Redakční autotest: Ford EcoSport – nečekaný malý univerzál překvapil našeho redaktora. EcoSport je slovní hříčka! Co to vlastně znamená?
Hledáte menší čtyřkolku? Do města i lehčího terénu? Zároveň ale nemáte na účtu milion, které byste mohli za auto utratit? Pak zavítejte do showroomu, nad jehož střechou se tyčí modrý ovál. A ptejte se po modelu EcoSport.
Celý ten název vozu je vlastně taková slovní hříčka. Sport? Že je sportovní, nebo určený pro sport? A Eco znamená ekologický, nebo ekonomický? Ať už zvolíte jakoukoliv kombinaci, nebude to špatně. Protože EcoSport má mnoho tváří.
Menší Kuga
Velikostí spadá EcoSport pod Ford Kuga, na českém trhu tak bude soupeřit především se Škodou Karoq. Zákazníky se snaží přesvědčit především nižší cenou, která u základní verze startuje pod částkou 400 000 Kč. Za základního Karoqa zaplatíte minimálně o čtvrtinu více. Vrcholnou verzi s naftovým motorem 1.5 TDCI navíc můžete pořídit s pohonem všech kol, který Ford nazývá AWD (all wheel drive). Nemusíte se tak bát se vydat i na nezpevněné silnice. Vyšší stavba vozu k tomu přímo vybízí. Navíc i v případě čtyřkolky oproti Karoqu ušetříte nemalé peníze.
Robustní
Při usednutí do interiéru vás jako první napadne slovo robustní. Máte pocit, že tohle auto je vážně dělané pro chlapy a opravdu něco vydrží. Většina malých SUV je zženštilá, až jaksi nepřirozeně měkoučká, jako by primárně dělané pro ženské. U Fordu jsou všechna tlačítka velká, přehledná a máte pocit, že do všeho můžete bušit a opravdu to vydrží. Dlouho jsem neměl pocit z toho, že interiér je udělaný tak, aby vydržel snad desítky let. Zároveň ale umí interiér příjemně rozmazlovat. Nechybí vyhřívaný volant, vyhřívané čelní sklo, takže v zimě nebudete muset škrábat. Středový tunel je příjemně úzký, takže v autě máte dostatek místa do všech směrů.
Jedeme!
Podvozky Fordu vždy čeřily vody silnic. Vždy nabízely vysoce nadprůměrné jízdní vlastnosti a řidič si jízdu mohl opravdu užívat. A EcoSport není výjimkou. Pohon všech kol zaručí, že zatáčky můžete řezat neuvěřitelně rychle a ladně, ale přitom komfortně. Zkrátka dobré naladění, které si poradí s rozbitými českými okreskami i utaženými serpentýnami.
Je až škoda, že k dispozici není výkonnější motor. Naše čtyřkolková verze nabízí 92 kW, na stovce je za 11,3 sekundy. Naftový motor se potřebuje chvíli nadechovat, jakmile ale překoná hranici 2000 otáček, překvapí silný zátah a můžete si dovolit i rychlé předjíždění. Mít ale o pár desítek koní navíc, vůbec bych se nezlobil. Pochválit musíme pohon všech kol, který funguje výtečně a nedovolí ani při velkém přívalů točivého momentu, aby se některé z kol protočilo. Kdo se potřebuje v zimě dostávat sněhem nebo podmáčenou loukou, bude spokojen.
Na off-roada
Čím EcoSport překvapí, to je přístup do zavazadlového prostoru. Kufr se totiž otevírá do boku, tak jak vidíte na fotografiích. Zadní dveře mají aretaci, takže se nemusíte bát, že narazíte do předmětu za autem. Je to zvláštní řešení, ale všechna auta nemusí být stejná, ne?
Nepřehlédněte jej!
Když si to shrneme – Ford EcoSport stojí slušné peníze. Má dobře zpracovaný interiér, výtečný podvozek, na přání nabídne pohon všech kol a v každém případě je neokoukaný. Je škoda, že motory uspokojí spíše řidiče, kteří preferují klidnější způsob jízdy. Kdyby byl k dispozici pořádně nadupadný dvoulitr, tak jsme zcela spokojeni.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11,3 s |
Maximální rychlost | 181 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 459 kg |
Maximální výkon | 92 kW |
Rozměry | 4096 x 1765 x 1653 mm |
Cena od / testovaného vozu | 399 900 Kč / 668 990 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Redakční autotest: Citroën C3 Aircross. Malé městské SUV? Zkuste to francouzsky!