Autotest: Volkswagen Taigo je novodobé kupé, které dává smysl
Volkswagen Taigo je novou štikou v rybníce malých crossoverů. Má v záplavě tohoto segmentu co nabídnout?
Na test Volkswagenu Taigo jsem se vlastně ani moc netěšil. Říkal jsem si: už zase další crossover. Není jich na trhu dost? A vždyť jen Volkswagen nabízí podobné vozy: T-Roc, T-Cross, k čemu další auto? Názor jsem trochu změnil, když jsem k autu přišel. Vypadá fakt dobře. Neobvyklá zelená metalíza přitáhne pozornost a uříznutá záď ve stylu kupé autům sluší odjakživa. A nemyslete, si, že je to nějaká velká obluda. Na výšku má Taigo jen 1499 mm, nad běžnými hatchbacky zase tolik nevyčnívá.
Když to sluší
Uříznutý zadek nepůsobí trapně i díky tomu, že Taigo je docela dlouhé auto. Konkrétně 4 266 mm. Pro představu: to je o 2,5 cm více, než Škoda Kamiq. Svůj podíl na kráse přidávají i 17″ kola, ale hlavně chlapácky dršnácké plastové ozdoby kolem podběhů kol. Taigo pak vypadá jako SUV, které se nemusí leknout ani terénu. I když tam samozřejmě nepatří, protože má jen pohon předních kol. Taky zadeček vypadá dobře. Světlomety jsou propojené linkou a hlavně v noci to vypadá hodně futuristicky. Paráda!
Sedíme uvnitř
Mám 190 cm a poctivých 100 kg. Takže ne všechna sedadla jsou mi pohodlná, hlavně u těch menších aut, které jsou určené pro naše něžné polovičky. Ale tady jsem neměl problém. Ve výbavě Style dostáváte sportovní sedadla, která jsou příjemně tvrdá a mají výrazné boční vedení, takže do sedačky parádně zapadnete. Díky trochu vyšší stavbě vozu je nastupování i vysedání o něco jednodušší.
A interiér fakt vypadá dobře, stydět by se za něj nemusel ani Passat. Místo přístrojovky najdete digitální kokpit tvořený displejem.
Infotainment
V sériové výbavě dostáváte infotainment Ready2Discover s 8″ displejem. Co je dobrý, tak displej je krásně zapasovaný na palubky, takže netrčí do prostoru jak nějaký tablet na držáku. Tohle se Volkswagenu povedlo. Infotainment je připojený k internetu, ale hlavně zvládá bezdrátově Apple CarPlay a Android auto. Takže sednete do auta a hned můžete spustit Waze, Spotify, pustit si Audiotéku a mobil ani nemusíte vytahovat z kapsy. Auto bez tohodle už si auto fakt neumím představit.
Jedeme
Pod kapotou najdeme povedený čtyřválec 1.5 TSI naladěný na 110 kW. S lehoučkým (1229 kg) Taigem umí slušně zamávat, takže na 100 km/h zrychlí za 8,3 sekundy. Dvouspojkový automat DSG sází mrknutím oka, na silnici tak budete patřit k těm rychlejším. Tu a tam dokonce měly přední pneumatiky potíže s přenosem takového výkonu. Kdo má rád ostřejší a rychlejší jízdu, ten bude hodně spokojený.
Taigo se umí dobře chovat i v zatáčkách a to i díky hodně tvrdě naladěnému podvozku. Chlapi s tím problém mít nebudou, ale pokud auto bude častěji řídit nějaká roztomilá broskvička, klidně jí tam nechte 16″ kola.
Asistenty
Námi testované Taigo bylo vymazlené velkým množstvím asistentů. Ze všech bych vyzdvihl především Travel Assist, který se aktivuje stisknutím tlačítka na volantu. Co dělá? No prakticky řídí sám. Obzvláště na dálnicích se na něj můžete v pohodě spolehnout. Travel Assist si sám hlídá rychlost – od auta jedoucího před vámi. Nikdy do něj nenarazí, při zrychlení se ho drží. Pokud je na silnici omezení rychlosti, sám rychlost sníží, aby domů nepřišla obálka a výpalným. A také sám zatáčí. Umí se držet uprostřed jízdního pruhu, takže řidič má skutečně jen položené ruce na volantu a nemusí nic dělat. Auto řadí, přidává, brzdí, zatáčí.
Matrix
Nemyslím ten film, ale světlomety. Ty jsou taky boží. Když jedete mimo obec, auto svítí dálkovými světlomety. Když se objeví nějaký jiný účastník silničního provozu, tak ho světlomety jednoduše zamaskují – nesvítí na něj. Takže ho neoslní. Navíc LEDky svítí fakt famózně, tohle v autě potřebujete.
Máte na něj?
Taigo jsem si ve finále dost oblíbil. V téhle barvě umí přitáhnout pozornost, vypadá zajímavě. Interiér je super, moderní, prostorný. Auto jede jak z praku, můžete si s ním zablbnout. Vlastně fakt dobrý. Zuby mi zaskřípají při pohledu do ceníku. Pod půl míče Taigo neseženete, ve verzi jako na fotkách si připravte 772 700 Kč. Jasně, s dobrým motorem, Style výbavou a automatu, ale pořád je to dost. Ideální je sáhnout po financování přímo od Volkswagenu, pak jej můžete mít za méně než 6000 Kč měsíčně a to vlastně není vůbec špatný.
Výkon | 110 kW |
Pohotovostní hmotnost | 1 304 kg |
Průměrná spotřeba | 6,8 l/100 km |
Rozměry | 4 269 × 1 757 × 1 499 mm |
Cena testovaného modelu | 772 700 Kč |
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Hyundai i30 N Performance. Tohle auto vás bude svádět ke špatnostem