dosáhli?

Svou roli hraje poctivá technika. Rozložení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu je 50:50, auto je tak krásně vyvážené. Poháněna jsou jen zadní kola. Zároveň motor není těžkopádný, jde o přeplňovaný dvoulitrový benzín, který ale nabízí 258 koní. S autem lehkým jen 1,4 tuny umí krásně zacvičit.

Velkou roli hraje i to, že řidič sedí jen těsně před zadními koly. Před sebou má dlouuuuuuhou příď, za sebou jen málo masa. Pocit z řízení takového vozu je úplně jiný. Třešničkou na dortu je pak velmi strmé řízení. Zkrátka jen trochu zatočíte volantem a Z4 se doslova vrhá do zatáčky. Miluje zatáčky. Těší se z každé změny směru jízdy.

BMW Z4

Řidič to má k přednímu nárazníku hodně daleko.

100 % zábavy

A vy budete milovat tuhle jízdu. Tohle auto dělali lidé, kteří ví, co řidiče baví. Na plynový pedál reaguje okamžitě, bez prodlevy, řízení je tak neuvěřitelně přesné, budete klikaté zatáčky trefovat přesně tak, jak chcete, bez chybičky. A když budete chtít, Z4 vám dovolí se sklouznout, zadek necháte ustřelit a pořád máte všechno naprosto pod kontrolou. Tomuhle zkrátka není co vytknout.

Opět BMW

Puritáni často říkají, že BMW už není to, co bývalo. Že se jich většina prodává s pohonem všech kol, že už auta nejsou tak zábavná, jako tomu bývalo kdysi. Pro všechny tyto hlasy je tady Z4. Skvělý jízdní zážitek, špičková technika, příznivá cena. Na tohle auto nikdo nemůže říct ani popel.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 5,4 s
Maximální rychlost 250 km/h
Pohotovostní hmotnost 1415 kg
Průměrná spotřeba 6,1 l/100 km
Rozměry 4 324 × 1 864 × 1 304 mm
Cena 1 257 100 Kč / 1 734 464 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Jak se žije s BMW M850i za 4 miliony. Projeli jsme nejkrásnější novinku z Mnichova

Redakční autotest: BMW 230i Cabrio – bezstarostná letní jízda se staženou střechou! Tohle auto vás bude bavit