Český start up OutdoorVisit chce být globální jedničkou v nabídce outdoorových aktivit pro turisty

Český start-up OudoorVisit si dává za cíl nabídnout uživatelům nejkrásnější outdoorové zážitky z celého světa. Koncept je přes svou jednoduchost ve světě unikátní, a to navzdory tomu, že podle dostupných dat z průzkumů plánuje téměř 50% turistů nějaké outdoorové nebo sportovní aktivity na svých cestách podniknout.

OutdoorVisit

Projekt je po úspěšné fázi testování na třech trzích, mezi které kromě Barcelony a Stockholmu patří i Praha, ve fázi rychlého rozvoje, ke kterému přispívá skutečnost, že investorem projektu se stal investiční fond J&T Ventures. Cílem projektu je nabídnout tisíce zajímavých a prověřených aktivit ve všech zajímavých světových lokalitách (Evropa, Severní Amerika a další)  tak, aby se OutdoorVisit stal nezbytným nástrojem při plánování dovolených.

Kvalitní nabídka outdoorových aktivit je to hlavní

Pro OutdoorVisit je klíčovým produktem kvalitní nabídka outdoorových aktivit pro běžné turisty, kteří rádi poznávají nové lokality aktivním způsobem. „Stejně jako si lidé jdou koupit kolo raději do specializované prodejny než do supermarketu, tak věříme, že i u aktivit v přírodě lidé raději pro rezervaci zvolí specializovaný portál s prověřenou kvalitou,“ říká jeden ze zakladatelů Michal Tyl, který je také autorem původní vize projektu.

Michal se dlouhodobě aktivně pohyboval v oblasti outdoorových sportů, extrémních závodů a cestování za dobrodružstvím na vlastní pěst a zaručuje tak potřebnou expertízu a znalosti. Již v roce 2010 vytvořil předchůdce OutdoorVisit, outdoorovou sociální síť Outfanatic.com určenou pro outdoorové nadšence v České republice.

Z tohoto projektu přirozeně vznikla možnost nabízet aktivity i komerčně, a to nejen sportovním nadšencům, ale komukoliv, kdo má rád aktivní zážitky. Na konci roku 2017 do projektu vstoupili další dva partneři a to Jan Šromek a Seen Aquin. Jan Šromek je technickým mozkem projektu. Je to UX guru a expert na produktovou část prodeje. V minulosti byl jedním z klíčových lidí, kteří stáli za úspěchem Slevomatu. Seen Aquin má zase zkušenosti s rozjezdem startupů. Jako spolumajitel stál u zrodu úspěšného frenčízového konceptu EMS fitness studií BodyBody.

Další rozvoj a spolupráce s J&T Ventures

V současné době společnost řídí trojice partnerů z pražské kanceláře. Společně se jim podařilo získat na další rozvoj investici od J&T Ventures. „Od spolupráce se zakladateli OutdoorVisit si slibujeme mnoho. Přesvědčili nás nejen svými předešlými zkušenostmi, ale zejména tím, že umí identifikovat obchodní příležitosti, rozhodují se na základě dat a umí rychle exekuovat rozvoj společnosti. Jsme také pyšní na to, že mimo jiné v relativně krátkém čase sestavili kvalitní mezinárodní tým a navázali spolupráci se zahraničními partnery,“ řekl Vlastimil Vodička z J&T Ventures. “Společnost OutdoorVisit splňuje všechny parametry startupu s potenciálem uspět v globálním měřítku. My jsme připraveni společnost dlouhodobě podporovat nejen finančně.”

Na projektu v současné době pracuje celkem 11 lidí ze tří kontinentů a společnost je ve fázi rychlého růstu. „Díky dlouhodobému nadšení pro projekt, silnému zakladatelskému týmu a výbornému produktu v zajímavé oblasti, se nám daří získávat do týmu řadu skvělých lidí. Vzhledem k našim růstovým ambicím je také důležité, že je náš tým složený z lidí z různých koutů světa, a můžeme tak získat skutečně globální zásah.“ říká Seen Aquin.

OutdoorVisit

Zdroj: OutdoorVisit

O zakladatelích OutdoorVisit

Michal Tyl

Michal a jeho žena Jana jsou známí svými outdoorovými výpravami do nejrůznějších koutů naší planety a krásnými fotografiemi divokých zvířat. Za ty obdrželi mnohá ocenění (účast ve finále nejvýznamnější světové fotosoutěže zaměřené na přírodu Wildlife Photographer of the Year). Michal je také spoluautorem konceptu TV kanálu Prima Zoom. V minulosti se zúčastnil mnoha extrémních outdoorových výprav a závodů.

Jan Šromek

Jan má více než 14 let zkušeností s UX, designem a produktovým managementem (Stream.cz, Seznam.cz, Damejidlo.cz a patří mezi nejlepší UX designéry v České republice). Jan stál také u zrodu úspěšné společnosti Slevomat, kde působil 7 let. Michal milovníkem jízdy na snowboardu a skateboardu.

Seen Aquin

Seen je původem z Bolívie. V roce 2001 se přestěhoval do USA, kde také potkal svou ženu Ivanu, se kterou se v roce 2004 přestěhoval do České republiky. V minulosti založil úspěšný frančízový koncept EMS fitness studií BodyBody (v současné době 11 studií v České republice) a je také spolumajitelem společnosti Fitness Revolution.  Ta je distributorem EMS vybavení pro Českou republiku a Slovensko. Seen je milovníkem vysokohorské turistiky, horolezectví, kitesurfingu, horské cyklistiky a dalších outdoorových sportů.

O společnosti J&T Ventures

Venture kapitálový fond skupiny JTFG investuje do slibných, začínajících inovativních firem s cílem přispět k jejich dynamickému rozvoji a růstu jejich hodnoty. Oblast startupů v sobě skrývá mnoho pozoruhodných investičních příležitostí se zajímavým zhodnocením. Naším cílem je podpořit a rozvíjet potenciál výjimečných lidí, kteří budují firmy s realistickou vizí a mezinárodním přesahem. Fond investuje až €1.000,000 do slibných technologických startupů v počátečních fázích jejich vývoje. Fond se zaměřuje na oblast střední a východní Evropy, severní Evropu a Pobaltí.

Dva úspěšné startupy

J&T Ventures v minulosti zafinancovalo dva úspěšné startupy v oblasti Travel, které aktuálně generují tržby ve vyšších milionech EUR (Daytrip, Davinci). V souvislosti se zkušeností s předchozími investicemi a se silnou pozicí skupiny J&T v oblasti hospitality & travel jsme přesvědčeni, že investice do týmu stojícím za OutdoorVisit je další správná volba. J&T Ventures má k dispozici odborníky na e-commerce. Například Petra Kasu (ten je zároveň členem investiční komise) a nebo Hussejna Kanji, partnera Hoxton Ventures (Deliveroo, Tourradar), který je členem Advisory board.