Náš autotest: Ford Mondeo
Ford Mondeo je synonymem pro manažerskou limuzínu. Pro oblíbenou manažerskou limuzínu. V České kotlině se mu daří, ale má jeden velký problém.
Už jsem to zmínil nedávno při testu Renaultu Talisman. Tím problémem je Škoda Superb. Ten v disciplíně „manažerská limuzína“ drtí veškerou konkurenci. Ale Mondeo je na tom skvěle, drží si třetí příčku (druhý je Volkswagen Passat), takže má hodně trumfů v rukávu. Které to jsou?
Aston Martin
Hned když přišlo nové Mondeo na trh, začalo se mluvit o tom, že vypadá jako Aston Martin. Asi s tím můžeme také souhlasit, ale kdy jste naposledy viděli Aston Martina? Po pár týdnech řeči utichly a Mondeu zůstal velmi exkluzivní kabátek. Zatímco zezadu jej pozná od starší generace jen nadšenec, zepředu vás Mondeo doslova uhrane. Úzké světlomety s LED a chromovaná maska chladiče zkrátka vypadá naprosto báječně. Také boční silueta vozu řadí Mondeo mezi velmi exkluzivní vozy. To je jeden z faktorů, který pomáhá dobrým prodejům.
Sázka na komfort
Všechny předchozí generace Fordu Mondeo měly velmi vyspělé podvozky. Největší rivalové, Volkswagen Passat a na české trhu pak Škoda Superb, se nemohly jízdními vlastnostmi Mondeu ani přiblížit. To, jakou zpětnou vazbu poskytoval vůz řidiči, jak dokonale kopíroval povrch silnice a jak ochotně auto měnilo směr v jakékoliv rychlosti, bylo naprosto fenomenální. Vyježděný a náročný řidič si jízdu v Mondeu hodně užíval.
I tato generace zůstala u technicky propracovaného podvozku, ale vůz se dramaticky posunul ke komfortu. Jízdní vlastnosti se posouvají stále dál a dál, ale řidič už není tolik informován o tom, co se pod koly děje.
V praxi to znamená, že jízda je víc pohodová, s autem se nemusíte tolik prát. Z Mondea se zkrátka stal takový křižník na polykání stovek a stovek kilometrů.
Když jedno turbo nestačí
Pohodové zvládání dlouhých tras je snadné i díky skvělému motoru. Za tradičním označením 2.0 TDCi se ukrývá naftový čtyřválec s dvojicí turbodmychadel. Motor tak nabídne 210 koní, ale především 450 N.m. Je to opravdový silák, překonat hranici 230 km/h s ním není žádný problém. Ke komfortnímu charakteru auta skvěle padne i automatická převodovka. Využívá dvě spojky, řadí hladce a plynule, není jí co vytknout.
Sync 3
Je to jen pár týdnů, co Mondeo dostalo multimediální systém nazvaný jako Sync 3. Název napovídá, že už jde o 3. generaci tohoto systému. Ford zapracoval především na rychlosti ovládání. Pokud systém ovládáte prstem, tak na nic nečekáte. Kliknete a je to tam. Multimédia, navigace, klimatizace, telefon, všechno běží jak z praku. Sync 3 dokáže na displeji zrcadlit displej telefonů se systémem Android a iPhonů. Co se mi ale na systému líbilo úplně nejvíc, to je možnost jej ovládat hlasem. A v češtině. Kompletně. Jak to vypadá v praxi, to si prohlédněte na našem videu. Je to lepší, než popisování toho, co systém umí.
Štika v rybníce
Ford Mondeo není na trhu žádné ořezávátko a za ta léta je vůz opravdu pečlivě odladěný. Boduje perfektním podvozkem a jistou jízdou, která může konkurovat o třídu lepším vozům. Nevýhoda vozu? Oproti některým konkurenčním vozům si tolik nedrží hodnotu při následném prodeji. Na druhou stranu jej ale také za příznivější peníze koupíte už nový.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,9 s |
Maximální rychlost | 233km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 600 kg |
Průměrná spotřeba | 4,8 l / 100 km |
Rozměry | 4 871 × 1 852 × 1 482 mm |
Cena od / testovaného vozu | 642 990 Kč / 1 201 040 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Mustang Convertible. Jízdááááá!