5 příznaků toho, že se blíží konec vašeho auta
Klepání na volnoběh
Slyšíte na volnoběh klepání odněkud z motoru? Přestane, když vyšlápnete spojku? Pak bude na vině nejspíš tzv. dvouhmotový setrvačník u naftových motorů. Ten pomáhá tomu, aby měly motory hladší chod. Jenže bývá také hodně citlivý. Jeho oprava u mnohých aut může stát desítky tisíc korun, protože se obvykle mění i se spojkou, takže v tom můžete být za 20 i za 30 tisíc. Rozhodně se nevyplácí sázet na levnější alternativy, jako jsou jednohmotové setrvačníky, mají mnohem kratší životnost.
Spíše dbejte na to, aby vám dlouho vydržel. Tzn. nenechávejte motor podtáčet, pod 1500 otáčky by motor nikdy neměl být ve větší zátěži, natož abyste po něm chtěli, aby zrychloval. Při rozjíždění, když pouštíte spojku, dbejte na to, aby měl motor právě cca 1500 otáček. To už je dost na to, aby se setrvačník neničil, zároveň točivý moment motoru není ještě takový, aby se pálila spojka.
Starý setrvačník
Nový setrvačník
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Slovník z bazáče. Co říkají bazaristi a co to vlastně znamená?