Autotest: Škoda Yeti – luxus na palubě

Škoda Yeti? Většina z nás ho vnímá jako menší SUV. Takové auto pro někoho, kdo potřebuje čtyřkolku, ale nepotřebuje pompézní SUV, protože auto nemá pro vyjádření statusu. Jenže co když si ji pořídíte ve výbavě Laurin&Klement?

Škoda Yeti patří mezi auta, která příliš pozornosti nevzbudí. Po českých silnicích jich jezdí opravdu hodně. Existují zákazníci, kterým se právě takto nenápadné auto líbí. Přitom ale nemají hluboko do kapsy a rádi si užívají komfortu. Právě pro ně jsou určeny Škodovky ve výbavě Laurin&Klement.

Tvary Yeti už nejsou možná nejmodernější, ale rozhodně neurazí.

Tvary Yeti už nejsou možná nejmodernější, ale rozhodně neurazí.

Nenápadný luxus

Pokud zvolíte výbavu Laurin&Klement, už se nemusíte příplatkovou výbavou příliš zaobírat. Vše důležité dostanete v základu. Bi-xenonové světlomety, LED svícení, armádu asistentů, 17″ kola bez příplatků, elegantní lišty, střešní nosič, dvouzónovou klimatizaci, 12 reproduktorů a mnoho dalšího. Parádní luxusní kožené sedačky jsou pak jen třešinkou na dortu. V interiéru se cítíte opravdu komfortně, může za to i tradičně velmi dobré zpracování, velký displej s připojením na internet a také velmi jemně nastavená automatická převodovka.

2.0 TDI

Pokud se někdy v budoucnu bude volit nejoblíbenější motor všech dob, věříme, že 2.0 TDI 110 kW bude na předních místech. Je silný, úsporný, kultivovaný, zkrátka ideální motor do většiny osobních aut. Také v Yeti funguje velmi dobře. Výtečně si rozumí se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG. Zapomeňte na pocukávání v nízkých rychlostech, kterým uměly starší DSG nemile překvapit. Převodovka je nakonfigurovaná na komfort.

4×4

Testovaný Yeti byl vybaven pohonem všech kol. Stará se o něj vícelamelová spojka Haldex 5. generace. Ta už je hodně chytrá. Nečeká na prokluz předních kol, ale zadní kola se připojují i v případě, že systém vyhodnotí, že by mohlo dojít k prokluzu kol. Co to znamená? Stačí jet třeba o něco rychleji, takříkajíc pilu. A z Yetiho je permanentní čtyřkolka. Pokud to umíte a nebojíte se jezdit zatáčky pod plynem, můžete si dovolit opravdu hodně. Podvozek tažený všemi čtyřmi koly má limity posunuté hodně daleko. To, že si poradí se zablácenou cestou nebo sněhem je samozřejmé. Stavba vozu tomu napomáhá.

Yeti patří mezi nejschopnější SUV, terénu se opravdu nezalekne.

Yeti patří mezi nejschopnější SUV, terénu se opravdu nezalekne.

Rozumná volba

Škoda Yeti už není žádný mladík. To ale neznamená, že si nesáhne na moderní techniku a také luxusní výbavu. Tato výbava stojí dvakrát více, než základní verze, na druhou stranu máte auto opravdu v plné palbě, se skvělým motorem a pohonem všech kol.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 9,2 s
Maximální rychlost 192 km/h
Pohotovostní hmotnost 1 585 kg
Průměrná spotřeba 5,5 l / 100 km
Rozměry 4 222 × 1 793 × 1 691 mm
Cena od / testovaného vozu 399 900 Kč /824 900 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Autotest: Audi A4 allroad – to nejlepší na české silnice

Náš autotest: Citroën Picasso