Náš autotest: Jak se žije s BMW M850i za 4 miliony. Projeli jsme nejkrásnější novinku z Mnichova

Člověk si tu a tam musí udělat radost. Třeba tím, že si koupí fakt vymazlenou káru. Třeba BMW M850i, které patří k tomu nejlepšímu, co automobilka nabízí.

Náš autotest: Jak se žije s BMW M850i za 4 miliony

Lidé si kupují auta z různých důvodů. Aby se mohli dostat do práce, aby v nich mohli vozit děti, slouží jim jako užitkové vozy v práci. Podle toho si také každý vybírá takové auto, které se mu hodí. Ale jsou také auta, která si koupíte jednoduše proto, že je chcete. Nekoukáte na ně optikou toho, kolik litrů zavazadlového prostoru auto nabídne, kolik žere nebo jak komfortní má sedadla. Ale zkrátka máte pocit, že vás skvěle vyjadřují a doplňují. Takovým autem je i nové BMW M850i.

Není to nádhera?

Není to nádhera?

Ryzí posh auto

Typickým zástupcem je třeba BMW M850i xDrive Coupé, jak se oficiálně auto jmenuje (na trh totiž právě teď přichází i kabriolet). Cena vozu v základu lehce překračuje 3 miliony korun, s naší výbavou se téměř blíží 4 milionům. Psát na takové auto recenzi je nesmysl, protože při koupi takového auta rozhodují pouze emoce. Pojďme se tedy spíše podívat, jak se s autem žije.

Respekt na stovky metrů

Málokteré auto přitahuje takovou pozornost, jako právě osmička. Auto křičí do světa, že je výjimečné, karbonové doplňky (samozřejmě se jedná o skutečný karbon) pak jen podtrhují extravagantní design. Často se mi stává, že se lidé u aut zastavují a prohlíží si je. V tomto případě se ale u auta zastaví a vyfotí si selfíčko. Takhle to zkrátka je.

Do kupé si opravdu brát tupé nemusíte. Holky do něj skáčou samy.

Do kupé si opravdu brát tupé nemusíte. Holky do něj skáčou samy.

Ubírá i přidává

Když v autě jedete, stažená okýnka, volume doprava a posloucháte k tomu písničku Bad Guy, připadáte si, že je vám najednou 20 let. Tohle auto přitahuje pohledy jako ten nejhlubší výstřih.

Elegantně dovnitř

Pokud ale chcete být za frajera, bude třeba natrénovat nastupování a vystupování z vozu. To není tak snadné, protože sedíte prakticky až na zemi. Větraná sedadla jsou samozřejmě naprosto famózní, jako celý interiér. Tohle nemá srovnání s ničím jiným. Všude najdete jen kůži, alcantaru a také sklo. A teď nemyslíme sklo ve dveřích, ale sklo jako ozdoba voliče automatické převodovky. No jo, je ze skla. Proč ne, že?

Naskočit do sedadla a elegantně vyskočit ven, to chce trochu tréninku. A malé břicho.

Naskočit do sedadla a elegantně vyskočit ven, to chce trochu tréninku. A malé břicho.

Fakt umí

Byla by škoda auto používat jen jako posh káru a předvádět, co umí audiosystém Harman Kardon. O pohon se totiž v BMW M850i stará přeplňovaný benzínový osmiválec s výkonem 530 koní. A  pořád se tu bavíme o sportovním BMW, takže je jasné, že tohle pojede. A taky že jo. Ono ty elegantní doplňky, jako karbonová střecha, extrémně nízké těžiště, široké pneumatiky, není to všechno jen pro krásu, ale také pro jízdu. A že to jede jako čert, to asi není třeba dlouze rozepisovat. A i když jsou rozměry vozu téměř mamutí, auto je obratné jako malý hatchback. Zatáčky vystřihuje s takovou lehkostí… no co si budeme povídat, není to kouzlo. Auto má natáčecí zadní kola. V praxi tak můžete jet do zatáček nesmyslnou rychlostí a přesto bude auto ochotně zatáčet. Když je potřeba se otočit, uděláte to na pětníku. Díky natáčení zadní nápravě je velmi jednoduché i parkování. Tedy pokud parkovat chcete. Pokud nechcete, udělá to auto samo za vás.

Řídí téměř samo

A nekončí to jen parkováním. Jedním tlačítkem na volantu aktivujete asistenta, který zvládne automatické řízení. BMW to nijak zvlášť nekomentuje, protože od autonomních vozidel jsme ještě opravdu hodně daleko, ale tohle auto umí řídit samo nejlíp ze všech aut, která jsem doposud řídil. Zpět k tomu tlačítku – stisknete jej a auto se bude držet vozu před vámi. Zatáčí (i na fakt klikatých okreskách a kruhových objezdech), zrychluje, zpomaluje, zkrátka následuje vůz před vámi. A naprosto skvěle. Až si říkáte, že je až neuvěřitelné, kam se  ten pokrok za pár let posunul. Nejde o to, že můžete koukat do mobilu a nevěnovat se řízení, to by nešlo, ale není třeba se naplno soustředit, když zrovna nechcete. Máte jen ruce na volantu a kontrolujete jízdu.

Zrcadlení mobilu konečně bez kabelu

Funkce, kdy si aplikace z mobilu promítáte na displej infotainmentu, jsou mezi uživateli velmi oblíbené. Možnost spustit si Google Mapy nebo přímo Waze na displeji je super, protože vždy budou lepší než integrovaná navigace. Dosud funkce Android Auto a Apple CarPlay byly dostupné jen po připojení USB kabelem. To je teď minulost, nové BMW to umí i bezdrátově. Paráda.

Pro radost

K čemu jsou vám miliony na účtě, pokud vám nedělají radost? Tohle je cesta, jak si radost užít. Vezmete 4 míče, zajdete k prodejci BMW a voilà. Koupíte si 530 koní radosti.

BMW M850i xDrive Coupé

Zrychlení z 0 na 100 km/h 3,7 s
Maximální rychlost 250 km/h
Pohotovostní hmotnost 1965 kg
Průměrná spotřeba 9,8 l/100 km
Rozměry 4 843 × 1 902× 1 352 mm
Cena od/testovaného vozu 3 357 900 Kč / 3 961 936 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Redaktor testoval Lexus LC. Hodí se tohle auto i do běžného provozu? Nebo umí jezdit jen na okruhu? A k čemu elektrický motor?

“Mým snem je americký Nascar a svézt se truckem na Dakaru”, říká Martin Doubek před prvním závodem Nascar v ČR