Náš autotest: Volkswagen Tiguan
Je to tygr? Je to leguán? Je to něco mezi tím. Je to Tiguan. Volkswagen Tiguan.
Právě v těchto dnech přijíždí na český trh už druhá generace Volkswagenu Tiguan. Byl nejvyšší čas, protože první generace přišla už v roce 2007. Nový Tiguan se na první pohled výrazně přiblížil mnohem většímu modelu Touareg. Není divu, na délku povyrostl o 6 cm, na šířku pak o 3 cm. To jsou rozměry, které mezi sebou dělí třídy vozů.
Má své místo
Růst má ale jiný smysl, než se blížit Touaregu. Ten je přeci jen určený pro jinou sortu zákazníků. Tiguan zaujme místo středně velkého SUV – většího než je SEAT Ateca, ale menšího, než bude Škoda Kodiaq. Tiguan tak bude plnit roli rodinného auta v kombinaci 2 dospělí a 2 děti. Všem cestujícím nabídne dostatek prostoru a spoustu místa v kufru. Zatímco předchozí Tiguan byl tak určen spíše pro „singles“, ten nový je plnohodnotným rodinným vozem.
Jako v Passatu
Vozy Volkswagen se vyznačují tím, že mají velmi dobře odladěnou ergonomii a Tiguan není výjimkou. Když do něj sednete, nic nehledáte. Vše je jasné a intuitivní. Pracoviště řidiče hodně vychází z Volkswagenu Passat, takže žádná ostuda. Místo klasické přístrojovky máte k dispozici displej, který si můžete naprosto individualizovat. Nechybí pokročilé on-line funkce, auto snadno připojíte k internetu. Čím dál oblíbenější je zrcadlení displeje telefonu na velký displej navigace, ani v Tiguanu tato fíčura nemůže chybět.
Počítá se s tím, že s Tiguanem se můžete vydat i mimo zpevněné silnice. U řadicí páky tak nabízí ovladač pro volbu jízdních režimů v terénu. My jsme se vydali na luční cesty, které Tiguan zvládl bez sebemenšího zaváhání. Ostatně, koukněte se na naše video.
https://www.youtube.com/watch?v=O10TzOd7dpg
Dravec na všech cestách
S nejvýkonnější motorizací 2.0 TDI 140 kW není Tiguan žádné ořezávátko. Na 100 km/h to zvládne za 7,9 sekund, takže ukáže záda i leckterým sportovněji laděným automobilům. Neztratí se ani v zatáčkách. 20″ pneumatiky se šířkou 255 mm zkrátka drží a drží a drží. K tomu si připočtěte pohon všech kol, který při rychlejší jízdě preferuje zadní nápravu a je vám jasné, že pojedeme hodně ostře.
Má svou cenu
Jedinou vráskou tak bude pohled do ceníku. Základní cena je ještě příznivá, startuje lehce nad cenou půl milionu, ale když chcete lepší motor, lepší výbavu, pohon všech kol a pořádný výkon, tak ani milion stačit nebude. To už je pak Touareg opravdu na dosah. Pravdou ale je, že Tiguan je nesrovnatelně modernější auto, které si bude výtečně držet hodnotu. O co více tedy zaplatíte při koupi, o to více dostanete při následném prodeji.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 7,9 s |
Maximální rychlost | 212 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1 723kg |
Průměrná spotřeba | 5,7 l / 100 km |
Rozměry | 4 486 × 1 839 × 1 673 mm |
Cena od / testovaného vozu | 569 900 Kč / 1 025 900 Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Mustang Convertible. Jízdááááá!