Náš autotest: Mitsubishi Outlander je auto pro ty, kterým nevyhovuje Škoda Kodiaq. Nezapomeňte na něj při výběru velkých SUV
Rádi byste velké SUV a po všech úvahách a přemýšlení jste došli k závěru, že je vaším favoritem Škoda Kodiaq. Ale zvážili jste všechna pro a proti? Při svém výběru byste neměli zapomenout na Mitsubishi Outlander.
Kodiaq u nás patří mezi nejprodávanější auta a vlastně se ani není čemu divit. Základní verze vyjde pod 700 tisíc, taková rozumná výbava s dobrým motorem vyjde na 900 tisíc. Nabízí slušný komfort, dostatečný prostor, pohon všech kol, automatickou převodovku a odveze až 7 cestujících. Ale pak je tady ještě Mitsubishi Outlander. Základní verze je ještě o 132 tisíc levnější, v téměř plné náloži pak vyjde na 850 tisíc. Nabízí stejný komfort, stejný prostor, pohon všech kol, automatickou převodovku a odveze až 7 cestujících. Nemá tedy smysl o něm uvažovat?
Královský prostor
Na délku je Mitsubishi Outlander o 2 mm kratší než zmíněný Kodiaq, takže jsou to prakticky stejně velká auta. A prostoru ve voze máte opravdu hodně. Řidič i cestující ve druhé řadě sedadel mají místa na rozdávání. Náš Outlander byl v sedmimístném provedení, přičemž sedadla v kufru jsou nouzová, jak to tak u těchto vozů bývá. Ale na krátký přesun se hodí.
Pro všechny silnice
Outlander se vždycky uměl poprat i s lehčím terénem a také verze pro rok 2020 v tomto ohledu neztrácí. Nechybí pohon všech kol, dokonce nabízí několik režimů. Ty volíte tlačítkem mezi předními sedadly. Odolný podvozek oceníte ale i na rozbitých českých okreskách, kdy Outlander i na 18″ kolech nabízí velkou míru komfortu. Výmoly umí krásně vyžehlit a také při přejezdu zpomalovacího retardéru ucítíte, že jedete v poctivě postaveném voze.
Chytrý motor
O pohon vozu se stará dvoulitrový atmosférický benzínový motor. Je to jediný motor v nabídce, pokud nechcete plug-in hybrid. Nabízí výkon 110 kW a velmi slušný točivý moment 195 Nm. Přitom umí být až nečekaně úsporný. Může za to především technologie elektronického systému řízení časování a zdvihů ventilů, který má Mitsubishi opravdu propracovaný.
Výkon motoru se na kola přenáší prostřednictvím převodovky CVT. Ta nemá pevné převody, ale převody mění plynule. To funguje skvěle v 90 % případů jízdy na silnici. Jízda s převodovkou je naprosto plynulá – protože zkrátka neřadí, takže vůbec nezná cukání. Pokud prošlápnete plynový pedál až na podlahu, přejde do sportovního režimu, při kterém simuluje 6 převodových stupňů. Bohužel efektivita na tom není tak dobře jako u jiných typů automatů, takže v kategorii zrychlení z 0 na 100 km/h Mitsubishi Outlander za konkurencí výrazně zaostává. Pružné zrychlení je už ale v pořádku, to umí motor až nečekaně dobře vystřelit vpřed.
V interiéru nechybí alcantara
Za volantem se budete cítit dobře. Sedadla jsou velká a pohodlná, krásně se v nich uvelebíte. V naší druhé nejvyšší výbavě jsou vybavena příjemnou alcantarou. Středovému panelu dominuje 8″ displej, který nevypadá moderně, ale „vnitřnostem“ nechybí nic zásadního. Infotainment má digitální příjem rádia DAB a dokonce podporuje i Apple CarPlay a Android Auto. Takže si vybrané aplikace ze svého smartphonu můžete zobrazit i na tomto displeji. Zásadní připomínku máme k absenci kolečka pro změnu hlasitosti. Kolečko by bylo rychlejší a komfortnější než tlačítka na rádiu nebo na volantu. Chválu si zaslouží i nový audiosystém, který dodává sesterská společnost Mitsubishi Electric a svým přednesem může strčit do kapsy i některé prémiové audiosystémy. Paráda!
Asistenty v plné parádě
Outlander pro rok 2020 přijíždí s hodně dobrou technologickou výbavou. Světla sází na LED a dálková světla jsou automatická. Nechybí armáda různých systémů, zabraňujících nehodě. Adaptivní tempomat drží sám odstup od vozu před vámi, auto vás upozorní, pokud přejdete bez blinkru čáru. Zkrátka vám v bezpečnostní výbavě vůbec nic chybět nebude.
Kus auta za dobré peníze
Mitsubishi Outlander je velmi příjemným autem. Komfortní, velké, s poctivou technikou a ještě navíc za velmi příznivou cenu. Pokud uvažujete o velkém SUV, nezapomeňte na něj při svém výběru!
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 13,3 s |
Maximální rychlost | 190 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1585 kg |
Průměrná spotřeba | 8,7 l/100 km |
Rozměry | 4 695 × 1 810 × 1 703 mm |
Cena | 564 900 Kč / 849 850Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Volkswagen Tiguan Allspace nabízí techniku Kodiaqu RS a neztratí se ani v terénu!
Lexus RX L – komfort na sedmou. První redakční autotest v Česku!