Náš autotest: Audi A4
Audi A4 je manažerská limuzína se vším všudy. Vlastně kdybyste ve výkladovém slovníku měli najít spojení manažerská limuzína, úplně by stačilo, kdyby tam byla tato fotka.
Je to už takový desítky let trvající boj. BMW 3, Mercedes Benz třídy C a Audi A4. Čím pokrokovější technika, tím blíže si auta jsou. A rozdíly mezi nimi jsou stále menší a menší. Na vrch má vždy ten, kdo představí nový model, který možnosti techniky vozu posouvá zase o chlup dál. Tentokrát je na výsluní Audi A4, které přišlo na český trh na konci loňského roku.
Není to jen image
Někdo tvrdí, že u prémiových značek platíte právě jen za značku. Je to hloupost. Stačí, když je auto zaparkované a už z toho, jak vypadá lak je vám jasné, že tady se nebude jednat jen tak o obyčejné auto. Ostatně i z fotografií je vidět, že A4 je lepší zboží. Provedení limuzína neudělá žádnému manažerovi ostudu, ale to samé by šlo říct o praktičtějším kombíku, kterého Audi nazývá Avant.
On-line
Po usednutí do interiéru si právem připadáte jako v roce 2016. Celé auto je připojené k internetu, takže nejen že vám přečte (česky) zprávy z vašeho oblíbeného serveru, prozradí, kde je kolona, ale také zobrazí počasí, nebo najde ceny paliva v okolních stanicích. Ukáže mapu ve stejném pohledu, jako to znáte z Google Map, zkrátka vše, co byste čekali. Interiéry Audi patří k tomu nejlepšímu, co lze v cenově dostupných automobilech pořídit. Interiér je tak protkaný hliníkem a nejlepšími materiály, nechybí takové detaily, jako je bezrámové vnitřní zpětné zrcátko. Rozhodně si připlaťte za kožená sedadla, ty látková by vám dělala spíš ostudu.
Pořád 6 válců
Tvrdé požadavky na emise mají za následek, že auta přichází o válce. Brzy i 4válec bude luxus. Bylo příjemným překvapením v loňské roce, že Audi A4 zůstane šestiválec. Pokud tedy o A4 budete uvažovat, běžte do něj. Brzy už nebudou. K dispozici je naftový 3.0 TDI s výkonem 200 kW nebo benzínový 3.0 TFSI s výkonem 260 kW, tedy 354 koní. Yesss! Naše testovací auto mělo motor, které udělá radost spíše správcům firemních flotil. 2.0 TDI 110 kW. Nojo, umí jezdit i za 4 litry, ale srdce by sáhlo jinam. V naprosté většině případů jeho výkon stačí, ale ten pocit ze šestiválce, to je jiná liga.
Dálniční stíhač
Když Audi, tak bychom jednoznačně volili quattro. I z toho důvodu, že model A4 sází na velmi robustní řešení, které využívá mezinápravový diferenciál Torsen. Auto tak vždy zabírá všemi čtyřmi, což se velmi pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech. Naše testovací provedení mělo poháněná jen přední kola, což zase rozhodně stačí, ale s tím se přeci nespokojíme, že? Pneumatiky 225/50 R17 poskytují mnohem více komfortu, než byste od takového auta čekali. Rozhodně je můžeme doporučit, na větších 18″ kolech by byl vůz už zbytečně tvrdý.
Zadara to není
Je vlastně jedno, jestli sáhnete po BMW, Audi nebo Mercedesu. Ceny konkurenčních modelů jsou si velmi blízké, často zcela identické. Takže manévrovat s cenami moc nemůže ani jeden z výrobců. Základní cena modelu startuje na částce 799 900 Kč, naše provedení s motorem 2.0 TDI je pak o 175 000 Kč dražší. S příplatkovou výbavou, která rozhodně není konečná, ale ani malá, se cena zastaví na částce 1 245 199 Kč. No, málo to není, ale věřte tomu, že za image neplatíte. Platíte za špičkově provedené auto.
Zrychlení z 0 na 100 km/h | 8,9 s |
Maximální rychlost | 221 km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1505 kg |
Průměrná spotřeba | 4,0 l/100 km |
Rozměry | 4 726 × 1 842 × 1 427 mm |
Cena od / testovaného vozu | 799 900 Kč / 1 245 199Kč |
Autor: Analytik
MOHLO BY VÁS ZAJÍMAT:
Náš autotest: Citroën Cactus. To nejlepší do města.