Redakční test: Může užitkový vůz vypadat stylově a jezdit jako osobní auto? Může! Poznejte nejoblíbenější dodávku v Česku!
Může užitkový vůz vypadat stylově a jezdit jako osobní auto? Caddy v provedení Alltrack dokazuje, že ano.
Volkswagen Caddy je jednou z nejoblíbenějších dodávek na českém trhu. Jenže ne každý čeká od dodávky jen užitečné vlastnosti pro převoz z místa A na místo B. Někdo zkrátka chce i trochu toho stylu a dostatek komfortu. Těm Volkswagen nabízí provedení Alltrack.
Připraven do terénu
Kdo zná značku Volkswagen, ten ví, že Alltrack je označení pro vozy určené do lehkého terénu. To znamená, že podvozek je zvýšený o pár centimetrů, motor dostává zespodu ochranu, aby nedošlo k poškození při jízdě horší cestou. A pokud je to možné, nechybí ani pohon všech kol 4Motion. Tyto parametry splňuje i Caddy.
Technologie z osobáků
Už z pár metrů poznáte, že Alltrack není obyčejný užitkáč. Za elegantní 17“ kola ve dvoubarevném provedení by se nemusel stydět ani Passat. Terénní design podtrhuje oplastování v přední a zadní části vozu a především kolem kol. Vypadá to fakt dobře.
V interiéru pak Alltracka od běžné verze nepoznáte. Jediným rozpoznávacím znamením jsou sedačky s nápisem Alltrack. Na první pohled nevypadají nijak zajímavě, ale všimněte si, že mají výrazné boční vedení.
Skvělé je, že do Caddy si můžete objednat výbavu prakticky stejnou, jako třeba do Golfu. Od LED světlometů, přes adaptivní tempomat až po infotainment s připojením do internetu. To u dodávek není standardem.
Zabírají všechna 4
Největší výhodou Alltracku jsme vyzkoušeli díky zimě, která se stále nechce vzdát, a sněhové nadílce. Pohon všech kol funguje výtečně. Všechna 4 kola zabírají současně, ani na sněhu se vám nestane, že by se některé kolo začalo protáčet a dostali jste se do potíží. Naladění mezinápravové spojky haldex je takové, že výrazně preferuje pohon zadních kol. U dodávky je to dobře, protože to je právě ta náprava, která bývá více zatížena. V praxi na sněhu to pak vypadá tak, že si můžete s Caddynkou i trošku zadriftovat a jet bokem. Stabilizace dovolí lehké sklouznutí, více nechává prostor pro angažování čtyřkolky. To je skvělé!
K jízdním vlastnostem nemáme výhrady. A to i přesto, že na zadní nápravě nejsou použity tradiční tlumiče, ale listová pera. To má výhodu, že zavazadlový prostor můžete výrazně zatížit a jednak se autu nezhorší jízdní vlastnosti, jednak výrazně nepoklesne a jednak se tím nijak neničí.
Slabinou listových per jsou příčné nerovnosti. Zadní náprava na nich nadskočí. V praxi na to přijdete jen při přejíždění retardérů. Na komfort jízdy to ale naštěstí nemá vliv. Díky pohonu všech kol můžete i zatáčky jezdit nečekaně divokými rychlostmi. Stačí auto držet pod plynem a neuhne ani o centimetr.
Každému na míru
Ceník Volkswagenu Caddy má 46 stránek. A není to z důvodu mnoha příplatkových prvků, ale díky velkým možnostem individualizace. Caddy můžete mít jako skříňový vůz, combi, osobní, maxi, jako předokolku, čtyřkolku, s manuálem, automatem a třeba i jako sedmimístnou. Zkrátka tisíce různých kombinací. Verze Alltrack startuje na ceně 552 635 Kč vč. DPH, pořídit ji můžete s benzínovým i naftovým motorem a dokonce může jezdit i na stlačený zemní plyn. Těžko budete hledat takové možnosti individualizace.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11,5 s |
Maximální rychlost | 178 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 630 kg |
Maximální výkon | 90 kW |
Rozměry | 4430 x 2079 x 1891 mm |
Cena od / testovaného vozu | 345 228 Kč / 837 856 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT: