Náš autotest: Subaru Levorg STI edition není jen voňavka. Nabídne i slušnou porci zábavy!
Jůůů, to vypadá dobře? To je nějaká sportovní superkára? To jsem slyšel pořád. Odpověď byla jednoduchá – nene, to je obyčejné Subaru Levorg. Jen jde o provedení STI edition.
My, co pamatujeme devadesátá léta, moc dobře víme, že image je na nic. Jenže devadesátky jsou dávno pryč a image skutečně na nic není. Zákazníci chtějí auta, která vypadají dobře, která se umí odlišit. A prakticky všechny velké automobilky takovým zákazníkům vychází vstříc. Takovým příkladem je i Subaru Levorg STI edition.
Škodovka má tak modely Monte Carlo, Volkswagen provedení R-Line, Audi pro změnu S-Line, BMW prodává vozy v M paketu. Většinou jde jen o úpravu vzhledu úplně běžného civilního provedení, to ale nezabrání zákazníkům, aby vytáhli z peněženky desítky tisíc. Za sportovní vzhled si zkrátka rádi připlatí.
Viditelný odkaz na STI
Subaru tak nemohlo zůstat pozadu a u svého kombíku nabízí provedení STI edition. Na první pohled jde jen o vzhledovou úpravu. Agresivnější spojlery a lišty jsou vidět už z dálky a jsou provedeny vkusně a kvalitně. Jenže změnou prošly také díly, které na první pohled vidět nejsou. Subaru Levorg STI edition má jiné vzpěry na podvozku, upravená sada ramen zadního zavěšení kol a další úpravy, které vylepší jízdní vlastnosti sportovního kombíku.
Změny najdeme i uvnitř. Jsou to detaily, ale potěší. Jiný je volič automatické převodovky, startovací tlačítko září červenou barvou a speciální jsou rovněž koberečky.
Ve výsledku auto vypadá opravdu hodně povedeně a pokud chcete přilákat pozornost, tak si u prodejce Subaru STI edici vyžádejte.
Bezestupňová převodovka je stále lepší
A jaké výkony nabízí Levorg na silnici? O pohon se stará velmi dobrý motor – benzínová šestnáctistovka, přeplňovaná turbodmychadlem, která poskytne řidiči slušných 125 kW. Jak jsme u Subaru zvyklí, jde o motor typu boxer, s plochou konstrukcí, která snižuje těžiště vozu.
Převodovku Subaru nazývá Lineartronic. Jde o bezestupňovou převodovku, která plynule mění převody. Pokud jedete pianko, elektronika využívá toho, že převodovka nemusí řadit. Bez cukání tak jede auto vpřed a funguje prakticky dokonale. Jakmile začnete více šlapat na plynový pedál, charakteristika převodovky se změní a začne se chovat ostřeji. Převodovka pak simuluje řazení stupňů, takže řidič podvědomě ví, kolikrát převodovka přeřadila, kolik tedy asi tak jede a má větší pocitovou kontrolu nad zrychlováním. Přesně takto by to mělo fungovat a Subaru upřímně tleskáme, že i z tohoto typu převodovky dokáže vymáčknout zážitek z jízdy a sportovní chování.
Zatáčky ho baví
Levorg vždy platil za auto, které chcete řídit, ne se převézt z bodu A do bodu B. Provedení STI edition, které má vylepšený podvozek, tyto vlastnosti jen podtrhává. Levorg budete muset řídit, bude vás pořád nutit, abyste dávali pozor, abyste si jízdu užívali. Nízké těžiště zajistí, že s Levorgem můžete být opravdu rychlí, spolehnout se můžete na přesné vedení stopy i minimum naklánění. Na limitu pak začne přecházet do bezpečné nedotáčivosti, kterou krotí elektronika.
Slušná porce zábavy
Levorg je dobré auto. Provedení STI Edition jej vylepšuje jak vzhledově, tak jízdními vlastnostmi. Pokud vás řízení baví, Levorg bude vhodná volba. Pokud si chcete užít syrové auto, může být jedinou překážkou to, že jej můžete koupit jen s automatickou převodovkou, manuál k dispozici není.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,9 s |
Maximální rychlost | 210 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1590 kg |
Průměrná spotřeba | 7,2 l/100 km |
Rozměry | 4 690 × 1 780 × 1 490 mm |
Cena od / testovaného vozu | 725 000 Kč / 1 020 000Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Autotest: Toyota C-HR. Elektromobil, určený výhradně do městské džungle!
Redakční autotest: Subaru WRX STI. Něco speciálního pro milovníky benzínu!