Autotest: Mini JCW Cabrio – kupujte, než ho zakážou
Nechceme strašit, ale auta, jako je třeba tohle, tady dlouho nebudou. Fakt.
Jsem velký nadšenec do elektromobility. Nepochybuji o tom, že elektromotor je pohonem brzké budoucnosti a vždycky když sednu do auta se spalovacím motorem, mám oči navrch hlavy a připadám si, jako kdybych se vrátil třeba k Windows 95. Ale jsou i výjimky.
Trnem v oku
Tou výjimkou je Mini Cabrio v provedení John Cooper Works. Pod zkratkou JCW najdete u Mini vždy to nejsportovnější, co se dá pořídit. Technicky i designem. Tento kabriolet pak bude působit jako trn v oku bruselského úředníka. Auto křičí do světa, vzbuzuje emoce, výfuk zlověstně práská a benzín prolévá hrdlem v míře nevídané. A to je na něm to krásné.
170 kW na 1340 kg
Kabriolety vždycky bývají poměrně těžké, protože podvozek musí být pořádně pevný, aby se nekroutil. Mini Cabrio je ale na dietě: pohotovostní hmotnost činí jen 1340 kg, tedy o maličko více než kolik váží Škoda Fabia. Jenže k tomu dostává jeden unikát – přeplňovaný motor s výkonem 170 kW, tedy asi 230 koní. Ten umí s drobečkem velmi slušně zacvičit. Je jedno, jestli jedete 50, 150 nebo 200. Mini je připraveno vás kdykoliv zarazit do sedačky.
Podvozek stíhá
Všechny kilowatty by samozřejmě byly k ničemu, kdyby jim nestíhal podvozek. A ten je opět famózní – tak jak to Mini umí. Je teda prkenně tvrdý, ale kolům nedovolí, aby se pustily asfaltu. A zatáčet? To Mini opět dokáže v jakékoliv rychlosti. Záleží jen na tom, jak rychlé máte ruce, jak rychle dokážete měnit směry jízdy. Mini to nechá naprosto klidným a všechny čtyři kola kopírují právě takový směr, jaký si vyberete.
Mini je předokolka, takže na něj zkusíte triky – pořádně přidat v zatáčce, abyste ho dostali do nedotáčivosti. Jenže nic. Ani odlehčené kolo se neprotočí, jen Mini pořádně zatáhne. Tak mu zkusíte nečekaně utáhnout zatáčku. Jen ucítíte, jak vás sedadla s výrazným bočním vedením drží, ale podvozek se ani nehne. Tohle je neuvěřitelné. Mini v provedení JCW posouvá hranice techniky automobilu až někam na úroveň centrifugy.
Podvozek začne nestíhat teprve až na rozbité silnice, kde jsou díry, do kterých by se schoval bernardýn. Jenže na takové silnici zase nepojedete pilu, jinak si koledujete o proražení pneumatiky.
Slunce nad hlavou
Do toho samozřejmě pořád jedeme se sundanou střechou. S dokonalým kontaktem s okolní přírodou. To je paráda. Takhle se má užívat život. Se střechou lze manipulovat až do rychlosti 25 km/h. A pokud máte na zadních sedadlech nainstalovaný věterný deflektor, ani jízda při rychlosti nad 200 km/h nebude nepříjemná. Díky výkonnému topení je navíc možné jezdit se sundanou střechou už od nějakých 12 stupňů.
Hi-tech na palubě
Mini je retro značkou, ale pouze z hlediska designu. Jeho aktuální facelift nabízí ty nejlepší technologie od BMW. Kulaťoučké světlomety nabízí LED reflektory typu Matrix, které umí svítit dálkovými světly a jen vymaskují ostatní účastníky silničního provozu.
Infotainment zvládá bezdrátově Apple CarPlay i Android Auto a samozřejmě je plně on-line. Někoho možná zamrzí, že přístrojová deska už není tradiční retro, ale je zde místo ní displej, mně ale technologické inovace vůbec nevadí.
Kupte si trochu štěstí
Prý si nelze za peníze koupit štěstí? Tak to říká jen někdo, kdo nejel v Mini John Cooper Works Cabrio. I když máte blbý den, i když vás nic nebaví, stačí sednout do auta, sundat střechu a máte úsměv na tváři. Štěstíčko samozřejmě není zadarmo. Hezky vybavené kabrio vyjde na více než 1,2 milionu a pokud si budete cestování užívat, z nádrže zmizí více než 12 litrů kvalitního benzinu každých 100 km. Ale co, žijeme jen jednou, ne?
Maximální rychlost | 241 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 340 kg |
Průměrná spotřeba | 6,2 l/100 km |
Rozměry | 3 872 × 1 727 × 1 415 mm |
Cena testovaného modelu | 1 260 000 Kč |
Autor: analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: MINI Cooper S je terapeutické auto. Na podzimní deprese je jak dělaný
Vyzkoušeli jsme: lze v tomhle počasí jezdit v kabrioletu?