Exkluzivně jen u nás: test Hyundai Tucson – korejský Kodiak
Parník jede
Na kožené sedačky si zvyknete jedna dvě. V zimě oceníte rychlé vyhřívání, v létě si můžete pustit jejich odvětrávání. Boční vedení ale u nich téměř nenajdete. Pokud budete řezat zatáčky, je třeba se držet v sedačce jinak. Jenže ono to celé dává smysl. Tucson k řezání zatáček vůbec nevybízí. Je neuvěřitelné, jak komfortní auto dokáže být na obřích 19″ kolech. Měkký podvozek umí odfiltrovat vše, s čím se na českých silnicích potkáte. Zároveň jsou pneumatiky hodně široké, 245 mm, takže od silnice je jen tak něco neodtrhne. Tucson při jízdě ale jasně dává najevo, že zbrklá jízda s častými změnami směru není jeho parketa. Užívejte si komfort a basta.
I nastavení stabilizačního systému počítá s výrazně defenzivním řidičem. Když auto dostanete do smyku, což samozřejmě na sněhu není problém, stabilizace počká, až se auto srovná a uklidní a pak vás pustí dál. Na jízdu bokem zkrátka hledejte jinde.
Berte čtyřkolku
Testovaný model byl vybaven dvoulitrovým naftovým motorem o výkonu 136 kW a je to skvělá volba. Škoda, že je dostupný jen k nejvyšší (a tedy nejdražší výbavě). Vždy je spojen s pohonem všech kol. Ten se mimochodem velmi dobře vyrovná i s lehkým terénem. Standardně jsou poháněna jen přední kola, zadní se připojují podle potřeby. Na rozdíl od většiny konkurence ale nabídne tlačítko „Lock“, kterým lze z auta udělat permanentní čtyřkolku. Na obtížnějším povrchu tak není vůbec třeba čekat na prokluz kol a od prvního okamžiku zabírají všechna čtyři kola.