Náš autotest: Toyota Camry už není auto pro páprdy. Sledujte, jak rychle překoná 100 km/h!
Češi jsou milovníci kombíků. Opravdu jsou ty kvádry vzduchu za zadními sedačkami potřeba? Nemá limuzína své kouzlo? Toyota Camry určitě ano. I hybrid jede slušně, když má kromě elektromotoru i 2,5 litrový benzínový čtyřválec!
Toyota Camry je ztělesněním amerického auta. Dlouhá, obrovská limuzína. Hnědá barva vozu, světlý kožený interiér. Velmi velmi komfortní naladění podvozku. A motor s větším objemem, než nabízí konkurence. Ale popořadě.
Limuzína má svoje kouzlo
Karoserie bude největší oříšek pro české zákazníky, kteří zkrátka milují kombíky. Na druhou stranu, pokud nepotřebujete vozit v kufru europalety, oceníte pevnou a robustní karoserii. Ta vychází z nové platformy TNGA, kterou využívá třeba i Lexus ES. O co méně nabízí pro náklad, o to více nabídne pro cestující. Místa na předních i zadních sedačkách je v Camry opravdu hodně, tady trpět nebudete.
Dřevo a třízónová klima
V interiéru se vůbec budete cítit dobře. Kožené sedačky jsou velmi příjemné a komfortní, zpracováním a materiály se Toyota Camry blíží prémiovým značkám, to se opravdu povedlo. Tmavé dřevěné dekory se nemusí líbit každému, ale na dotyk jsou velmi příjemné a v kontrastu s bílou kůží vypadají hezky. Retro je infotainment. Pokud máte rádi hi-tech vychytávky, jako je třeba Apple CarPlay nebo Android Auto, musíme vás zklamat, to Camry neumí. I samotná navigace by potřebovala pořádnou omlazovací kůru. Na druhou stranu nechybí USB a dokonce zde najdete i bezdrátovou nabíječku. Komfortní naladění podtrhává i třízónová klimatizace. Řidič, spolujezdec i cestující vzadu si můžou zvolit vlastní teplotu.
Vzadu se vůbec sedí moc dobře. Cestující mají k dispozici pohodlná křesílka a dokonce i roletky v oknech. Jako u pravé limuzíny.
Houpeme se vpřed
Od prvních metrů dává Camry vědět, na jakého zákazníka je naladěná. Podvozek žehlí všechny nerovnosti, nikdy vás nebouchne, díry maskuje. Při rychlém průjezdu zatáčkou se výrazně nakloní, aby vám bylo jasné, že tohle není správný způsob používání auta. Jízda vás zklidní, nemáte chuť vymetat zatáčky. Na druhou stranu, nedotáčivost přichází o hodně později, než byste u takového auta čekali.
I když je nakloněné, stále drží stopu i v rychlostech, které u nás tak jako tak nejsou legální. Může za to jak elektronická stabilizace, tak také pneumatiky, které jsou nadstandardně široké – 235 mm. Zkrátka drží a drží.
Vlastně jsem s autem potřeboval udělat rychlý přejezd po okresních silnicích a fungovalo to moc dobře. Řidič si musí zvyknout na náklony, ale udržet rychlé tempo není problém. Kdo říká, že Camry je pro páprdy, měl by si ji vyzkoušet.
Hybrid jede
Hybridy od Toyoty nikdy nebyly moc divoké. Současná generace, to je jiná liga. 2,5 litrový benzínový motor je doplněn o elektromotor s výkonem 88 kW. Dohromady nabízí Camry výkon dostatečných 160 kW. A to už je slušné. Občas se přední kolo dokáže protočit i ve vyšších rychlostech – točivý moment elektromotoru se zkrátka nezapře. S lehkou nohou budete navíc jezdit za 5 litrů benzínu, v rychlejším tempu s častými přejezdy po dálnicích počítejte se 7 litry. A to je pořád dost slušné, na tak velké auto.
Dobrá volba
Toyota Camry je povedené auto. Rozmazluje řidiče i posádku jak komfortem, tam bezkonkurenčním vnitřním prostorem. Nabízí bohatou armádu jízdních asistentů, díky hybridnímu pohonu umí jezdit velmi úsporně. Slabiny? Počítejte s tím, že kufr sice není malý, ale je to limuzína – vstupní prostor je úzký. A kaňkou na kráse je infotainment, který by potřeboval aktualizaci.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,3 s |
Maximální rychlost | 180 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1595 kg |
Průměrná spotřeba | 4,3 l/100 km |
Rozměry | 4 885 × 1 840 × 1 185 mm |
Cena | 920 000 Kč / 1 050 000 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Volkswagen Passat Alltrack ukazuje, která kategorie vozů je zbytečná. Uhádnete jaká?
Náš autotest: Toyota Hilux je na trhu už déle než 50 let. Nová generace přináší velké změny