Náš autotest: Citroën Picasso
Tak trochu to vypadá, že vozy kategorie MPV jsou vytlačovány na okraj trhu velkými vozy SUV. Jenže to je škoda, protože MPV mají řadu svých výhody. Typickým zástupcem MPV je i Citroën Picasso.
Citroën patří mezi ty automobilky, které do éry MPV naskočily hned na začátku, když jsme si ještě u nás mysleli, že není lepšího rodinného auta, než Felicia Combi. Ale od té doby uběhlo mnoho let a Picasso dál zůstává jedním z nejoblíbenějších MPV v Evropě.
Francouzský rodokmen
Stačí se podívat na design vozu a okamžitě vám bude jasné, z kterého státu vůz pochází. Zapomeňte na německou strohost, se kterou přichází třeba Volkswagen Touran, tady jde v prvé řadě o eleganci. Jestliže exteriér je elegantní, tak interiér je pak přímo extravagantní. Tohle Citroën vážně umí! Naštěstí to ale neznamená ústupky ergonomii. Tedy za předpokladu, že patříte do generace, která vyrůstá s mobilem v ruce. V autě se totiž vše nastavuje přes velký dotykový displej, bez klikání si tak vůbec neškrtnete. Vlastně tlačítka najdete jen na volantu. Není jich zrovna málo, ale jsou přehledně uspořádaná, rychle si na ně zvyknete.
Co mě velmi příjemně překvapilo, to jsou sedadla ve voze. Obě přední jsou vyhřívaná a s masážní funkcí. Ne snad, že by masáž nahradila hodinu pod chodidly rodilé Thajky, ale každopádně rozproudí krev a protáhne svaly při delší jízdě. Skvělé!
Trojice zadních sedadel je stejně široká, takže boční jsou možná o maličko užší, než byste čekali, ale rozhodně nebudete trpět. Navíc jde o jedno z mála aut na trhu, do kterého bez potíží umístíte i 3 dětské sedačky.
V moři je místa dost
Od MPV vozu čekáte hlavně prostor a vzdušnost, v autě je ho opravdu habaděj. Rovná podlaha v zadní části vozu prostor opticky velmi zvětšuje, velmi jsem si pochvaloval také přední A sloupky. Ty jsou obvykle tlusté a špatně se přes ně kouká ven. V Picassu bylo zvoleno jiné řešení – A sloupek je rozdělený na dva, tenké. Vznikl tak další prostor pro prosklení a hlavně výhled z vozu je famózní. Picasso je určeno hlavně pro rodiny s dětmi a tady je vidět, že při vývoji auta myslel někdo, kdo opravdu rodinu má. Takové detaily, jako je vnitřní panoramatické zrcátko, nebo vytahovací roletky v zadních oknech (já tam normálně vozím plínu) vám při každodenním používání vyčarují úsměv na tváři.
Nečekaně svižný
Čekali byste auto se slabým motorem a houpavým podvozkem? Tak jste vedle jak ta jedle. Naftová jedna-šestka nabídne 88 kW, je velmi pružná a úsporná. Při troše snahy budete jezdit za méně, než 5 litrů, ani při svižně jízdě nestoupne spotřeba nad 6 litrů nafty na 100 km. Podvozek nabídne hodně komfortu. Je znát, že samotná technika je jednoduchá, při přejetí díry nebo retardéru uslyšíte nehezké bouchnutí, ale zvuk je vše, co vás může vyděsit. Komfort neutrpí.
Picasso má až nečekaně dobré jízdní vlastnosti. I na horším povrchu se drží silnice a můžete s ním jet opravdu velmi rychle. Konečnou pro něj znamená nerovnost v zatáčce. Pokud zatáčíte a kola nadskočí, vůz to rozhodí. Prakticky je to problém až při vysoké rychlosti.
Podvozek nového Picassa rozhodně patří k tomu nejlepšímu na trhu. Je komfortní a zároveň jistý, to se jen tak nevidí.
Pro taťky
Citroën Picasso velmi příjemně překvapí. Pokud jako já potřebujete auto, do kterého se musí vejít děti, manželka, kočárek, kufry a přitom za něj nechcete zaplatit dardu, je Picasso volba pro vás. V akční nabídce jej pořídíte s naftovým motorem za 459 900 Kč, náš vůz „v plné palbě“, s natáčecími bixenony a armádou asistentů pak vyjde na rovných 700 000 Kč, což je velmi rozumná nabídka.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 11,3 s |
Maximální rychlost | 189 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 395 kg |
Průměrná spotřeba | 3,8 l / 100 km |
Rozměry | 4 438 × 1 826 × 1 610 mm |
Cena od / testovaného vozu | 459 990 Kč / 708 000 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Škoda Rapid Monte Carlo
Náš Autotest: SEAT Leon ST Cupra