Víte, kdo se stará o Zuckerbergův osobní Facebook? My to víme…
Vytvořit v dnešní době ideální mediální obraz není úplně jednoduché, nároky jsou totiž dost vysoké. Důkazem může být facebookový profil Marka Zuckerberga, za kterým stojí víc lidí, než byste čekali!
Konkrétně několik desítek. Možná si říkáte, co je na osobním profilu jednoho člověka za práci, ale uvědomte si, že Zuck přece musí jít příkladem. Proto vidíte pečlivě vysoustružený profil, který využívá všech aktuálních novinek, jež Facebook zavádí. Mark to samozřejmě nedělá jen pro sebe, ale i pro více než 85 milionů uživatelů, kteří jeho stránku sledují a chtějí mít aktuální přehled o tom, co jeden z nejvlivnějších magnátů technologického věku dělá.
Z káčátka labuť
Na Zuckerbergově profilu je vidět, jak důležitá je v dnešní době mediální prezentace. Před lety byl Mark uťáplý nerd v mikině, který to moc neuměl s lidmi, ale zato v oblasti technologií hýřil nápady. Tak jsme ho mohli vidět i ve filmu Social Network v podání Jesseho Eisenberga. Jenže image by pro ústřední tvář mediální korporace měla být až na prvním místě, takže zhruba od konce roku 2014 zná digitální svět úplně jiného člověka.
Na téměř denní bázi se na jeho profilu začaly objevovat fotky ze soukromí (nedlouho poté se totiž stal otcem), prokládané různými úspěchy jeho firem a nadací. Cílem je ukázat Facebook jako komplexní komunikační platformu, která je vhodná jak pro velmi osobní zpovědi, tak i business profilaci společnosti. A také samozřejmě platí, že jaký je Zuckerberg, takový je celý Facebook. Identifikace se značkou na základě její hlavní tváře samozřejmě funguje, fanoušci Steva Jobse by mohli vyprávět. Podle některých zdrojů je dále až tucet lidí vyhrazen pouze k tomu, aby mazal nežádoucí komentáře z jeho profilu. To musí být hodně slušná práce! O něco lépe je na tom fotograf, který Zuckerberga s rodinou doprovází na většině cest a pořizuje z nich snímky.
Nakonec úspěch?
Zdá se, že tenhle přístup docela funguje. Mediální odborníci se můžou šklebit, jak se jim zlíbí, ovšem každý příspěvek na Zuckerbergově profilu se dočká stovek tisíc sdílení. Pokud mluvíme o influencerech, tedy lidech, kteří ovlivňují veřejné mínění, šéf Facebooku se k nim minimálně v rámci své sociální sítě bezvýhradně řadí.
Leckoho pak může napadnout částečná podobnost Zuckerbergova profilu s tím Obamovým. Teď už bývalý americký prezident totiž také používal tuhle síť ke sdílení jak profesního, tak i ryze soukromého obsahu. Lze očekávat, že časem se projeví Markovy politické ambice? To si netroufáme předpovídat, ovšem našlápnuto má slušně. I díky částečně pochybným, přesto však dostatečně výrazným filantropickým aktivitám, málokdo se totiž tak aktivně zasazuje o charitu. Každopádně už víte, jaký je recept na úspěch na sociálních sítích – hlavně si proboha svůj profil nespravujte sami!
Autor: Rimsy
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Facebook vyzývá Steam na souboj! Budou hry na Facebooku někdy fungovat?