Můžeme od prosincového Assassin´s Creed očekávat podobný úspěch jako u Warcraftu?
Filmová adaptace blizzardovského Warcraftu dopadla pro hráče více než úspěšně. Už téměř celý měsíc válcuje kina, která se zatím připravují na uvedení dalšího zfilmovaného herního dobrodružství. Tím není žádné jiné než veleúspěšný Assassin’s Creed. Bude mít ale stejný úspěch také na plátnech?
Francouzský Ubisoft Entertainment z herního vývojářství stojícího za sérií Assassin’s Creed osamostatnil oddělení Ubisoft Motion Pictures, které se stará o filmové adaptace her vydaných v minulosti touto společností. Tento rok tak začalo Ubisoft Motion Pictures spolupracovat s úspěšnými studii 20th Century Fox a Regency Enterprises, která nám tento rok přinesla například Deadpoola nebo Revenanta, na oživení jedné ze svých a vůbec celosvětově také celkově nejoblíbenějších a nejhranějších her. Rozhodně si tak musí stát za tím, aby se přinejmenším alespoň přiblížila úspěchu Blizzardu a jejich Warcraftu nebo se mu snad dokonce i dokázala vyrovnat. Určí tím totiž dost možná směr, kterým se budou v budoucnosti filmové adaptace her a divácký pohled na ně ubírat.
Jako u Warcraftu… rejžu nezná skoro nikdo
Režisérské otěže svěřila stáj filmu Assassin’s Creed do rukou Justina Kurzela, jehož jméno vyloví z paměti těch několik málo shakespearovských čtenářů a fanoušků, kteří byli vloni v kině na Macbethovi. Není potom ani divu, že si Kurzel vybral jako svého hlavního tahouna opět Michaela Fassbendera, i když jim jejich poslední společného dílo příliš slávy neutrhlo. Fassbender je i přesto skvělý herec, který byl už dvakrát nominovaný na Oscara, a Kurzel může koneckonců předvést obdobný obrat o 180 stupňů, jaký předvedl Justin Duncan od Warcraftu. V obou případech studia vsadila na neznámé hráče, poprvé to vyšlo, tak proč by to nemohlo vyjít i teď.
Propracované rvanice a parkour
Kdyby měl i tak někdo stále neotřesitelné pochyby o režijním dohledu Justina Kurzela, rozmést by je nepatrně mohla cesta, kterou si při tvorbě filmu Assassin’s Creed vybral. Podle svých slov totiž nehodlal natáčet filmovou adaptaci hry jako nějaký snímek o superhrdinech. Vybral si právě možnost dosáhnutí na to, jaké to ve skutečnosti je být člověkem, kvůli čemuž si natáčení ztížil používáním pouze praktických efektů a parkouristických kousků. Výsledek v ukázce vypadá docela působivě, a především odpovídá myšlence hry. Přesto se najdou tací, kteří filmu odporují, a je vcelku možné, že na vině je opět první ukázka.
Ukázka 100% nenadchla ani u Warcraftu
Hlavní chybou první ukázky na film se stala samotná hudba. Její výběr měl rozhodně zasáhnout do zcela odlišného žánru než do rapu, který si vybral. K dramatickému nádechu se vůbec nehodí, co je znát z četných komentářů, které vychvalují formát traileru ale špatný výběr hudby. Někteří pak také nechápou, kam bude vůbec film zasahovat. Zde problém spočívá v tom, že zápletku pochopí hned poměrně jasně snad pouze běžní diváci, jelikož hráči zkrátka a dobře v ukázce hledají, který z dílu hry bude film adaptovat. Odpověď je, že žádný z nich. Justin Kurzel ponechal hrubé náčrty, tedy futuristickou společnost, formát vracení do minulosti, Asasíny, Templáře… dostáváme prostředí španělské inkvizice, a dobrodružství by to mohlo být přinejmenším skoro stejně dobré jako Warcraft, ale očekáváme víc.
S další z takto veleúspěšných her se nedá nakládat jinak, než podle očekávání studií a jejich ohledu na věrné hráče. Každý z kostýmů pro každou z postav se tak vyráběl téměř tři měsíce, přičemž nynější verze jsou osmými v pořadí. Dílny vyrábějící zbraně dostaly ke každému kousku obsáhlý popis a návod, takovou „Bibli“, podle které do detailu zbraně vyrobila. Natáčení probíhalo převážně na Maltě a spolklo kouzelných 150 milionů dolarů. V hlavní roli máme Fassbendera… můžeme se jenom těšit.
Co si o adaptovaném Assassin’s Creed myslíte vy?
Autor: Jan Marek
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Na které filmové pecky se můžeme těšit v létě?
Alien Covenant: Ridley Scott se konečně vrátí s pořádným vetřelcem