Redakční autotest: Ford Focus RS – rychlost umocněná zábavou a motorem z Mustangu! Skvělých 350 koní vás dostane do varu!
Je spousta rychlých aut, se kterými můžete jezdit opravdu vysokou rychlostí. Ale ne vždy to musí být zábava. Ford Focus RS nabízí nejen brutální rychlost, ale velkou dávku zábavy. Podívali jsme se mu nejen pod kapotu!
Ford Focus RS už dávno patří mezi legendy. Vždy sliboval výjimečně dobré jízdní vlastnosti a dostatek výkonu. Ani ten současný není výjimkou. Jeho čtyřválec o objemu 2,3 litru nabídne výkon 350 koní!
Ať to všichni vidí
Jsou rychlá auta, která se tváří decentně a nenápadně. Ne tak Focus RS. Byť už jde o relativně staré auto a nová verze klepe na dveře, RS do toho jde se vší parádou, ať všichni vidí, že tohle je fakt rychlé auto. Stačí se podívat na fotky – vepředu, téměř u země, černé lízátko, černá kola, modře lakované třmeny brzd, vzadu obrovské černé křídlo.
Ani vevnitř to není nuda. Brutální sedadla Recaro parádně drží závodníka, ehm, tedy pardon, řidiče na místě, aby i v rychle projetých zatáčkách měl plnou kontrolu nad vozem a nepohnul se ani o centimetr. Jediná nevýhoda těchto sedaček je, že nejsou výškově stavitelná.
Motor z Mustangu
Ale zpět k motoru. 2,3 litru a 350 koní? Neříká vám to nic? Ano, tento motor znáte z dříve testovaného Mustangu. Stačí nastartovat a RS jasně dává tušit, že jde o zlobivé auto. Burácí, prská, chrchlá. Stačí jej vytočit a zvuk si okamžitě zamilujete. Dokonalá symfonie. Navíc, pokud tlačíte na pilu, tak si při přeřazování práskne do výfuku. Je to pecka!
Chytrá čtyřkolka
Ford o tom zase až tak aktivně nemluví, ale Focus RS je vybaven velmi chytrým pohonem čtyř kol. Co je na něm chytrého? Typ čtyřkolek používaný u těchto vozů má běžně jednu lamelovou spojku, která rozděluje výkon mezi přední a zadní kola tak, aby pokud možno, nedocházelo k prokluzu. To obvykle stačí. Jenže výkon RS je takový, že Ford přidal spojku na každé zadní kolo, které vlastně nahrazují zadní diferenciál.
V praxi to znamená, že když jedete pilu v zatáčkách, tak na kolo, které je vnější do zatáčky, se auto opře a právě toto kolo dostane více točivého momentu, takže nemá šanci proklouznout a doslova vykrouží auto ven ze zatáčky. Funguje to špičkově. Je to jedno z mála aut, se kterým můžete v zatáčce výrazně zrychlovat a nebát se toho.
Hlavně ta zábava
Chcete jen jezdit rychle? Focus RS není pro vás. Je zbytečně nekomfortní a příliš puritánský. Chcete si naopak jízdu užít, vychutnat, vybrousit a udělat kolem divadlo? Pro vás je Ford Focus RS postavený. Nabízí se výhradně s manuálem, se skvělým podvozkem a má vždy dostatek výkonu. Ostatně, koho by 350 koní nepobavilo, že?
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 4,7 s |
Maximální rychlost | 268 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 485 kg |
Maximální výkon | 257 kW |
Rozměry | 4390 x 1823 x 1472 mm |
Cena od / testovaného vozu | 369 990 Kč / 967 900 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Redakční test: Golf GTI pro každodenní radost. Dělá věci, které každé auto neumí!