Autotest: Toyota C-HR – městský král. Exkluzivně u nás!
Bydlíte ve velkém městě, záleží vám na stylu, milujete moderní technologie? Právě vás bude milovat Toyota. Postavila pro vás totiž úplně nové auto.
Je to jen pár dnů, co jsme vám psali, že rok 2016 je superrokem pro SUV. S přimhouřením oka lze mezi SUV zařadit i zcela nový model Toyota C-HR (pokud si kombinaci písmen nezapamatujete, vzpomeňte si na citoslovce chrápání). Model C-HR ale nemá ambice jako SUV, jeho doménou budou ulice velkoměst. C-HR je možné pořídit i ve verzi s pohonem 4×4, ale třeba u Nissanu Qashqai sahá po čtyřkolce méně než 8 % zákazníků, u Toyoty to bude velmi podobné.
50 odstínů šedi
Toyota to s barvami a designem nikdy nepřeháněla. Japonská auta měla vždy velmi nenápadný, možná až nudný design. A barvy? Otevřete si ceník Toyoty Avensis – stříbrná, popelavá, granitová, ocelová, černá obloha… my chlapi bychom řekli ŠEDÁ. Nový C-HR jde proti tomuto proudu. Nabízí velmi moderní a agresivní design a v modré barvě vypadá zkrátka fantasticky. Designéři se opravdu nebáli a pomačkaných plechů najdete na autě až nečekaně dost. Chcete být vidět? C-HR vám pomůže.
U námi testované verze se modrá barva dostala i do interiéru. Modrá linka se táhne přes celou šířku palubní desky. Tohle že je Toyota? Nevěříme!
Electric Vehicle
Jsme u Toyoty, takže nikoho nepřekvapí, že se jedná o auto s hybridním pohonem. Základ tvoří poctivý čtyřválec o objemu 1,8 litru. K tomu pomáhá elektrický motor s výkonem 53 kW. Celkový výkon soustavy je tak 90 kW. Právě ve městě dává elektromotor velký smysl. Popojíždění v kolonách, manévrování v garážích, tady všude můžete stisknout tlačítko EV a jedete na elektřinu. Čistě, tiše, ekologicky. Baterie má malou kapacitu, vydrží jen na pár kilometrů, ale kombinace benzínového a elektrického motoru zkrátka funguje. Elektromotor pomáhá tam, kde benzínový motor nepracuje efektivně, třeba při rozjezdech. S každým brzděním se pak baterie zase dobíjí.
Výhodou elektromotoru je, že výkon, či přesněji točivý moment dodává okamžitě. Auto tedy z místa vystřelí jako raketa, tady těžko budete hledat konkurenci. Město, to je doména C-HR. Při rychlostech nad 90 km/h už taková raketa není, na stovku zrychlí až za 11 sekund. Ani maximálka 170 km/h nevytře zrak, ve městě ale stejně takovými rychlostmi jezdit nebudete.
Nový podvozek
Toyota C-HR je postavena na úplně nové platformě, které Toyota říká TNGA. Vůz má velmi nízko položené těžiště a propracovanou zadní nápravu. To se dnes jen tak nevidí. Co to vlastně všechno znamená? C-HR má výtečné jízdní vlastnosti. Podvozek je jistý a zároveň velmi komfortní. Prosvištíte zpomalovací retardér v plné rychlosti? Nic se neděje. Žádné ošklivé rány od podvozku se nedočkáte, pasažérům se zuby nescvaknou. Ani rychleji projížděné zatáčky C-HR nevadí. Často se mi až postesklo, že motor nemá více koníků, podvozek by je zvládl levou zadní.
Made in Turkey
Původně byl model C-HR určený jen pro Evropu. Když jej uviděli za velkou louží, tak jej chtějí také, takových aut na trhu mnoho není. Jde o moderní auto, pro mladé řidiče, kteří nechtějí zapadnout a nebojí se nových technologií. Patříte mezi ně? S C-HR neuděláte chybu.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11 s |
Maximální rychlost | 170 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 380 kg |
Průměrná spotřeba | 3,8 l / 100 km |
Rozměry | 4 360 × 1 795 × 1 565 mm |
Cena od / testovaného vozu | 489 900 Kč / 674 900 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Nejlepší appky pro řidiče. Používáte je?
Autotest: Volkswagen Amarok Ultimate. Odtáhne vám jachtu i půl baráku!