Redakční autotest: BMW 230i Cabrio – bezstarostná letní jízda se staženou střechou! Tohle auto vás bude bavit
Teploty ve stínu atakují třicítky, sluníčko pálí, ideální počasí na to sundat střechu, volume doprava a užívat si života.
V čem je zádrhel? Abyste mohli sundat střechu, potřebujete kabriolet. Jinak to jde dost špatně. Pokud přijdete na autosalon BMW, čekají na vás už jen 2 kabriolety. BMW řady 4 je sice kabriolet, ale má pevnou střechu. Pokud chcete plátěnou, jak se na správné kabrio sluší a patří, můžete si vybrat pouze z řady 2. Tak jsme se na něj podívali, jestli stojí za to.
Čistokrevné BMW
Co si představíte, když se řekne BMW? Sportovní auto, které je zábavné řídit, s pohonem zadních kol? Správně! Současná doba ukazuje, že BMW je spíše specialistou na SUV, ale pořád umí vyrobit i skvělé kompaktní auto, které je hravé a zábavné. BMW řady 2 je toho důkazem. I design je to, co tuto značku udělalo ikonou sportovních aut. A dvojka cabrio to jen potvrzuje. Černá 18″ M kola doplňuje typická modrá „Estoril Blue“. A samozřejmě nemůžou chybět ani černé ledvinky. Krásná práce! Jediné zklamání najdete v zadní části vozu. Výfuk je totiž jen na jedné straně. To naznačuje jediné – byť jde o označení 230i, což by naznačovalo benzínový třílitr, ve skutečnosti je pod kapotou vozu jen dvoulitr a samozřejmě čtyřválec.
Radost z jízdy
I když pod kapotou najdeme jen 4 válec, není to důvod ke smutnění. Jeho výkon 252 koní stačí k tomu, aby auto bez střechy zrychlilo na 100km/h za 6,1 sekundy a maximální rychlost je tak jako tak omezena na 250 km/h. Kombinovaná spotřeba se přitom dá i bez velkého přemáhání udržet pod 7 litry. Chod je přitom sametový, s jemným prskáním do výfuku a motor ve spojení s osmistupňovou sportovní automatickou převodovkou vždy a bez prodlení nabídne výkon, který vás vystřelí vpřed.
Motoru skvěle sekunduje podvozek, který dovolí neuvěřitelné čáry. Je to způsobeno i tím, že kabriolet není nijak přehnaně těžký – pohotovostní hmotnost 1650 kg je velmi slušná. Dvojka se přitom v zatáčce nekroutí. Poslouchá na slovo a ráda si nechá ustřelit zadek – pokud to řidič vyžádá. Právě schopnosti podvozku mě dovádí k myšlence, že provedení M240i, s třílitrovým šestiválcem a výkonem 340 koní, bude to pravé ořechové. Zvláště, když příplatek není nijak závratný.
Střechu dolů
Stačí 16 sekund držet tlačítko v interiéru a střecha je schovaná. Případně lze střechu sundat i na dálku jen pomocí dálkového ovladače. Auto je čtyřmístné, ale místa na vzadu je opravdu málo. Na zadní sedadla tak raději nainstalujte síť proti větru, která zajistí, že i v dálničních rychlostech je v autě příjemně a vítr neobtěžuje. Do 140 km/h je jízda se staženou střechou naprostá pohodička.
Se střechou lze takto manipulovat i při jízdě do 50 km/h.
Mladé a hravé
Je jen málo toho, co lze BMW 2 Cabrio vyčítat. Základní cena startuje pod milonem korun, vybrat si můžete naftu, benzín i čtyřkolku, co každému vyhovuje. Dvojka má parádní podvozek, je to auto, které vás bude bavit řídit. Potěšilo by mě, kdyby kožené sedačky byly ventilované, v horkých dnech jsem měl propocená záda, ale to je opravdu jen maličkost.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 6,1 s |
Maximální rychlost | 250 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 650 kg |
Maximální výkon | 185 kW |
Rozměry | 4432 x 1774 x 1413 mm |
Cena od / testovaného vozu | 930 800 Kč / 1 584 886 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Redakční test: Mercedes E 300 kupé. Srdeční záležitost a posilovna ega v jednom!