Elektromobilita jen pro bohaté. Vlády zemí v Evropě se vydaly do slepé uličky a na obyčejné lidi kašlou
Rozhodli jsme, že budou jezdit, a basta. Dnes už není žádnou novinkou, že je elektromobilita bludem, který bude stát občany a státní kasy v Evropě opravdu hodně peněz. Elektromobily získávají všechny možné výhody a úlevy, dosáhnou na ně ovšem jen opravdu bohatí lidé. Ostatní budou platit víc. Co nás čeká?
Elektromobilita i přes mrtvoly
Západní Evropa v čele s fanatickým Německem prosazuje vozy na elektřinu za každou cenu. Evropská komise je lhostejná vůči tomu, že je elektromobilita tak trochu slepou uličkou. Politici příliš neřeší fakt, že kobalt, který je základem pro baterii elektromobilu, dojde podle předpovědí někdy v roce 2030. Samotná výroba baterií navíc extrémně zatěžuje životní prostředí. Stovky miliard na stavby dobíjecích stanic jsou také k ničemu, když neexistuje rozvodná síť, která by nabíjení desítek nebo stovek elektromobilů vydržela. To, že běžní lidé nemají kupní sílu na elektromobil dosáhnout, si jakoby nikdo z vrchnosti neuvědomuje. A jako bonus to těm „obyčejným lidem“ chtějí v Bruselu ještě ztížit.
Porsche jásá a jde příkladem
Nedávno se objevila zpráva automobilky Porsche, že na její chystaný elektromobil Taycan složilo kauci 30000 zákazníků. Taycan si tak přeobjednal rekordně vysoký počet lidí. A to je voda na ekoteroristický mlýn. Tohle je totiž důkaz, že elektromobilita může a bude postupovat kupředu. Jenže celá věc má jeden velký háček. Jedná se o Porsche, jehož cenovka přesáhne dva miliony korun.
Ekojízda ve vlastním pouze pro vybrané
Stačí se zamyslet, kdo si asi tak předobjedná nové Porsche. Určitě vám dojde, že se nejedná zrovna o běžné občany, kteří ze dvou platů skládají hypotéku a šetří na letní dovolenou v Chorvatsku. Zákazníci prestižní automobilky jsou tak lidé, kteří už nejspíš nějaký ten model Porsche mají a jednoduše si chtějí koupit nový. Taycan slibuje výkon kolem 630 koní, takže se určitě nejedná o vůz, který stojí před domem na sídlišti.
Úlevy pro boháče, pro zbytek daň z chudoby
Ať si lidé dělají se svými penězi, co je napadne. Problém je ale ve zvýhodnění, která pro ně chystají vlády. Ve snaze zamést cestičku elektomobilitě začala platit pravidla, která vozy na elektrický pohon zvýhodňují. Už chápete? Parkování v centrech měst zadarmo, případně povolený vjezd do centra vůbec. Cestování po dálnici pro elektromobily zadarmo? Tyto a další návrhy už jsou na cestě, stejně jako úlevy na daních. Ano, přesně tak, to vše pro tu nejbohatší šlechtu. Která si právě s těmito věcmi neláme hlavu ani teď.
Němci jsou v rozvracení Evropy mistry
V Německu teď zaznívají „zelené“ výkřiky o tom, že je třeba razantně zvýšit cenu pohonných hmot. Ve vzduchu jsou i návrhy o zdražení o 50 %. Zdá se vám to šílené? Zdražovat se bude, protože před umanutou levicovou ideologií, která je imunní vůči hmatatelným faktům, se zkrátka nic nezastaví. Skokové zdražení samozřejmě nepřijde, ale cena narůstat bude. A to i u nás, protože jak už to tak bývá, prodejci okamžitě zareagují tím, že Němci jezdí tankovat za hranice a tak „musí“ zvednout cenu za palivo i u nás. Tvrdě prosazovaná elektromobilita tak pomalu přinese svoje plody. Skoro jakoby se zdálo, že německé a francouzské vlády hodlají svoje občany, a potažmo i celou Evropu, rozdrtit. Žluté vesty jsou první předzvěstí nespokojených občanů.
Poznámka redakce: Víte, že v Německu už několik let platí speciální roční daň za objem motoru? Ta nesouvisí s výší povinného nebo havarijního pojištění. Je to prostě jen příspěvek do státní kasy, který je tím vyšší, čím větší obsah motoru má vámi vlastněný automobil.
Ideologie nad zdravý rozum
Korunu celému šílenství nasadil u nás v Čechách Martin Bursík, který se vrací na politickou scénu coby šéf Komise hl. m. Prahy pro udržitelnou energii a klima. Že o něj voliči nejeví vůbec žádný zájem? Na tuto funkci ho dosadila koalice Pirátů, TOP 09, KDU-ČSL a STAN. Ten se vyjádřil, že pokud má dnes Pražan automobil se spalovacím motorem, měl by být jeho poslední. Tato slova jsou jenom důkazem, jak jsou „experti“ ve vládě naprosto vzdálení realitě života lidí. Otázkou zůstává, jak dlouho si to budeme nechávat líbit.
Bydlení ve městě je cenově nedostupné. Vezměte si hypotéky za městem, splácejte je do konce života a do práce jezděte autem. Nejspíš potřebujete vozy dva, protože pracují oba partneři. A ještě musíte vozit děti. No a my vám ty auta teď zatížíme takovou daní, že vám z rozpočtu uříznou jednou tolik. Kupte si elektromobil, ty mají všechno zdarma. Koho je problém, že na něj nemáte?
Autor: Eduard Havel
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Řidiči ve Velké Británii na sebe navzájem bonzují. Udávání na silnici je tam stále populárnější