Náš autotest: BMW 220d Gran Tourer je pro puritány infarktové auto. Co na něj říkáme my?

Když BMW představilo vůz řady 2 s označením Gran Tourer, puritánští fanoušci značky měli téměř infarkt. Velkoprostorové auto? S pohonem předních kol? Je to vůbec ještě BMW? Zjišťovali jsme v našem testu.

BMW 220d Gran Tourer

Je to krásné, pokud je vám 20 a koupíte si trojkové BMW s šestiválcem a pohonem zadních kol. V tu ránu jste král silnic a prožíváte automobilové orgasmy. O 15 let později potřebujete do auta naložit manželku, tchyni, dítě a ještě kočárek. Takže hledáte nové auto, které je dostatečně velké. Jenže se nechcete vzdát zábavy za volantem.

Dosud jste si mohli koupit jediné velké auto, které by vás mohlo při řízení bavit. Tím je Ford S-Max. Pokud je to pro vás málo prestižní auto, můžete sáhnout po BMW 220d Gran Tourer.

Až pro sedm

Gran Tourer ale není první velkoprostorový vůz mnichovské automobilky. Do značné míry vychází z modelu Active Tourer, má však o 11 cm delší rozvor a odveze tak až 7 cestujících.

Reproduktory Harman Kardon vyjdou na 21 398 Kč. Ale hrají parádně.

Už po prvním kilometru jízdy vám tato krabice na kolech vykouzlí úsměv na tváři. Auto jede fantasticky. Řízení je až nečekaně komunikativní, podvozek je u BMW tradičně naprosto dokonalý. Přitom si umí zachovat dostatečný komfort. O pohon se stará známý naftový dvoulitr s výkonem 140 kW, takže výkonu má auto také dostatek.

Multifunkční sportovní volant je bez příplatku.

Testované auto bylo navíc vybaveno sportovní automatickou převodovkou (příplatek 4056 Kč), která řadila tak nejlépe, jak si umíme představit.

Manuální převodovku byste v takovém autě nechtěli. Osmistupňový automat řadí bezchybně.

Výkon motoru se přenáší pouze na přední kola, ale ani na mokrých silnicích jsme neměli problém s klouzáním.

Tohle by se puritánům líbilo. Tradiční BMW přístrojovka.

Rodinný ideál

Také v interiéru se těžko nachází chyby. I tady poznáte, za co necháváte své peníze. Právě třeba ve srovnání s Fordem S-Max. Tradičně výborně funguje také infotainment, který je připojený k internetu. Abychom to shrnuli. Auto je zábavné, nabízí velký vnitřní prostor, vše je kvalitně provedeno, těžko se na něm hledají chyby.

V pětimístném provedení je kufr obrovský, sedadla třetí řady jsou dobře ukrytá.

Teď jistě čekáte, že přijde zádrhel v podobě ceny vozu. Jenže to tak vůbec není. Ano, naše testovací auto stojí 1,4 milionu Kč, ale běžnou verzi koupíte za poloviční peníze. A i dobře vybavená verze s naftovým motorem vás bude stát hluboko pod milion. A třeba zmíněný Ford S-Max stojí úplně stejné peníze. Takže nákup BMW 220d Gran Tourer nemusí být jen rozhodnutí srdce, ale i rozumu.

Hledáte rodinné auto kolem milionu korun? Tohle by se vám mohlo líbit.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 7,5 s
Maximální rychlost 224 km/h
Pohotovostní hmotnost 1505 kg
Průměrná spotřeba 4,6 l/100 km
Rozměry 4 556 x 1 800 x 1641 mm
Cena od / testovaného vozu 685 100 Kč / 1 408 632 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT

Náš autotest: BMW X2 je těžko zařaditelné! Předčil X1. V čem? Podle nás je to téměř dokonalé auto

Náš autotest: Citroën Grand C4 SpaceTourer boří zažité zvyklosti konvenčních automobilů. Máte rádi prostorná auta? Pak tohle je ono!