Náš autotest: Legendární Toyota RAV4 přichází v nové generaci. Čím se tolik liší od konkurence
Toyota RAV4 nová generace je tu. Říkáte si, že SUV se do města nehodí? Že je ve městě příliš neohrabané, příliš velké a navíc s vysokou spotřebou, takže obtěžuje okolí svými spalinami? My s vámi souhlasíme. Ale našli jsme SUV, které se do města hodí náramně.
Toyota RAV4 nová generace
V případě Toyoty RAV4 nikdo nemůže říct, že Toyota od někoho kopíruje. Vždyť model RAV4 byl úplně na začátku toho, když začínala SUV. Tedy éra jakýchsi terénních vozů, které ale do terénu vůbec jezdit nepotřebují. Ale svým majitelům dávají pocit, že kdyby chtěli, tak kdykoliv můžou. K tomu jim přidávají vyšší posez, který mnoho řidičů preferuje, dostatečný vnitřní prostor, velký zavazadelník a především komfortní jízdu.
To je obvykle vykoupeno vyššími provozními náklady (zkrátka to víc žere) a ve srovnání s hatchbacky nebo kombíky také horšími jízdními vlastnosti, tedy převážně schopností zatáčet a ostřejší jízdy zatáčkami.
Proti proudu
Vypadá to ale, jako kdyby Toyota obrátila a vydala se úplně opačným směrem. Tahle RAV4, kterou vidíte na obrázcích se do žádného terénu vydat nemůže. Má totiž jen pohon předních kol. Hybridní verze, která nabízí také čtyřkolku, se na trh dostane teprve v příštích týdnech. S vyššími provozními náklady také Toyota boří zažitá klišé. Nová RAV4 totiž používá hybridní pohon 4. generace. Co to znamená? Že v reálu budete jezdit se spotřebou do 6 litrů benzínu. A to nebudete žádný louda. I když pojedete hodně divoce, spotřeba nestoupne nad 7 litrů. Je neuvěřitelné, kam dokázala Toyota hybridní systém posunout.
Komfort?
Že od SUV čekáte především komfortní jízdu? I tady Toyota boří to, co byste čekali. Je naladěna hodně sportovně. V zatáčkách se příliš nenaklání, můžete držet velmi vysoké tempo a RAVka s tím nebude mít problém. Na druhou stranu je to vykoupeno opravdu tvrdším naladěním tlumičů a SUV nebude polykat díry a výmoly tak ochotně, jak byste čekali. Na zvlněné silnici bude poskakovat, při přejezdu retardéru poskočí zadek více, než byste očekávali.
Stará známá Toyota
Řídili jste v předchozích letech nějakou Toyotu? Pak vás RAV4 ničím nepřekvapí. Japonští inženýři jsou konzervativní a nic nového vymýšlet nepotřebují. Rozmístění některých prvků není úplně logické. Třeba vyhřívání předního skla zapínáte před levým kolenem, ale vyhřívání zadního skla a případně ofuk předního skla zapínáte vpravo na středovém panelu. Není to ale nic, na co by si nešlo zvyknout.
Jede!
Pohonné ústrojí už od nás můžete znát z testu Toyoty Camry. Jde o identický motor – tedy 2,5 litrový benzínový čtyřválec. Tomu pomáhá ještě elektromotor. Jde tedy o hybrid, který se ale dobíjí sám, není třeba jej připojovat na zásuvku. V praxi je důležité to, že těch 218 koní fakticky táhne. A když na to šlápnete, tak auto vystřelí vpřed. Vždyť na 100 km/h zrychlí za 8,4 sekundy, to je parádní výsledek. Hybridní verze s pohonem všech kol je dokonce o něco výkonnější a stihne to ještě o 0,3 sekundy rychleji.
K dispozici máte i tlačítko EV, které vynutí jízdu i na elektřinu. Pokud tedy nechcete třeba v garáži smrdět, umí jet RAV4 i bez emisí.
Pro aktivní lidi
RAV4 boduje vnitřním prostorem, velkým zavazadelníkem, moderním vzhledem a především hybridním pohonem, který skutečně dává smysl. Bude tak skvělým vozem pro zákazníky, kteří žijí aktivně, sportují, potřebují odvézt kola, lyže, rafty a tak vůbec. Velký smysl dává i ve městě. Umí zde jezdit tiše, s nízkými emisemi a tedy ekologicky. Určitě ale sáhněte po verzi s pohonem všech kol, jinak takové SUV trochu postrádá smysl.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,4 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1560 kg |
Průměrná spotřeba | 4,5 l/100 km |
Rozměry | 4 600 × 1 855 × 1 685 mm |
Cena | 719 900 Kč / 1 109 900 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Toyota RAV4. Zábava s trochu jiným rozměrem
Náš autotest: Volkswagen Tiguan Allspace nabízí techniku Kodiaqu RS a neztratí se ani v terénu!