Autotest: Volkswagen Polo GTI je blecha na extázi
Volkswagen Polo GTI je takový nový Golf GTI. Drží si kompaktní rozměry a zábavu dávkuje v koňských dávkách.
Volkswagen a GTI patří k sobě od nepaměti. No dobře, tak od nepaměti ne, ale od roku 1975, kdy vznikl Golf GTI. Tedy v době, kdy o tzv. hot-hatch autech nikdo ani nesnil. V moderní historii Volkswagenu si verzi GTI vysloužil i model Polo. Ale zprvu nebyl model dobře přijat. U současné generace vozu Polo je to však úplně jiné, protože jde o fantastické auto.
miniWRC
Nemohli jste si nevšimnout polepů na autě. Ty odkazují na úspěchy Volkswagenu v závodech WRC v předchozích letech, kdy tovární tým nenalezl přemožitele. A právě Polo R WRC je vůz, se kterým automobilka sbírala zlato. Je tedy pravda, že šlo o třídveřové provedení s agresivnějším vzhledem, ale jinak to bylo takové Polo, jako je toto.
A jak je to vlastně s tou velikostí? Volkswagen Polo má přibližně takové rozměry, jako měl Golf IV. Jde tedy o optimální velikost auta určeného pro zábavu.
Motor + převodovka + podvozek = ♥
Jak Polo GTI jezdí? Naprosto báječně. Od prvních metrů si auto zamilujete. Můžou za to 3 základní parametry. Prvním je motor. Auto sází na ne tolik rozšířený 1.8 TSI. Ten je oproti dvoulitru kompaktnější a na druhou stranu oproti 1.4 TSI nabídne výhody vyššího objemu. Zkrátka ideální varianta. 141 kW do auta, které neváží ani 1,3 tuny nadmíru stačí. Ke GTI vždy zvolte manuální převodovku. Sám preferuji moderní a rychlé automaty, ale v tomto případě není co řešit. Šestikvalt je rychlý, přesný a neskutečně zábavný. V kombinaci s motorem, který byť s turbem, tak táhne až k 6000 otáčkám je to jediná správná kombinace. Třetím pilířem úspěchu je podvozek. Není tak prkenný, jako třeba u Fiesty ST, takže jej můžete používat i při každodenním ježdění, zároveň jej můžete kdykoliv přepnout do režimu sport a víte, že vás nezradí. Oproti běžnému Polu je podvozek výrazně přepracovaný. Obě nápravy byly sníženy a inženýři posílili stabilizátor. Auto tak jede přesně jak očekáváte.
Nejzábavnější GTI
Volkswagen Golf GTI je ve všech ohledech větší a dospělejší auto. Ale jízda s ním není tak zábavná jako v případě Pola. Rychlosti, kdy začínáte cítit zábavu jsou totiž strašně vysoko. I Polem jsou hranice hodně posunuté, ale už při nějakých 130, 140 km/h se náramně bavíte a jízdu si užíváte. V Golfu si při takové rychlosti připadáte, jako když se šouráte na nákup.
Solidní začátek
Přemýšlíte o tom, že si nějaký hot-hatch pořídíte, ale bojíte se, že z vás vyklepe duši nebo že za něj dáte majlant? Polo GTI tyhle obavy rozptýlí. Je to moc dobrý začátek na vyzkoušení „něčeho ostřejšího“, stojí rozumné peníze a můžete jej používat pro každodenní cestování, aniž byste byli nějak nápadní. Tedy pokud si nepořídíte stejné polepy, jako mělo naše testovací auto.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 6,7 s |
Maximální rychlost | 236 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 272 kg |
Průměrná spotřeba | 6,0 l / 100 km |
Rozměry | 3 972 × 1 682 × 1 453 mm |
Cena od / testovaného vozu | 464 900 Kč / 514 300 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
6 věcí, které byste měli vozit v autě a nejsou v povinné výbavě