Náš autotest: BMW 220d Gran Tourer je pro puritány infarktové auto. Co na něj říkáme my?
Když BMW představilo vůz řady 2 s označením Gran Tourer, puritánští fanoušci značky měli téměř infarkt. Velkoprostorové auto? S pohonem předních kol? Je to vůbec ještě BMW? Zjišťovali jsme v našem testu.

Je to krásné, pokud je vám 20 a koupíte si trojkové BMW s šestiválcem a pohonem zadních kol. V tu ránu jste král silnic a prožíváte automobilové orgasmy. O 15 let později potřebujete do auta naložit manželku, tchyni, dítě a ještě kočárek. Takže hledáte nové auto, které je dostatečně velké. Jenže se nechcete vzdát zábavy za volantem.
- Head-up displej promítá informace přímo před řidiče. Ten tak nemusí klopit zrak na přístrojovku.
- Infotainment s dotykovou obrazovkou je připojený k internetu.
- Jak jsme u BMW zvyklí, auto je nabité technologiemi. Světla sází kompletně na LED.
Dosud jste si mohli koupit jediné velké auto, které by vás mohlo při řízení bavit. Tím je Ford S-Max. Pokud je to pro vás málo prestižní auto, můžete sáhnout po BMW 220d Gran Tourer.
- Minimalistický středový tunel je pro BMW typický.
- Chcete sportovní vyhřívaná sedadla? Připravte si dalších 22 000 Kč. Ale sedí se v nich báječně.
- Obutí sází na rozměr 225/40 R18.
Až pro sedm
Gran Tourer ale není první velkoprostorový vůz mnichovské automobilky. Do značné míry vychází z modelu Active Tourer, má však o 11 cm delší rozvor a odveze tak až 7 cestujících.
Už po prvním kilometru jízdy vám tato krabice na kolech vykouzlí úsměv na tváři. Auto jede fantasticky. Řízení je až nečekaně komunikativní, podvozek je u BMW tradičně naprosto dokonalý. Přitom si umí zachovat dostatečný komfort. O pohon se stará známý naftový dvoulitr s výkonem 140 kW, takže výkonu má auto také dostatek.
Testované auto bylo navíc vybaveno sportovní automatickou převodovkou (příplatek 4056 Kč), která řadila tak nejlépe, jak si umíme představit.
Výkon motoru se přenáší pouze na přední kola, ale ani na mokrých silnicích jsme neměli problém s klouzáním.
Rodinný ideál
Také v interiéru se těžko nachází chyby. I tady poznáte, za co necháváte své peníze. Právě třeba ve srovnání s Fordem S-Max. Tradičně výborně funguje také infotainment, který je připojený k internetu. Abychom to shrnuli. Auto je zábavné, nabízí velký vnitřní prostor, vše je kvalitně provedeno, těžko se na něm hledají chyby.
Teď jistě čekáte, že přijde zádrhel v podobě ceny vozu. Jenže to tak vůbec není. Ano, naše testovací auto stojí 1,4 milionu Kč, ale běžnou verzi koupíte za poloviční peníze. A i dobře vybavená verze s naftovým motorem vás bude stát hluboko pod milion. A třeba zmíněný Ford S-Max stojí úplně stejné peníze. Takže nákup BMW 220d Gran Tourer nemusí být jen rozhodnutí srdce, ale i rozumu.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,5 s |
Maximální rychlost | 224 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1505 kg |
Průměrná spotřeba | 4,6 l/100 km |
Rozměry | 4 556 x 1 800 x 1641 mm |
Cena od / testovaného vozu | 685 100 Kč / 1 408 632 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
Náš autotest: BMW X2 je těžko zařaditelné! Předčil X1. V čem? Podle nás je to téměř dokonalé auto