Náš autotest: Subaru Outback spojuje svět kombíků a SUV. Daří se mu to?
Subaru Outback nepatří na českém trhu mezi bestsellery. Většinou se nedostává ani mezi 150 nejprodávanějších modelů. Má snad nějakou výraznou slabinu?
Rozhodně to ale neznamená, že by na silnicích auto nebylo vidět. Je to především z důvodu, že se na českém trhu Subaru Outback prodává již cca 20 let a jelikož tato auta vždy používala velmi robustní techniku, běžně na silnicích potkáváte modely z přelomu tisíciletí, která svým majitelům poslušně slouží.
Střední třída s geny SUV
Oficiálně patří Outback do střední třídy automobilů. Tedy mezi auta, jako je Superb, Passat, Mondeo, BMW 3 nebo Audi A4. Svými rozměry ale stejně více připomíná vozy SUV. Má zvýšený podvozek a celkově i stavba karoserie je mohutnější.
Možná by vám z fotek ani nepřipadalo, že jde o aktuální vůz, ale jde to tak. Subaru zkrátka nejede na módní vlně a design jeho vozů je velmi konzervativní.
Nejnovější technologie a skvělé ozvučení
Že jde o aktuální model, to nejlépe poznáte v interiéru, který je moderní, kvalitní a s vynikající ergonomií. Interiéru dominuje 8“ infotainment s lesklým povrchem, který nabízí všechny moderní technologie, včetně příjmu digitálního rádia DAB a zrcadlení smartphonu Android Auto nebo Apple CarPlay. O ozvučení interiéru se stará 12 reproduktorů Harman/Kardon a za jejich podání zvuku by se nemusela stydět ani prémiová auta o třídu výš. Stejně jako za provedení interiéru v klavírní černi.
Velkorysé pohodlí nabízí také kožená sedadla. Provedení v béžové kůži je však trochu nepraktické, my bychom volili černou. Jinak ve výbavě najdete vše, na co si vzpomenete. Vyhřívaná sedadla (i vzadu), vyhřívaný volant, armádu asistentů, adaptivní tempomat, elektrické střešní okno atd. Výhodou je, že Subaru nenabízí 30 stránek příplatků. K dispozici máte 3 úrovně výbav a pokud zvolíte tu nejvyšší za 1 080 000 Kč, tak vše již máte v ceně. Mimochodem – cenový rozdíl mezi základní výbavou a „plnou palbou“ je symbolických 130 000 Kč. Má smysl nižší výbavu vůbec nabízet?
Jedeme po silnici
O pohon auta se stará jediná motorizace. A ne, není to výkonný diesel, ten v Outbacku nenajdete. Jde o 2,5 litrový benzínový motor s výkonem 129 kW. Ani v případě převodovky nemá zákazník na výběr. K dispozici je jen automat lineartronic, tedy bezestupňová převodovka. Jde o nejnovější generaci lineartronicu a nutno říct, že funguje opravdu dobře. S objemným motorem, který má dostatek síly, si rozumí moc dobře a řidič získá jedno z nejkomfotnějších aut za tyto peníze.
S manuální převodovkou by bylo auto asi o něco živější a rychlejší, ale ten komfort za to každopádně stojí. Tím, že převodovka nemá stupně, ale plynule mění převod, auto neví, co je to cuknutí. Na druhou stranu, velký motor s variabilním časováním ventilů vás podrží i při potřebě rychlého předjetí. Jedinou cenou tak bude spotřeba. V praxi počítejte s hodnotami kolem 9 litrů benzínu, pokud pojedete dynamicky, není problém se dostat přes 11 litrů.
Jedeme do terénu
Světlá výška 200 mm dovolí Outbacku vydat se i na nezpevněné silnice. Není to žádný off-road, ale zkusili jsme si s ním prudké stoupání bahnitou cestou a byli jsme skutečně překvapeni, co Outback zvládne. Subaru moc dobře ví, že jeho zákazníci terénní vlastnosti potřebují, takže i když současná generace používá lamelovou spojku (řízena je elektronicky), nechybí technologie pro náročnou jízdu v terénu. Subaru je nazývá tzv. X-MODE. Obsahuje pomalé sjíždění prudkých svahů, jisté rozjezdy na složitých površích, ale také systém přerozdělování točivého momentu. Outback si zkrátka ani v bahně „nehrábne“ a opatrně, ale jistě se vždy rozjede vpřed. Tomu umí pomoci právě i automatická převodovka.
Skvělý poměr cena výkon
Komfortem a odhlučněním patří Outback mezi nejlepší auta své třídy. Na silnici nabídne jisté jízdní vlastnosti, řidiči moderní technologie a obrovský vnitřní prostor. V plné výbavě a se skvělým motorem stojí jen lehce přes milion. Vady na kráse jsou jen dvě. Spotřebou Outback nemůže konkurovat moderním naftovým motorům, lineartronic zase trošku kazí dynamiku. Není to nic tragického, ale Outback zkrátka v této třídě nebude patřit k nejrychlejším. Každopádně, pokud hledáte velké a komfortní auto za milion, Outback by měl rozhodně patřit mezi horkého kandidáty. Běžte si jej vyzkoušet!
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 10,2 s |
Maximální rychlost | 198 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1592 kg |
Průměrná spotřeba | 7,3 l/100 km |
Rozměry | 4 820 × 1 840× 1 605 mm |
Cena od / testovaného vozu | 950 000 Kč / 1 080 000 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Škoda Fabia prošla modernizací a našla si správné zákazníky. Má nějaké slabiny?
Náš autotest: Volkswagen Tiguan Allspace nabízí techniku Kodiaqu RS a neztratí se ani v terénu!