Náš autotest: Renault Mégane

Kdo jsou odvěcí evropští rivalové? Ano správně, je to Německo a Francie. Zástupce Německa se jmenuje Volkswagen Golf, zástupce Francie Renault Mégane. Auta ve stejné třídě, s podobnou cenou, ale každé útočí zcela jinými zbraněmi. Na zkoušku ohněm jsme tentokrát sáhli po Renaultu Mégane.

Vývoj automobilů letí vpřed takovým tempem, jako nikdy v historii. Facelifty po 3 letech přestávají stačit. Co to znamená? Že ten, kdo vydá novou generaci vozu, má před konkurencí čím dál větší náskok. Na Renaultu Mégane je to hodně vidět – tohle auto je zkrátka hi-tech.

V módním šatu

Dáváte přednost konzervativnímu designu? Pak asi při pohledu na Mégane sednete na zadek. Protože tohle není obyčejný design, tohle je umělecké dílo. On už Mégane první generace uměl šokovat, ta současná je ale elegance sama. V zářivě červené barvě přitáhne oči všech kolemjdoucích, ukazují si na něj prstem a kroutí krkem, co jim páteř dovolí. Věřte, že je to fakt krasavec.

S iPadem uvnitř

Usednete do vozu, nastavíte si komfortní sedadlo a zadíváte se na středový displej. Co to je? Vypadá to jako iPad umístěný na výšku! No, nejste daleko od pravdy. Mégane hodně posunul měřítka toho, co je infotainment v nižší střední třídě. Do vozu si zcela běžně můžete instalovat aplikace z obchodu s aplikacemi, přesně tak, jako to znáte ze svého smartphonu nebo tabletu. Když jsme prosvištěli obchod, zjistili jsme, že pár desítek aplikací zde už opravdu najdete, další budou přibývat. Tohle je vážně hodně cool.

Dokonce i „domovskou obrazovku“ si můžete přizpůsobovat tak, jak sami chcete, aplikace fungují jako widgety, tzn. že si je skládáte jak se vám zalíbí, včetně velikosti. Takových domovských obrazovek můžete mít více, takže na jedné třeba lze mít velkou mapu a malé rádio, na další třeba informace o spotřebě, aplikaci o kvalitě okolního vzduchu a velký widget pro přehrávání hudby. Pokud pracujete běžně s tabletem, toto ovládání vás nijak nezaskočí.

Úsporně a rychle

Ale dost bylo internetu, přeci jen je to pořád auto. Jak tedy jezdí? K testu jsme vybrali oblíbený naftový motor 1.6 dCi s výkonem 96 kW. Takový výkon si s autem hravě poradí. Byť zrychlení z 0 na 100 km/h za 10 sekund nevypadá nijak oslnivě, motor je opravdu živý a pružný. Co udělá radost úplně každému, to je spotřeba. Renault udává spotřebu město/mimo město/kombinovanou 4,6 / 3,6 / 4 a nám nezbývá, než s těmito čísly souhlasit. Ani při svižné jízdě se vám nepodaří dostat se spotřebu nad 5 litrů na 100 km. Opravdu skvělé!

Mégane vždy platil za velmi komfortní auto pro pohodové ježdění. V tomto případě ale s komfortem trochu šetří. Jednak za to mohla 17″ kola s nízkoprofilovými pneumatikami, jednak jednoduchá zadní náprava – k takto výkonnému motoru bychom přeci jen raději trochu sofistikovanější řešení. Ale kde pokulhává podvozek, tam nastupují sedadla – ty jsou vážně báječná a s výbornou funkcí masáže. Za masážní funkci se připlácí rozumných 13 000 Kč, určitě se o tuto vymoženost nenechte připravit.

Mladý a neklidný

Nový Mégane boduje na dvou frontách, na kterých je doslova nedostižný. Je to úchvatný design, který se i tentokrát vážně povedl a jsou to moderní ba přímo hi-tech doplňky, které konkurence nenabízí ani často v o 2 třídy lepších vozech. Pokud jsou toto pro vás důležitá kritéria, asi oželíte i trochu menší prostor vzadu a jednoduchý podvozek.

Zrychlení z 0 na 100 km/h 10 s
Maximální rychlost 198 km/h
Pohotovostní hmotnost 1393 kg
Průměrná spotřeba 4 l / 100 km
Rozměry 4 359× 1 814 × 1 447 mm
Cena od / testovaného vozu 339 900 Kč / 615 900 Kč

Autor: Analytik

MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:

Náš autotest: Subaru Forester – SUV jak má být

Náš autotest: Nissan Leaf