Ford Kuga: Úplně dospělý
Ford Kuga přichází na český trh ve druhé generaci. Zatímco ta první působila jako divoký teenager, ta druhá už je mazák, který ví, co a jak.
První generace Fordu Kuga dělala to, co uměl Ford skvěle. Šlo o průměrné auto s vynikajícími jízdními vlastnostmi. Podvozek byl hravý, komunikativní a nabízel takové jízdní vlastnosti, jako u SUV uměly jen prémiové značky za mnohem vyšší ceny. Druhá generace neztratila nic z dobrých jízdních vlastností, ale vůz tak nějak dospěl.
V nenápadném stylu
Námi testované provedení bylo ve výbavě Vignale. A pokud u Fordu narazíte právě na nápis Vignale, můžete si být jistí, že dostáváte to nejlepší. Výbavy Vignale jsou připravené pro nejnáročnější zákazníky. Dostupné jsou s nejvýkonnějšími motory, s nejlepšími interiéry, ale exkluzivitu podtrhují i odlišené exteriérové prvky, jako je třeba speciální maska chladiče. Zaparkovaná Kuga nijak zvlášť pozornost nepřitahuje, ale když se u ní zastavíte, pocit výjimečnosti na vás rozhodně dýchne.
Jak to chtějí zákazníci
Interiéry byly vždycky bolístkou Fordu. Připomeňte si středový panel vloni testovaného Fordu Fiesta. Asi tak 50 malých tlačítek, kolečka, navigační kříž, šikmá tlačítka, různě barevná tlačítka… no z učebnice ergonomie to nebylo. Kritika se scházela ze všech stran, takže Ford na ergonomii a zpracování interiéru hodně zapracoval. Interiér nových modelů vytváří nejen designéři, ale také psychologové. A rozhodně nenavrhují od stolu. Používají se takové techniky, jako je třeba sledování toho, kam se řidič dívá a kde co hledá. Kamera zkrátka sleduje pohyb jeho očí a podle toho se navrhují interiéry nových Fordů tak, aby ovládání bylo co nejjednodušší. A musím uznat, že pokrok v ergonomii je enormní. Když si sednete do Kugy, připadne vám všechno povědomé. Vše se nachází tam kde čekáte a funguje tak jak očekáváte. Skvělé!
Navíc výbava Vignale neponechává nic náhodě. Bílé kožené sedačky s výrazným perforováním jsou úžasně pohodlné a výtečně nastavitelné. Byť nedávno testovaná Škoda Kodiaq měla sedačky velmi podobné, tyhle jsou co do komfortu o třídu lepší!
Chrochták
Verze Vignale nabízí jen jeden motor. Samozřejmě ten nejlepší. Jde o dvoulitrový nafťák s výkonem 132 kW. O tom, že motor spaluje naftu nezapochybujete ani sekundu. Po nastartování jeho zvuk výrazně proniká do kabiny. Utiší se až po nějakých pěti minutách, až se prohřeje. Dobrou zprávou je, že vibrace jsou motoru cizí. Spotřeba je také na velmi solidní úrovní. S lehkou nohou budete jezdit za 6 litrů nafty, při neustálém využívání síly motoru pak počítejte s 8 litry.
Když komfortní jízda, tak s automatem. Dvouspojková převodovka u Fordu se jmenuje PowerShift a řadí opravdu bleskově. Nebojí se držet motor v otáčkách, aby měl vždy dost síly vyrazit vpřed. Na druhou stranu vozu ubírá překvapivě hodně dynamiky. Vůz na 100 km/h zrychlí za 10 sekund, což není příliš dobrá hodnota. Pokud máte motor s manuálem, můžete být na stovce za 9,2 sekundy a to je velký rozdíl. Při výběru tak přemýšlejte o tom, zda je pro vás důležitější dynamika nebo komfort.
Jistota na každé silnici
Čím nechává Kuga za sebou svoji konkurenci, to jsou jízdní vlastnosti. Může za to kombinace několika faktorů. Určitě na to má vliv propracovaný pohon všech kol. Na rozdíl od jiných SUV je Kuga téměř pořád skutečnou čtyřkolkou, takže se opravdu pohání všechna kola. Nečeká se na zásahy stabilizace nebo zjištěný prokluz. Zadní kola se odpojují vlastně jen v situaci, kdy jedete rovně ustálenou rychlostí nebo mírným zrychlování. V zatáčkách, při rozjezdu, při rychlejší akceleraci, tehdy vždy je Kuga čtyřkolkou. I velmi rychlé průjezdy zatáčkami pod plynem tak Kuga zvládá skvěle.
Zároveň je dostatečně komfortní, jak se na SUV sluší. Ford podvozky zkrátka umí.
Ve velké konkurenci
Ford Kuga přichází do našlapané třídy. Chcete SUV s cenou mezi 700 000 a milionem Kč? Kugu při výběru přidejte do svého seznamu. Ale nebude tam sám. Bude zde i Volkswagen Tiguan, Škoda Kodiaq, Subaru Forester, Hyundai Tucson, Nissan Qashqai, Nissan X-Trail ale třeba i Toyota RAV4, nebo Subaru XV. To je hodně našlapaná třída!
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10 s |
Maximální rychlost | 200 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 716 kg |
Průměrná spotřeba | 5,2 l / 100 km |
Rozměry | 4 541 × 1 838 × 1 749 mm |
Cena od / testovaného vozu | 499 900 Kč / 1 083 990 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Volkswagen Tiguan
Škoda Kodiaq: Drsná pravda o českém medvědovi!