Nejkrásnější bouráky od Lamborghini. Který byste si vybrali vy?
Proslulá italská automobilka Lamborghini byla založena v italské Sant´Agata Bolognese v roce 1963. Ve stejném místě sídlí dodnes. Proslulá továrna na luxusní auta se může pyšnit těmi nejpůsobivějšími skvosty na celém světě. Ty nejkrásnější jsme si pro vás přichystali i my. Které Lamborgini je pro vás top?
Huracánu se prodalo na 14 tisíc kusů
Lamborgini Huracán rozhodně svému názvu dokáže dostát – z nuly na stovku to dá za tři a půl sekundy. Maximální rychlost tohoto skvostu je 324 kilometrů za hodinu. Supersporťák byl postaven na základech svého předchůdce, kterým byl vůz s názvem Gallardo. Tento bourák se vyráběl od roku 2014 až do dnešních dnů, ve svém nitru ukrývá sedmistupňovou převodovku s pádly.
Tento kus, stejně jako další auta této proslulé značky, navrhnuli přední světoví designéři a návrhářské firmy. Existuje i závodní odlehčená verze disponující ještě větším výkonem. Dokonce váží o 260 kilogramů méně než původní vozidlo a její pohon je pouze na zadních kolech.
Samozřejmě je u této závodní verze dále vylepšena její aerodynamika i přítlak, a motor je o 10 koňských sil mocnější než klasická verze. Tohoto modelu se prodalo více než 14 tisíc kusů!
Lamborghini Aventador koupíte za necelých 10 miliónů korun
Od roku 2011 se v Boloni vyrábí proslulý vůz Aventador. Je považován za nástupce Lamba Murciélago. V jeho útrobách tepe srdce v podobě mocného dvanáctiválce s výkonem nepředstavitelných 515 kW, což je 700 koňských sil.
Interiér spíše, než kokpit auta, připomíná vnitřek supermoderní stíhačky. Možná to není špatné přirovnání, protože z nuly na sto to dá za 2,9 vteřiny. Maximální rychlost tohoto italského žihadla je 350 kilometrů za hodinu. Konkuruje tak modelu LaFerrari nebo McLarenu P1. A pořizovací cena? Necelých 10 miliónů korun.
Lamborghini 350 GT bylo prvním sériovým kusem
V roce 1964 se automobilka Lamborghini představila se svým prvním sériově vyráběným vozem. To se v Boloni vyrábělo až do roku 1968. Dvoumístný kousek byl poprvé představen na autosalonu v Ženevě a okamžitě si získal prestiž. Celkově se tohoto modelu vyrobilo na 122 kusů, jednalo se o velmi rychlé kupé, které bylo schopno vyvinout rychlost až 250 kilometrů za hodinu.
Zrychlení z nuly na sto zvládl tento fešák dokonce za úctyhodných 6,8 vteřiny. A spotřeba? Něco okolo 17 litrů na sto kilometrů – luxusní vozy tuhle maličkost přeci dodnes příliš neřeší. Uvnitř krasavce třímá dvanáctiválcový motor s výkonem 250kW. Auto se pyšnilo pětistupňovou manuální převodovkou.
První superautomobil byl Miura
Necelých 800 kusů se vyrobilo prvního skutečného superautomobilu slavné italské značky. Ten se vyráběl v letech 1966 až 1973 a konkuroval například auťáku Ferrari Daytona. Dvanáctiválcový motor byl opatřen pětistupňovou manuální převodovkou a auťák tak byl schopen zvládnout zrychlení z nuly na stovku za 5,5 vteřiny. Jeho maximální rychlost se pohybovala až na hranici 295 kilometrů za hodinu.
Mnozí lidé tento auťák považují za největší krásku, jakou kdy italská automobilka vyrobila. Poprvé auto spatřilo světlo světa na autosalonu v Turíně, a to v roce 1965. Okamžitě se stalo senzací! Inspirací pro název modelu se stala rasa španělských bojových býků miura.
Jeden z nejznámějších znaků tohoto automobilu jsou jeho typické oční řasy umístěné okolo světlometů. Jedná se o první vůz, který nabízel uložení motoru uprostřed vozidla. A značně tím předběhl svou dobu – konkurenční automobilka Ferrari zvládla podobné uložení motoru až o celých 7 let později! Slavná Miura si dokonce mohla zajezdit i na závodním okruhu, patřila k nejrychlejším autům světa.
Také patříte mezi fanoušky italské značky s luxusními automobily? Který model Lamborghini je váš nejoblíbenější? Víte o tom, že nejnovější model s názvem Sián je schopen z nuly na stovku zrychlit za pouhé 2,9 vteřiny?
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT
5 aktuálně nejdražších bouráků na světě. Které byste si zaparkovali do garáže vy?
Lamborghini! Italská bestie, která dávno není traktorem!