Náš autotest: BMW X2 je těžko zařaditelné! Předčil X1. V čem? Podle nás je to téměř dokonalé auto
Když v roce 2009 BMW představilo nové SUV, nikdo nečekal, že bude moci vzniknout SUV řady X ještě menší. Takže jej logicky pojmenovali X1. Když v roce 2018 přišel nový zástupce řady X, dostal číslo 2, i když velikostí patří pod X1.
Zařadit BMW X2 vlastně není vůbec jednoduché. Písmeno X jasně dává tušit, že jde o zástupce SUV. Podporuje to nejen pohon všech kol, ale třeba i to, že mezi ovládacími prvky najdete tlačítko pro sjíždění prudkých svahů, takže s autem se skutečně můžete vydat i mimo asfalt.
Proti ale hovoří vnější rozměry a vůbec stavba auta. Je to zkrátka mnohem více hatchback, než nějaké SUV do terénu. Čert aby se v tom vyznal.
Krasavec na cestách
Na délku má auto 436 cm, na výšku 152,6 cm. Opravdu to tedy není žádný obr. Ale ten design! Tohle je zkrátka pecka, tohle se povedlo. Auto je členité, všude najdete prolisy, linky, hrany, jako celek to funguje bombasticky. Při čelním pohledu přitom okamžitě poznáte, že se jedná o BMW. Za mě je to vůbec nejpovedenější design mnichovské automobilky za poslední roky.
Luxus uvnitř
Ani interiér vozu nezklame. Tady teprve poznáte, že X2 opravdu stojí nad X1. Interiér X1 je takový obyčejný, místy působí až lacině, v X2 je to úplně jiná liga, tady se cítíte jako v luxusním BMW. „M“ sedadla jsou plně elektricky nastavitelná, včetně bočnic, sedí se v nich parádně, vlastně jde o jedny z nejlepších sedaček, jaké BMW nabízí. Také přístrojovka, materiály, infotainment, vše snese nejpřísnější hodnocení a dokonce i nedávno představené BMW X3 by mohlo některé prvky závidět. Řidič i spolujezdec se můžou cítit královsky. Ve druhé řadě už samozřejmě tolik místa není a ani kufr nepředpokládá, že byste se každý víkend stěhovali na chatu. Tohle je zkrátka auto pro mladý aktivní pár, ne pro rodinu.
Zážitek z jízdy
Jak velká kola se vejdou do malého auta? 18″? 19″? Ještě přidejte. X2 je obutá do 20″ kol. Čekal jsem, že jízda tak nebude příliš komfortní. Jenže nastavení podvozku je naprosto bezchybné. A čím rychleji jedete, tím lépe funguje. Pokud se po rozbité okresce potáhnete rychlostí kolem 60 km/h, budou kola pečlivě kopírovat každou díru. Jenže stačí přidat a auto nad silnicí jen letí. Kombinace nízké hmotnosti a nejlepší techniky BMW zkrátka funguje. Přidejte k tomu pohon všech kol xDrive a jen s málokterým autem budete mít na silnici tolik jistoty.
O pohon se stará dvoulitrový naftový čtyřválec. Hned po nastartování uslyšíte jeho chod, ani po zahřání není jednotka úplně tichá a zvuk proniká do kabiny. Naštěstí jde o příjemné vrčení, které se k charakteru auta hodí. Výkon 140 kW umí s malým autíčkem slušně zacvičit.
Něco za něco
BMW X2 je vážně moc dobré auto. Není velké, ale ne každý potřebuje stěhovák. Je krásné, skvěle jezdí, uvnitř se budete cítit jako v bavlnce. Má tak vůbec nějaké nevýhody? Vlastně jen jednu, ale podstatnou. Základní cena BMW X2 xDrive20d startuje na částce 1 milionu korun a sto tisíc navíc. Pokud chcete mít tak hezké auto, jako na našich fotografiích, nebude vám stačit ani 1,5 milionu korun. A to opravdu není málo.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,7 s |
Maximální rychlost | 221 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1675 kg |
Průměrná spotřeba | 4,9 l/100 km |
Rozměry | 4 360 × 1 824× 1 526 mm |
Cena od / testovaného vozu | 850 200 Kč / 1 518 638 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Subaru Forester jsme vzali do drsného terénu, kde si sáhl na dno. Jak obstál?